GPA beter dan bv HH of Kalvakade

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_lotte

GPA beter dan bv HH of Kalvakade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:54

Hoi,

Ik had een vraagje,

omdat je voor GPA caps veel meer moet betalen dan voor bv HH of Kalvakade, beschermen deze dan ook echt beter, hebben deze dan ook echt beter comfort?

Of betaal je puur voor het merk?

Groetjes

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:34

Jaaa!! GPA's zitten geweldig!! :+: Vind ik dan hè.. ;)
Ze zijn inderdaad wel een stuk duurder maar jéétje wat een verschil! :j
Ik heb nu een GPA titium en die wil ik verlopig niet meer kwijt!

Maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden met wat voor cap jij nu hebt en welke je (eventueel) wil kopen.. Ik denk eigelijk wel dat het voor iedereen anders is hoor, er zullen vast ook genoeg mensen zijn die nooit een GPA zullen kopen..

Nookie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:14

GPA's zijn vooral heel duur omdat GPA zelf erg voorop loopt in de nieuwste technologie. Daardoor zullen de onderzoekskosten vrij hoog liggen en dit zie je terug in de prijs. Bedrijven als HH kijken naar de technologie die GPA uitgevonden heeft en maakt daar een cap van. Dus die hebben veel minder kosten.

Ik heb ook weleens in een ruiterwinkel gevraagd waarom ze zoveel duurder zijn en dit is de uitleg die werd gegeven. Qua bescherming zit je met alle caps die een keurmerk hebben wel goed, qua draagcomfort is het voor iedereen anders. Ik denk dat ik voor een Uvex ga de volgende keer. Ook nieuwe cap en ze zijn echt heel licht met veel ventilatie.

(edit: typo 8-) )

Janine1990

Re: GPA beter dan bv HH of Kalvakade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:09

GPA zit inderdaad lekkerder, heb zelf Kavalka, maar als m'n portemonnee het ooit gaat trekken en ik aan het einde van mijn onophoudlijke verlanglijstje ben................

Overigens hoorde ik van de week dat je ze rechtstreeks bij GPA kan bestellen voor 175 euro? Inclusief verzendkosten...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:00

Net zo veilig, maar een stuk confortabeler en mooier. :D

lydtja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:14

Ik vind dit ook wel een interessant topic. Heb nu echt een onwijs oude lelijke horka! Lees: het eerste type veiligheidscap met fluweel want dat leek dan nog netter. Ventilatie slecht want na 10 min heb ik al een rode boei, en dan met die champignon er bovenop erg charmant.. :) Ik deed hem dan ook alleen maar op als het echt moest en ik had een brave pony. Nu inmiddels heb ik 2 nog niet zo brave jonge paarden om in te rijden dus: cap op! En omdat ik straks ook weer bij de rijvereniging wil ben ik op zoek naar een nieuwe cap. HH, Kavalkade of gpa. Alleen ben ik arm student. Wil geen stoffen buitenkant en goede ventilatie. Zat te denken aan de HH Mistral of gpa titium. Dus iedereen die zn ervaring wil delen is welkom:)HH is 130 ofzo en de gpa's kan je idd goedkoper krijgen-> www.rijhelmen.nl Dan maakt die 50euro ook niet zoveel meer uit. Of koop gewoon een pro plus voor 60ofzo maar vind die toch ook een beetje 'hoog' op mn hoofd staan.

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:13

HH vind ik ook wel goed maar ik heb ook van divoza. Die zijn opo heel erg goed. Maar ze zijn wel een beetje champigons achtig

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:20

Het ligt een beetje aan de vorm van je hoofd denk ik, bij mij zit de Kavalkade nog steeds het fijnst (en zelfs die zit eigenlijk niet lekker)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:24

Urielle schreef:
Het ligt een beetje aan de vorm van je hoofd denk ik, bij mij zit de Kavalkade nog steeds het fijnst (en zelfs die zit eigenlijk niet lekker)

Klopt. GPA zit bij mij niet. Hij drukt op heel erg op de voor en achterkant van mijn hoofd, welke grootte ik ook op mijn hoofd heb. Kennelijk zijn deze niet gemaakt voor ovale hoofden. Ik heb dus een HH en die zit super. :D

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:23

Voor mij zit GPA heel fijn maar ik heb gewoon een moeilijk hoofd.
Als GPA niet past zou k em ook vooral niet kopen haha, de caps die het keurmerk hebben zijn allemaal goed.
Bij de GPA Speed Air heb je lekker veel ventilatie, dat vind ik wel een pluspunt.

@Lou: Ik heb juist een heel ovaal hoofd en bij mij zit GPA prima en HH voor geen meter? Haha
Misschien dat een maatje groter dan de uitkomst bied

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:24

Feetje schreef:
Voor mij zit GPA heel fijn maar ik heb gewoon een moeilijk hoofd.
Als GPA niet past zou k em ook vooral niet kopen haha, de caps die het keurmerk hebben zijn allemaal goed.
Bij de GPA Speed Air heb je lekker veel ventilatie, dat vind ik wel een pluspunt.

@Lou: Ik heb juist een heel ovaal hoofd en bij mij zit GPA prima en HH voor geen meter? Haha
Misschien dat een maatje groter dan de uitkomst bied

Zoals ik al zei. Welke maat ik ook pak. Hij blijft op mijn voor en achterhoofd drukken :o
Misschien dat mijn hoofd daar te groot is :D

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:28

Ik heb maat 59 :oo en dan wel aan de zijkanten plek om er een snaasappel oid langs te stoppen haha! :))

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:31

Ligt inderdaad denk aan vorm van je hoofd & wat je zelf lekkerder vind.

Ik heb een GPA opgehad en vond hem erg mooi, maar wel te duur.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:34

Wat is bij gpa het verschil tussen de modellen? Bij rijhelmen.nl is de carbon zonder uitneembare binnenvoering in de aanbieding. Is dat een fijne?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:33

Ik heb echt tig caps gepast, maar GPA zit gewoon verschrikkelijk. Welk model ik ook probeer.
Andere merken kwamen niet ver genoeg over mijn hoofd, waren te groot of te klein. Waren rond terwijl mijn hoofd hoekig is, of leken juist hoekig en mijn hoofd was er te rond voor.... kortom - geen fijne pasvorm.

HH kwam er in de buurt maar was het ook niet. Tot ik vorig jaar opeens de Kavalkade op zette. En bingo... die zat als gegoten.

Ik denk dus niet dat het de pasvorm is die GPA zo duur maakt. Deels is het volgens mij gewoon betalen voor de merknaam. Ik merk ook dat er verschillende mensen zijn die perse zo'n helm willen omdat hij duur is.

Daarnaast zou Nookie ook weleens gelijk kunnen hebben. Misschien ligt het aan de onderzoekskosten. Maar die heb je er na een paar jaar ook wel uit en dan zie ik geen reden meer om een helm nog steeds zo duur te verkopen. Daarnaast besteden andere merken ook kosten aan onderzoek, en die zijn dan toch minder duur.

Misschien worden er materialen gebruikt die erg kostbaar zijn? Maar vooralsnog gooi ik het grotendeels op de merknaam.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:04

Ik heb ze gisteren gepast.
De Titium vond ik erg lekker zitten. Ik rij nu nog "blootshoofds" omdat ik een cap altijd een vreselijk gevoel vond. Misschien ben ik nu "om". Is er een ander merk dat een vergelijkbaar model heeft als de GPA Titium?

Weet iemand of die binnenkort ergens in de aanbieding komt?
Bij rijhelmen.nl of ergens anders?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:13

Net zo veilig inderdaad, maar wel wat mooier afgewerkt en voor mij zit GPA echt fijner. (overigens niet de duurdere modellen, alleen de goedkoopste gpa, de carbone, zat mij goed)
Er was opzich niks mis met m'n HH cap, maar hij zat gewoon echt niet lekker en kreeg er enorme hoofdpijn van.

[edit]Hier trouwens site waar ik ze gekocht heb, scheelde me 170,- in vergelijking met hier!
Super goede service en had 'm binnen 5 werkdagen in huis :)
http://www.equestrianclearance.com/prod ... index.html

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:30

Ik ben er al uit, ik heb een paar dagen geleden caps wezen passen, GPA Kids zat goed :D Dat was ook de enige die paste, de rest viel zo van mijn hoofd af en een maat kleiner kreeg ik niet op mijn hoofd :\

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:54

Weet iemand hoe de pond staat momenteel?
Ze hebben GPA's vanas 94 pond en de Titium voor 190 pond.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:55

Hmmm, jammer dat is dan toch nog €225

Al scheelt het een hoop.
Laatst bijgewerkt door amanda2 op 22-06-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

flynn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:00

interresant onderwerp vroeg me dit namelijk ook al af...
misschien is het materiaal van GPA wat ze gebruiken ook duurder maar in principe mag het qua veiligheid niets uitmaken

karlinos2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:40

het materiaal van GPA is inderdaad duurder... het is gemaakt waar ook racehelms van gemakt worden!

lydtja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:06

Ik heb voor mezelf besloten toch geen gpa te kopen, vind ze écht te duur (voor een arme student like me). ik heb eens wat rondgekeken en zit te denken aan: HH synthetic pro, HH mistral, Horka Hawk, Eagle of Topline. Op het zich zo niet superlelijk, alleen nadeel dat er geen foto's op hoofden bij staan.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:02

Ik heb vanmiddag n hh pro nog wat helm gekocht. Vind de gpa's superfijn maar helaas 5x zo duur...

EOW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:01

gpa vind ik echt superfijn zitten, ik heb de speedair daar zitten luchtgaten voor het zweten in;)