Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BELIZE schreef:@aerdenhout1: dat was dus ook mijn grote twijfel, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook meerdere malen met mijn instructrice heb besproken (ik rij trouwens op de moeder van het betreffende paard) en zij kent mij en het paard goed. Zij heeft het paard ook zadelmak gemaakt.
Zij denkt ook dat het voor mij beter zou zijn om voor een ervaren paard te gaan, alhoewel ze qua karakter wel bij me past.
Het is een heel braaf paard, maar natuurlijk een jong paard en dat merk je. Gisteren is ze voor het eerst op een buitenrit geweest met haar en ze schrok enorm van een koe en ze stond recht overeind en ging er vandoor. Op zich heel natuurlijk, want dat had ze nog nooit gezien. Het was de eerste keer dat ze echt naar buiten ging, dus op zich is ze nog weinig gewend. En om eerlijk te zeggen ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik dan al de zenuwen heb als ik met haar naar buiten zou gaan.
In de omgang ben ik absoluut niet bang voor haar, integendeel. Het is een heerlijk paard, wel lekker ondeugend op zijn tijd, maar daar hou ik wel van.
Dat was dus ook juist het moeilijke eraan, ik hou enorm veel van haar, maar om eerlijk te zijn is ze eigenlijk totaal het tegenovergestelde van wat ik zoek. Eigenlijk zoek ik gewoon een leuk paardje om lekker buiten mee te rijden, heel af en toe eens een wedstrijdje (puur omdat ik nog nooit een "echte" wedstrijd heb meegemaakt) en meer niet. En toch ook wat kleiner, want ze is toch wel erg groot.
Maar qua karakter past ze verder wel bij me, lekker nuchter en ondeugend, maar wel heel lief.
Ik heb het vandaag verteld dat ik er toch vanaf zie, puur omdat ik vind dat ik te weinig ervaring heb en ik denk ook dat ze bij een ander beter tot haar recht zou komen. Ze heeft superbewegingen en zou het goed doen als dressuurpaard, maar ikzelf ben niet goed genoeg voor haar en dan vind ik het toch zonde van zo'n paard. En dat zeg ik met heel veel pijn in m'n hart, maar ik denk dat het beter is.
Misschien dat ik hier toch ook even bevestiging zocht dat ik idd een goede keuze heb gemaakt, want wat was dat een moeilijke keuze om te maken