[PG] Ik zoek mijn oude pony! (manege bergschenhoek) ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

[PG] Ik zoek mijn oude pony! (manege bergschenhoek) ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:59

Hee allemaal,

Ik ben opzoek naar mijn oude pony die ik had toen ik 5 was, ik ben heel erg benieuwd naar hoe het nu met haar gaat, en hoe ze eruit ziet.

Ik kreeg haar van mijn ouders, maar ik kon er niet op rijden omdat ze gewend was achter pony's aan te lopen. Jammer, want verder scheen het een heel lief meisje te zijn.

Lady Lagoon, was een roodschimmeltje, toen wij haar verkochten bleek achteraf dat ze drachten was. We hebben haar verkocht toen ze bij Bertus stond aan de Wollefoppeweg. Lady Lagoon was ongeveer 10/11 jaar oud. Ze is verkocht aan een man die een manege had, in Bergschenhoek, we weten niet precies meer waar, maar ergens de kanten op van Zoetermeer, Hillergersberg.

Lady Lagoon (zo heet ze nu waarschijnlijk niet meer), liep bij deze man mee in de lessen, en dat ging heel goed, achter de pony's aan :)
Ik hoop dat iemand dit herkent, en mij kan vertellen waar ze is.

Lieszje

Re: Ik zoek mijn oude pony! (manege bergschenhoek) ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:01

Heb je foto's?
En wat meer info?
Zoals ras enz?

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:03

kan je niet gewoon naar die man toegaan waar ze nu heen is?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:05

Lieszje schreef:
Heb je foto's?
En wat meer info?
Zoals ras enz?

Ik heb geen foto, helaas.
Lady Lagoon was een shetlander, een roodschimmeltje. Ze heeft zwarte manen en een zwarte staart.
Ze is super lief van karakter, je kan er alles opzetten zolang ze maar achter andere pony's aan loopt.

@chanora:
Ik weet ook niet meer welke manege dit was, het is al zo lang geleden voor m'n ouders. Vandaar :)
als iemand weet waar ze staat, bij welke man, wil ik er zeker heen om haar weer eens te zien.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:15

Hey, tip ik weet niet of je de dochters van bertus ken? maar hun kunnen je vast meer vertellen en ik denk bertus ook. ik ken hem namelijk ook mijn paard komt er vandaan en ze dochters geven les bij mij op e manege. Groetjes

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:32

Dat zou idd de Barrage of de stichting of manege bleiswijk in die tijd geweest kunnen zijn.
Volgens mij staan de oude pony's nog of de website.

Ik weet niet hoe lang geleden jij 5 was maar je zou kunnen googlen

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:35

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:01

Ik heb het toen aan Bertus zelf gevraagd (inderdaad van Zevenhuizen) en die weet het ook niet meer. Hij was zelf ook niet bij de verkoop, maar mijn vader had het toen die tijd aan Bertus verteld.

Het was in 97/98'.

Edit: meer info :) Toen die tijd was het een lange oprij laan, met aan de linkerkant parkeerplaatsen. Aan de rechterkant een paar stukjes land, en één hele grote stal met een groot puntdak, daar werd Lady Lagoon los ingezet. Hij gaf lessen, maar het was meer een soort boerderij idee dan een manege. Hij handelde ook in paarden.
Dit is ook het enige wat mijn moeder er nog van weet.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:05

Zou gewoon even de manege's bellen. Ik ken de mensen van Hillegersberg en hun weten nog wel welke pony's ze hebben gehad. Denk dat manegehouders dat wel onthouden. Van Hillegersberg staat me niets bij dat daar zo'n paard stond moet ik heel eerlijk zeggen, maar ik was er vijf jaar geleden nog niet. Probeer het gewoon eens.

Jou beschrijving zegt me overigens niets, maar je kan het van een andere kant hebben gezien natuurlijk. Die websites hebben wellicht ook foto's.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:59

Even een updatje..

Ik kreeg net een PB over manege 't Bergse Bos. De naam van deze handelaar kwam mijn moeder heel erg bekend voor, meneer Greve. Wij hebben gelijk gebeld en na heel wat uitleg over Lady Lagoon, en hard nadenken, begon er iets te dagen. Hij had het over een roodschimmel, die iedereen alle hoeken van de bak laat zien behalve als die achter pony's aanloopt. Dit was onze Lady Lagoon!! :D Vond het ook grappig dat hij dit nog steeds weet. Zij is er nog steeds, de manege is verhuisd naar Brabant. Jammer, want ik had haar graag willen zien. Heb net een foto van haar gezien, ik kan haar niet meer voor me halen, maar mijn moeder wel. Erg leuk, en we willen wel een keer naar Brabant om haar weer te zien.

Iedereen bedankt voor het mee denken en helpen zoeken :)
Dit is ze nu:
Afbeelding

Datmoorpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:13

Leuk dat je je pony hebt gevonden :0

Fay

Re: [PG] Ik zoek mijn oude pony! (manege bergschenhoek) ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:56

Aahh wat fijn :D

Tanja

Re: [PG] Ik zoek mijn oude pony! (manege bergschenhoek) ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:10

De pony is gevonden dus dit topic word gesloten.
TS, let even op dat wanneer je deze zoektocht om welke reden dan ook weer zou moeten starten, je geen nieuw topic mag openen. TeM dit topic dan even of stuur een mod van OV een pb met het verzoek dit topic weer te openen om de zoektocht weer opnieuw te kunnen starten.
Hier nu een slotje.