Hallo, Ik zit al een tijdje met een probleem, mijn verzorgpony wordt maar niet dikker en zit nog gedeeltelijk in zijn wintervacht. Het is een modern gebouwde Rodblakke fjord en is waarschijnlijk ooit geschoren geweest. Hij is laast nog ontwormd en naar de tandarts geweest. Hij krijgt per dag ongeveer 5 plakken hooi en een bak slobber met subli energiemix er door heen waar ze rustiger van worden en aankomen zeggen ze. Ook zit er lijnzaad in. Ik zie wel resultaat in zijn gedrag en ook wel in de vacht maar het schiet niet op. Hebben jullie meschien ideeën. Groeten Irene
Waarom komt ie niet op de wei? En vijf plakken hooi is wel weinig als het van die kleine pakjes zijn. Geef hem zoveel als hij wil.
reentje13
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-09 10:40
FriesWytske schreef:
Waarom komt ie niet op de wei? En vijf plakken hooi is wel weinig als het van die kleine pakjes zijn. Geef hem zoveel als hij wil.
Hij staat het hele jaar door op de wei. Hij is van een boer. En hij krijgt 5 hele grote plakken hooi.(niet van die standaard plakken). + nog een beetje kuil. Maar daar reageert hij ook heel heftig op onder het zade al hij daar teveel van krijgt.
Ik lees vaak dat bietenpulp heel goed werkt. Dat schijnen ze lekker te vinden, geeft niet teveel energie en ze worden er snel dik van. Misschien is dat wat voor je?
reentje13
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-09 10:57
Mloes schreef:
Ik lees vaak dat bietenpulp heel goed werkt. Dat schijnen ze lekker te vinden, geeft niet teveel energie en ze worden er snel dik van. Misschien is dat wat voor je?
Oké dankje.. ik zal wat gaan informeren naar bietenpulp.
Leonieke
Geplaatst: 14-06-09 19:15
Als je pony echt niet goed in conditie is en hij zet niet aan van voer zal ik er eens een DA bij halen. Ik zou bij zo'n pony bijvoorbeeld eens even een bloedonderzoekje laten doen voordat je zelf gaat lopen dokteren. Misschien heeft de pony wel van het een te veel of van het ander te wienig. Of misschien is er iets wat niet goed werkt........... Mocht dan alles oke blijken dan zou ik inderdaad met meer voer e.d. bezg gaan.