Ik ben altijd wel in voor een buitenrit heerlijk! Alleen ik wil af en toe ook wel even goed trainen qua Dressuur, en maak ook wel vaak een sprongetje. Maar af en toe dan ga ik in de bak, en heb ik dr helemaal geen zin in en mijn pony dan ook niet, en dan ga ik gewoon naar buiten . Vinden we allebei superleuk!
megahaf
Geplaatst: 16-06-09 12:57
Nooit in de bak, altijd buiten. Op een stoppelveld kan je ook dressuuroefeningen rijden, of eens lekker doorscheuren
Ik rij alleen buiten. In de bak vinden we allebei saai
kattekind
Geplaatst: 16-06-09 13:00
Beide, voor training in de bak (soms ook wel buiten...............) en voor ontspanning naar buiten, soms alleen bos, soms bos en duinen. We wisselen het af. Ook wel een dag grondwerk of wandelen tussendoor.
Ik vind allebei heerlijk! Dus ik wissel het allebei af! Ik ga 1 keer in de week zoiezo naar buiten. Niet persé onder het zadel, maar ook gewoon vaak aan de hand of erop zonder zadel!
Buitenrijden is idd heerlijk ! En lekker crossen ! Alleen heb je bij mij in de buurt niet zo heel veel mooie paden om pet je pony te rijden. In de bak vind ik soms saai worden als ik achter elkaar daar in rij. Ik hou van afwisseling en spring dus ook soms waar mijn pony en ik veel plezier in hebben
Sanneee_
Geplaatst: 21-06-09 10:37
Eigenlijk altijd buiten, vaak in het bos. Bij mijn verzorgpony's is er geen bak. Maar als we dressuuroefeningen gaan doen zijn er ook grasvelden waar we dat kunnen doen.
_kajo_
Geplaatst: 21-06-09 10:41
Noodgedwongen in de bak. De omgeving hier is jammer genoeg niet ideaal om buiten te rijden. In mijn vorige woonplaats reed ik altijd buiten met mijn pony en in de bak met mijn jonge paard.
Es_ther
Geplaatst: 21-06-09 10:45
Alle 2. Meestal na het rijden gaan we even crossen op het veldje achter ons, of gewoon lekker uitstappen buiten. Ik rij sowieso 2 keerin de week buiten./
muizke
Geplaatst: 21-06-09 12:48
Ik het liefst buiten. ik ontspan dan helemaal! plus het is minder intensief voor mijn rug vind ik.
Karin
Geplaatst: 21-06-09 12:50
Buiten. Absoluut. Liefst veel kilometers in een onbekende omgeving.
Maar bakwerk hoort er nu eenmaal bij om mijn paard soepel te houden. En eerlijk is eerlijk, altijd maar buiten rijden gaat ook vervelen.
In de zomer meer buiten, en in de winter vaker in de bak. Waarom? Ik werk overdag en in het donker buitenrijden in een onverlicht recreatiegebied durf ik niet. Buitenrijden gaat dan gewoon niet, dus dan is het bakrijden en in het weekend een rondje buiten. Zomers ga ik doordeweeks meer naar buiten.
Buiten!! Ik rijd de laatse tijd vaak op een paardje dat gewoon een afkeer heeft voor rondjes rijden volgens mij. In de bak staat hij stil, gewoon stil, zet af een toe een stapje, als je heel erg je best doet een drafje, en als hij je gezeur na een tijdje zat is dan blijft hij bokken todat je stopt, echt zo'n zweep immuun, en ik ga hem toch echt niet met sporen rijden, hij is al vrij oud. Je zou het kunnen zien als ongehoorzaam, ik zie het als een eigen karakter, buiten zet hij geen stap verkeerd, daar kan je echt op hem bouwen, lekker voorwaarts niets aan de hand, geen zweep geen niets nodig. de omgeving is mooi, ik ga hem niet pushen om in de bak te rijden, als we dat toch allebei eigenlijk niet leuk vinden.
Loves_Pony
Geplaatst: 27-06-09 12:06
Buiten als het mooi weer is. En in de bak als het niet zo een mooi weer is. Gwenn.