Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zij schreef:als je je boomzadel op maat laat maken en goed na laat kijken zou ik denken dat dat goed moet zijn. als ze daar weer plekken van krijgt is het dus niet goed gegaan. ik zou dus sowieso niet meer dezelfde zadelmaker laten komen als die je vorig jaar hebt gehad
Maya schreef:Zo houd ik bijvoorbeeld niet van boomloos voor het intensievere rijden (zoals een trektocht) omdat mijn ervaring is dat de drukverdeling onvoldoende is, en hele ritten doorzitten vind ik niet zo jofel. Maar; daar staat tegenover dat bijvoorbeeld Antheman hier op Bokt wel hele trektochten maakt met haar boomloze zadels zonder problemen. Het draait er dus om wat voor jouw paard goed past.
Dat gaat echt beter dan boomloos, dan is het altijd opletten en geen tent meenemen.
cherish schreef:ja rijd me mijn rossner.. omdat de zadel maker hem 2 weken geleden heeft aangepast en ik het even moest uittesten hoe hij nu lag.
hij ligt prima, zie alleen lichte drogen plekken. en daar ben ik door vorig jaar heel bang van geworden.
ik heb gewoon heel veel ongeluk met boomzadels gehad! vandaar mijn angst.
ik neem geen bagage mee op het paard!
Ga eens op onderzoek uit op bokt naar goede zadelmakers. Helaas lopen er veel prutsers rond, maar er zijn ook echt een aantal die wel weten waar ze mee bezig zijn. En gewoon ruim van te voren met je zadel gaan rijden, niet de dag voor je weg gaat voor het eerst proberen. En anders je trektocht opschuiven/overslaan tot je wel een passend zadel hebt.