getten of bandages, wat gerbuiken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liendv

getten of bandages, wat gerbuiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:32

Hey bokkertjes,

ik wil graag een nieuwe set kopen ( dekje, bijhorende getten,bandages,...) voor mijn nieuw paard maar ik weet nou niet waar een paard zich meer aan stoort, bandages of getten. voor mijn pony gebruik ik enkel getten omdat die geen bandages kan verdragen dus weet ik ook niet hoe het zit qua onderhoudt enz van bandages.
Hebben jullie hier wel meer ervaring mee?

groetjes Lien

CM_

Re: getten of bandages, wat gerbuiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:33

Als het niet nodig is : geen gebruiken ;)

Met springen en crossen zowiezo geen bandages gebruiken, alleen peesbeschermers.
En met gewoon dressuur indien niet perse nodig, lekker zonder bescherming rijden ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:34

gewoon niks.. Het kan een goede reden hebben, bijvoorbeeld bij een jong paard die nog niet in balans loopt en zich aantikt, of als je spins of keertwendigen oefent of zo. Maar meestal is het niet echt nodig.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:34

Nou twee zielen één gedachte hier ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:39

Ja mening over het wel of niet gebruiken is ieders mening.

Getten (ook belg zeker) zijn qua onderhoud en gebruik vriendelijker, afspoelen en drogen en verder snel aangedaan.

Bandages, moet je ten eerste al kunnen en moeten dus meer gewassen worden. Ik gebruik wel het meeste bandages.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:20

Ik ga voor peesbeschermers.
Bandages is mij teveel werk :o
Bij het omdoen van peesbeschermers kan er minder verkeerd gaan als bij bandageren.
Als je wel wilt bandageren zorg dan dat je het leert van iemand die echt weet hoe het moet.

liendv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 18:47

wel heb het al van verschillende gehoord dat er soms meer werk is aan bandageren dan da je echt degelijk lang traint met je paard/pony, denk toch dat ik voorlopig bij de peesbeschermers blijf ;-)