M2, proef 21, een paar vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

M2, proef 21, een paar vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 11:42

Komende zondag 21 juni hebben we ons M2 debuut. Uiteraard ben ik bezig de proeven uit mn hoofd te leren en tevens neem ik in de training steeds een stukje proef mee. Ik kom nog een paar kleine dingetjes tegen in de proeven waarvan ik niet precies weet hoe ze juist uit te voeren. Vandaar mijn vragen:

1. in proef 21 moet je als 2e onderdeel schouderbinnenwaarts rechts doen, gevolgd door een S van hand veranderen. Stel je het paard nog even recht op/na B of rijd je vanuit sb direct de S in?

2. Hoe snel na B ga je over in verzamelde stap bij onderdeel 6?

Proef 22 is wel duidelijk, maar een stuk moeilijker dan proef 21 vind ik persoonlijk. Verder nog tips voor het tot een goed einde brengen van de proeven? Winstpunten verwacht ik de eerste keren niet, wil gewoon lekker rijden en een goed gevoel er aan over houden, dan komen de punten vanzelf!

KarinvdM

Re: M2, proef 21, een paar vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:50

Na het SB niet rechtstellen, maar direct de S inzetten.
De overgang maak je als je paard weer recht is na de wending.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:38

Ik ga direct de S in.
En ik ga meestal ongeveer 5 meter voor de H weer naar de verzamelde stap.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:58

Mooi je buiging in de schouderbinnenwaarts houden en dan doordraaien de S in. Mooi vloeiend.

Ik wend eerst af, bereid in de bocht de overgang voor. En zodra ik rechtgesteld heb rij ik de overgang.

Er staat namelijk ook letter "B afwenden daarná arbeidstap".
Dus niet in de wending maar na de wending. En zo snel mogelijk daarna omdat het M2 is een geen B. Daarbij heb je dan meer tijd om je keertwending voor te bereiden.

Deze rij ik trouwens zo dicht mogelijk bij E, zodat je weer rustig kunt rechtstellen en de volgende keertwending voorbereiden.

Heb tot nu toe alleen nog proef 21 gereden. Proef 22 wel thuis gereden, maar vind deze ook echt een stuk pittiger met de travers en overgang galop-stap. Ben benieuwd hoe ik dat er vanaf ga brengen. :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:05

Direct de S in.

Na afwenden eerst wachten tot rechtgestelt en dan de overgang maken.

:)