Bosrit leuke omgeving gezocht omgeving Utrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Bosrit leuke omgeving gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:35

Ik ga samen met een vriendin binnenkort een bosrit maken.
Weten jullie toevallig nog ergens een leuke plaats/plek?
Waar het niet al te druk is/ genoeg ruiterpaden hebt en je trailer kwijt kan.

Sim

Re: Bosrit leuke omgeving gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:44

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:46

Simmie schreef:
http://www.theehuislagevuursche.nl/home

Kun je prima je trailer kwijt (speciale parkeerplaats) en je zit gelijk midden in het bos. Na je rit kun je nog wat drinken/eten.

Dank je wel. Neem aan dat je er eerder ben geweest? Is het een druk bos en kan je je paard ergens kwijt als je bijv wat gaat eten of moet die in de trailer staan?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:47

Heb je daar nog een vergunning voor nodig?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:56

Het Panbos in Zeist is leuk daar moet je officieel wel een penning voor hebben .. Anders omgevind Doorn / Driebergen, bos zat !!! veel ruiterpaden en je kunt rijden tot je een ons weegt.

Laage vuursche is ook erg mooi :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:17

_Cynthia_ schreef:
Simmie schreef:

Kun je prima je trailer kwijt (speciale parkeerplaats) en je zit gelijk midden in het bos. Na je rit kun je nog wat drinken/eten.

Dank je wel. Neem aan dat je er eerder ben geweest? Is het een druk bos en kan je je paard ergens kwijt als je bijv wat gaat eten of moet die in de trailer staan?

Van de site:

Paardenparadijs
Ook voor de paardenliefhebber is het theehuis een verademing. Naast het feit dat paardentrailers zonder enig probleem op ons parkeerterrein geplaatst kunnen worden, is het theehuis ook zeer goed bereikbaar via diverse paardenroutes. Eenmaal te paard aangekomen kan uw paard worden vastgezet aan de hiervoor bestemde balken. ’t Hooge Erf beschikt over verschillende maten halsters en halstertouwen. Vanwege het feit dat er in elk jaargetijde onder het afdak van het Theehuis kan worden plaatsgenomen, kunnen de paarden, voor wie dat wil, goed gadegeslagen worden. Ook heeft het Theehuis een unieke “paardenbar” waarbij u vanaf uw paard uw hapje en drankje kunt nuttigen. Een echte toepassing van “ready to go!”

Je hoeft je paard dus niet perse in de trailer te zetten.
Op zondag is het bij mooi weer een redelijk druk bos. Wat dat betreft zou je beter op een zaterdag kunnen gaan. Maar op zich is het niet lastig hoor, er zijn ook stukken bos waar het heel stil is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:24

In Lage Vuursche is er ook een gelegenheid waar ze stands hebben om de paarden neer te zetten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:51

Nikka schreef:
In Lage Vuursche is er ook een gelegenheid waar ze stands hebben om de paarden neer te zetten.

Jij bedoelt Bosoord zeker? Vlak bij de golfbaan?
Hebben ze dat dan weer opnieuw opengesteld voor paarden?
Weet dat de stands er nog wel zijn, maar dat je je paard daar niet meer kon stallen om even wat te drinken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:57

Zijn de ruiterroutes in lage Vuursche makkelijk te vinden of heb je een kaart nodig en is er een vergunning nodig om daar te kunnen rijden?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:37

Simmie schreef:

Dank je wel. Neem aan dat je er eerder ben geweest? Is het een druk bos en kan je je paard ergens kwijt als je bijv wat gaat eten of moet die in de trailer staan?[/quote]

Van de site:

Paardenparadijs
Ook voor de paardenliefhebber is het theehuis een verademing. Naast het feit dat paardentrailers zonder enig probleem op ons parkeerterrein geplaatst kunnen worden, is het theehuis ook zeer goed bereikbaar via diverse paardenroutes. Eenmaal te paard aangekomen kan uw paard worden vastgezet aan de hiervoor bestemde balken. ’t Hooge Erf beschikt over verschillende maten halsters en halstertouwen. Vanwege het feit dat er in elk jaargetijde onder het afdak van het Theehuis kan worden plaatsgenomen, kunnen de paarden, voor wie dat wil, goed gadegeslagen worden. Ook heeft het Theehuis een unieke “paardenbar” waarbij u vanaf uw paard uw hapje en drankje kunt nuttigen. Een echte toepassing van “ready to go!”

Je hoeft je paard dus niet perse in de trailer te zetten.
Op zondag is het bij mooi weer een redelijk druk bos. Wat dat betreft zou je beter op een zaterdag kunnen gaan. Maar op zich is het niet lastig hoor, er zijn ook stukken bos waar het heel stil is.[/quote]

Heb je hier een vergunning voor nodig? Ik zag dat je wel ergens een vergunning voor nodig hebt, maar weet niet of deze daarmee bedoelt word?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:54

Er is een klein stukje in het bos wat onder "Landgoed Pijnenburg" valt. Daar heb je een ruiterpenning voor nodig. Hoe het zit als je daar voor een keer gaat rijden weet ik niet. Denk dat je het beste even contact op kan nemen met de beheerder van dat Landgoed. Toen ik daar nog reed schafte ik een jaarpenning aan dmv betaling van een bedrag aan de penningmeester van dat landgoed.

Voor de Soesterduinen e.o heb je een plaatje nodig, maar ik denk niet dat je daar komt als je bij het theehuis vandaan start.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:14

ik rij altijd in het gebied driebergen/doorn, je kan je trailer neerzitten bij camping het grote bos en dan kan je uren rijden! Veel paden en voor zover ik weet heb je geen vergunning nodig, die heb ik iig ook niet.
En de 1e 10 minuten als je het bos inrijd komt je nog wel s wat wandelaars tegen, maar verder kom ik vrij weinig mensen tegen. Wel paarden af en toe, maar het is vooral heel mooi en rustig rijden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:09

NAV schreef:
ik rij altijd in het gebied driebergen/doorn, je kan je trailer neerzitten bij camping het grote bos en dan kan je uren rijden! Veel paden en voor zover ik weet heb je geen vergunning nodig, die heb ik iig ook niet.
En de 1e 10 minuten als je het bos inrijd komt je nog wel s wat wandelaars tegen, maar verder kom ik vrij weinig mensen tegen. Wel paarden af en toe, maar het is vooral heel mooi en rustig rijden.

Toch heb je hier een vergunning nodig :D Maar niemand heeft hem.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:02

NAV schreef:

Heb je misschien iets meer informatie waar dat is?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:23

_Cynthia_ schreef:
NAV schreef:

Ja, bij het Grote Bos :D

Er staan zeer weinig bordjes waarop staat dat je een vergunning nodig hebt. Wanneer je richting austerlitz gaat, vlak bij het tunneltje, staat wel een bord met daarop dat een vergunning nodig is.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:47

_Cynthia_ schreef:
NAV schreef:

Via de site van camping het grote bos kan je de route berekenen http://www.rcn.nl/centra/hetgrotebos/route.aspx
Je moet zijn op de hydeparklaan 24, dat is een zijstraat van de oude arnhemse bovenweg. Er is een algemeen parkeerterrein.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:52

Hier bij Ons is een super leuk bos het leersumse veld.. kan je ook gemakkelijk je trailer kwijt of bij iemand die er in de buurt komt ook bij ons kan je je trailer wel kwijt dan is het nog geen 2 min stappen over de weg en je zit in het bos..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:09

Citaat:
Via de site van camping het grote bos kan je de route berekenen http://www.rcn.nl/centra/hetgrotebos/route.aspx
Je moet zijn op de hydeparklaan 24, dat is een zijstraat van de oude arnhemse bovenweg. Er is een algemeen parkeerterrein

Die site doet het niet.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:06

bij mij wel. En anders google je zelf toch even wat...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:11

Landgoed Den Treek is ook heel mooi met heel veel ruiterpaden, je bent wel een paar uur zoet daar. Ik kwam er ook zelden andere paarden tegen, ook weinig wandelaars of fietsers, dus een heerlijk rustig bos. Officieel heb je er een penning nodig maar ik heb er 3 jaar gereden met penning en ben nog nooit een boswachter tegengekomen. Het ligt net voor Amersfoort en via de A28 ben je er zo.
http://www.dentreekhenschoten.nl/index.php?conID=2

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:57

Ikima schreef:
Landgoed Den Treek is ook heel mooi met heel veel ruiterpaden, je bent wel een paar uur zoet daar. Ik kwam er ook zelden andere paarden tegen, ook weinig wandelaars of fietsers, dus een heerlijk rustig bos. Officieel heb je er een penning nodig maar ik heb er 3 jaar gereden met penning en ben nog nooit een boswachter tegengekomen. Het ligt net voor Amersfoort en via de A28 ben je er zo.
http://www.dentreekhenschoten.nl/index.php?conID=2

Dank je wel. Dit ziet er wel heel erg leuk uit.
Laatst bijgewerkt door C_Star op 22-06-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:09

weten jullie hier in de buurt ook leuke B&B adressen met de paarden om zo een lang weekend in de bossen door te kunnen brengen.