Problemen met mijn shetje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Problemen met mijn shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:14

Hey allemaal,

Ik las dit topic en ik heb dit probleem ook met mijn shetlander. Ze wil dus niet weg bij de weilanden, ik ga elke dag een stukje verder met haar, en dit gaat elke dag al beter! Ze is een snelle leerling *D

Nu heb ik wel nog een probleem. Over 2 weken gaat ze naar een ander stuk land, omdat het land waar ze nu staat verschrikkelijk slecht is, ze staat daar met ongeveer 20 andere pony's en paarden in de blubber en geen gezond gras. Elke dag wel ruzie of onenigheid in die groep, dit zit me niet lekker. Waar ze nu naar toe gaat staat ze met 2 shetjes, zijn ze lekker met z'n drietjes, lekker klein groepje :)
Hier zal ze zeker weer hetzelfde probleem hebben en moeten wennen. Het land waar ze heen gaat is op loop afstand, en ik wil haar daar lopend naar toe brengen omdat we dit moment geen vervoer hebben. Wat kan ik het beste doen? Ik kan haar natuurlijk wel gaan dwingen om mee te lopen, maar is dat niet te stressvol? Graag wat tips :)

aslo

Re: Problemen met mijn shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:22

Tja, ze zal er toch heen moeten enne ik denk dat een beetje dwang wellicht niet zo verkeerd is ;)

shennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:25

Gaan die andere 2 ook mee?
Het is misschien wel fijn als ze een maatje heeft voordat ze ineens in der eentje in de kudde wordt gegooit.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:29

shennie schreef:
Gaan die andere 2 ook mee?
Het is misschien wel fijn als ze een maatje heeft voordat ze ineens in der eentje in de kudde wordt gegooit.

Nee, die 2 staan al op dat land. Ze moet er alleen heen.

shennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:53

Het is vaak wel fijner als ze minimaal een ander pony mee heeft.
Ik bedoel jij bent toch ook liever niet alleen op een nieuwe plek met nieuwe mensen. Dan wil je ook een vriendin mee ofzo.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 23:03

shennie schreef:
Het is vaak wel fijner als ze minimaal een ander pony mee heeft.
Ik bedoel jij bent toch ook liever niet alleen op een nieuwe plek met nieuwe mensen. Dan wil je ook een vriendin mee ofzo.

Klopt!
Ik zat er ook aan te denken om te vragen aan de eigenaar van de 2 andere shetjes of zij één van hen wou mee nemen zodat ze samen daarheen kunnen gaan. Ik ga dat in iedergeval wel proberen :)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:05

ja dat lijkt me een goed plan!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:20

Lijkt me ook een goed plan en anders is er misschien vast wel iemand anders met een paard/pony die anders wel even met je mee wil lopen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 19:44

Nou .. ik was vandaag weer bij haar, en ze ging steeds verder. Zonder moeite is ze netjes met me mee gelopen. Toen ik haar terug naar het land bracht kwam er een vrouw aan, die zei dat ze met Ebony paar maanden geleden toen ik haar nog niet had het hele park in de ronte is geweest de eerste keer. Ebony test mij dus uit |( := en ik maar denken dat ze moeite heeft, hahaha. Nou laat ik me dus niet kennen }> Gaan met die banaan!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:48

Vandaag met haar gereden, wat een heel spektakel werd ;( Stront vervelend en eigenwijs, rondjes lopen ipv. rechtdoor, achteruit lopen ipv. vooruit. Pfff. Heb me niet laten kennen en benen blijven geven, maargoed.. dit is geen rijden natuurlijk. Iemand tips?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:52

Samira010 schreef:
Vandaag met haar gereden, wat een heel spektakel werd ;( Stront vervelend en eigenwijs, rondjes lopen ipv. rechtdoor, achteruit lopen ipv. vooruit. Pfff. Heb me niet laten kennen en benen blijven geven, maargoed.. dit is geen rijden natuurlijk. Iemand tips?

Doorzetten, consequent en duidelijk blijven..

LL89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:32

Idd, volhouden.. hoe lastig/irritant en moeilijk het ook is..
Als je toegeeft, dan kun je het echt wel schudden.. dan weet ze hoe ze haar zin moet krijgen }> :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:27

les nemen...

je moet verdorie toch gewoon met je shetlander kunnen wandelen en rijden

denk dat je er goed aan doet iemand om hulp te vragen die je een zetje in de goeie richting kan geven