Ivanhoe, Boett, Meulenkamp, Everline, Pagony, ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Ivanhoe, Boett, Meulenkamp, Everline, Pagony, ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:02

Welke vinden jullie de beste eczeemdeken qua pasvorm, levensduur, prijs/kwaliteit verhouding, aanvoelen van de stof (stug, warm, luchtig, ...), drogen na een regenbui, ... ?? Kortom, zet al jullie ervaringen, zowel positieve als negatieve, met eczeemdekens hier neer!

:):)

joyce83

Re: Ivanhoe, Boett, Meulenkamp, Everline, Pagony, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:06

Ik heb twee ivanhoe halsdekens. Heb maat M en maatje L liggen. M blijft netjes op de plek maar heb zelf het idee dat die eigenlijk iets ruimer mag om de hals. De L is eigenlijk iets te groot. Op de site staat dat het wel aangepast is qua maat dus dat een van beide veranderd is.
Spul is supermateriaal, tenminste dat is mijn mening. Droogt snel en is stevig.

Heb een hele deken van pagony, deze heeft hij niet zo vaak op. Wel het idee dat deze wat sneller van zijn plek af gaat.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:06

Hier ben ik ook benieuwd naar, zeker omdat er net geconstateerd is dat mijn jongste zomereczeem heeft. Ik heb daar nu een eczeemdeken van Epplejeck op liggen. Daar doet ze het op zich heel goed op. Enige nadeel is dat de hals van deze deken vast zit en over het hoofd moet. Ik kan me voorstellen dat dit meestal niet zo'n punt is, maar omdat ze pas 2 is en dus nog in de groei, is haar hoofd volgens mij groter in verhouding tot haar lichaam. Het is dus net alsof je een kind een te kleine coltrui aantrekt :+ .
Nadeel vind ik ook dat hij donker van kleur is, ik denk toch dat dat wel erg warm is.
Verder ben ik over de kwaliteit, pasvorm en prijs (ook niet onbelangrijk; 65,-) wel heel erg te spreken. Maar heb dus nog geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind ook dat de hals wel oged blijft zitten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:09

Ronne dat is dus normaal. Je moet echt goed trekken wil je die dingen over het hoofd krijgen. Echter zetten mijn ouders hem soms buiten als ik nog niet wakker ben, ze doen dan de deken niet op. Als ik roep komt hij gelijk op me af, loopt dus niet weg als ik de halsdeken op doe.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:12

Nee, ze doet het ook wel braaf, maar krijg er soms echt bijna haar oren niet doorheen, vind ik vaak toch wel een beetje sneu! ;) Maar zie bij een stalgenootje, die zo'n deken heeft die je los kan halen, dat hij minder goed blijft zitten. Zit er nu over te denken om hem zelf open te knippen en er klittenband met elastiek tussen te zetten, zodat ie wel nog goed aan kan sluiten, maar wel los kan.

Zijn er eigenlijk veel 2e hands eczeemdekens te koop? Heb ze nl nog niet zo kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:13

Ik heb altijd alleen een halsdeken (Ivanhoe) op, en als het dan gaat regenen krijgt hij er een regendeken (0gram) overheen.

Over de Pagony ben ik helemaaaaaaaaal niet te spreken, hij scheurt heel snel (6x bij mij, ook bij andere mensen scheurt ie snel) en hij zit niet helemaal lekker heb ik het idee.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:15

Ik heb een pagony gehad, valt erg klein en vind het een rare stof dat snel statisch is. Schuift ook, maar verder was ik wel tevreden over de deken als je kijkt naar de prijs.

Boett gebruik ik nu, droogt snel, past goed. Gaat ook niet snel stuk, mijn pony schuurt nog wel eens en heb nog steeds geen gaten.
Ik heb ook een hoofdkap en bij de neus lubbert hij snel uit. Ik heb ook maar heel soms dat de deken echt scheef ligt, meestal na het rollen wel ietsjes maar dat trekt soms wel bij. Houd ook kleine buitjes tegen.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:55