Ik fiets wel eens met mn shetlander en hij is dan hartstikke braaf, maar nu komt het. Ik heb hier hele mooie lange zandpaden met soms daarnaast een fietspad. Mn shet is goed opgevoed en blijft dus netjes naast of schuinachter me lopen. Ik wil hem dus leren om over het zandpad te lopen terwijl ik fiets op het fietspad. Ik probeer hem er al in te sturen en dat doet hij dan braaf een paar meter, maar al veels te snel komt hij weer terug op het fietspad. Met ook nog eens een zweep in mn handen kan ik echt niet fietsen ben ik bang, dus dat word geen optie. Ik beloon hem als hij dus goed op het pad blijft lopen, maar hij wil gewoon naast me blijven. Ik heb geen mountainbike dus het zand is gewoon te zwaar voor mij om door te fietsen. Iemand misschien een idee?
Ik denk dat hij op ongeveer 1 tot 2 meter naast me moet blijven.
Ik heb het ook gewoon gedaan pony moest afvallen en als je er dan een paar kilometer naast moet gaan rennen ben je zelf helemaal afgepeigerd xD haha Heb hem gewoon naast de fiets gedaan, ben rustig begonnen zodat ik gelijk af kon stappen mocht het mis gaan. maar het ging super!! gewoon een paar dagen volhouden. Hij kan nu zelfs los naast de fiets lopen hij vindt het helemaal geweldig!
Het is een pony die aan niets anders denkt dan aan eten. Als je met hem gaat wandelen probeert hij steeds naar de berm te gaan, maar zodra hij naast de fiets loopt gaat het super! Hij doet geen enkele poging om de berm in te gaan!