Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maniu1976 schreef:Wat je kan proberen is Join up, Wil je paard niet komen stuur hem dan echt weg en negeer hem, op dat moment ben jij de alfa merrie en zal hij proberen contact met je te zoeken, ga hier mee door, tot hij netjes blijft staan zodat je zijn halster om kan doen. Het kost even tijd, maar het werkt gegarandeert!
Alicia2u schreef:Leer je paard om jou te vangen: ga gewoon in de wei zitten en wacht tot hij naar jou toekomt. Regel is: je mag je paard pas aanraken als hij jou eerst heeft aangeraakt. Ga in de wei alles doen, behalve je paard vangen, zo maak je hem nieuwsgierig. Zorg dat je wat lekkers in je zak hebt wat je hem kan geven, maar ga hem niet lokken met snoepjes. Komtie vanzelf naar je toe, dan heb jij 'toevallig' wat lekkers vast.
Insluiten is nooit een goed idee, daar wordt het niet beter van.
Als je echt problemen blijft houden, haal dan het water weg en ga 4-5 keer per dag met een emmer water om hem te laten drinken. Op die manier is hij van jou afhankelijk en moet hij wel komen.
Zorg ervoor dat je voorlopig in de wei blijft: mee naar stal nemen is even te veel, want blijkbaar vindt hij dat niet leuk. Als je kunt, en hij komt naar jou toe, doe het halster om, loop een rondje door de wei, beloon hem, doe het halster af en ga weer naar huis.
Met deze strategieën zie je meestal binnen een week verbetering.
Vaak kan ik mijn merrie dan zo vangen. Succes!!
Ik had/heb precies het zelfde probleem!! Maar nu weet ze van mij dat ik der toch altijd wel te pakken krijg dus komt ze nu wel naar me toe.