transportbeschermers en dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

transportbeschermers en dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:40

8 Augustus gaat mijn eerste eigen paardje in mijn woonplaats komen te staan. Ze staat nu 2 dorpjes verder, en het is dus maar 15 minuutjes rijden met de auto.

Alleen, moet ik een deken opdoen, en transportbeschermers gebruiken? Ik heb namelijk géén idee of ze uberhaupt de trailer opkomt, en of ze dit eng vind. Ik ben nog nooit weggeweest met haar met de trailer.
Ik ben wel een beetje een mieppie, want ik wil echt niet dat mijn paardje onderweg wat krijgt :')
Dus wat denken jullie? Gewoon 'kaal'? Of het zekere voor het onzekere nemen?

Silly1972

Re: transportbeschermers en dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:42

Deken is niet perse nodig, maar zou wel wat bescherming om de benen doen al zijn het maar gewoon bandages

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:52

bandages gebruik ik normaal idd ook! Moet ik de bandages omgedaan worden als normaal, om misschien nog wat hoger om meer been te beschermen? Of is dat niet nodig?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:54

Ik heb Ramona altijd met peesbescherming+springschoenen instaan, gaat prima.
Deken heb ik nooit, alleen winter.
Bandages hoeven niet hoger dan normaal hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:54

niks
transportbeschermers gaan ze vaak proberen af te krijgen,en juist dat zijn ze onrustig

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:57

nou, transportbeschermers vind ik ook een beetje ondingen idd. Maar gewoon voor mijn eigen gevoel wil ik haar goed beschermd hebben eigenlijk. Anders zit ik niet rustig in de auto, en wil ik het liefste naast haar in de trailer gaan zitten :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:59

Transportbeschermers zakken vaak af. En een deken is niet echt nodig in augustus denk ik, ik heb mn paarden nu ook bloot in de trailer :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:04

In augustus lijkt het me niet nodig een deken om te doen. Vaak is het in een trailer al snel benauwd (klein hokje) en als je paard niet gewend is om erin te staan bestaat de kans dat ze wat onrustig is. Dan is een deken al heel snel te warm.
In de winter leg ik meestal zelfs een dunnere deken op tijdens transport, dan gewoon op stal.

Transportbeschermers zou ik voor zo'n klein stukje niet aan beginnen. Als je paard bandages gewend is, kun je normaal bandageren. Zou niet overdreven hoger of lager bandageren, dat voelt alleen maar raar voor je paard, met als risico dat hij raar gaat doen met zijn benen omdat het vreemd voelt.
En daardoor juist kans op blessures.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:27

vraag eerst eens aan de vorige eigenaar of het paardje al vaker op de trailer heeft gestaan en hoe zij haar inpakten.
Deken is niet nodig, het is veel te warm rond die tijd van het jaar en het is ook maar een klein stukje.
Bescherming op de benen hangt af van wat ze gewend is. Als ze nog nooit op de trailer is geweest en bescherming om heeft gehad kun je het beter aflaten want dat is enger dan zonder. Ze kunnen er naar gaan slaan en als het afzakt omdat je ze niet goed hebt omgedaan kunnen er grote ongelukken gebeuren zelfs in dat kwartiertje...
en in geen geval!!!! bij haar gaan zitten in de trailer, het is verboden en ook nog eens gevaarlijk. Kan me voorstellen dat je dat het lefste doet maar het is niet verstandig.
Degene die de auto rijdt is die gewend om paarden te vervoeren? zo nee, zoek dan iemand die dat wel gewend is dat scheelt al de helft in rijstijl en comfort voor je paard.
succes!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 21:56

Bij haar zitten in de trailer zou ik ook nooit doen :+ Het is maar een 1 paards trailer. De man die rijd heeft zelf 2 paarden, en kan met paarden en trailers rijden :j

De huidige eigenaren hebben Beauty al 7 jaar, maar zijn nooit met haar weggeweest op de trailer. Ik ga ervan uit dat ze wel door de trailer is gebracht toen ze haar hebben gekocht. Maar het is dus wel 7 jaar geleden dat ze voor het laatst op de trailer stond.
Bandages is ze gewend, omdat ik die met rijden ook gebruik!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:56

Dan kan je haar toch rondom in de bandages (met onderlappen) zetten en evt. nog springschoentjes omdoen? :) Dat is prima transportbescherming hoor :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:35

Jaa, ik zou ook gewoon bandages om doen, dan zit je goed :) Het is ook maar een klein stukje toch? Misschien kun je nu al eens proberen of ze te laden is? Dat scheelt een hoop stress, nu kun je haar dan belonen door haar te voeren bijv in de trailer en hoeft ze er niet meteen mee weg. Dan zit je ook goed voor de toekomst. Maar voor hetzelfde geld stapt ze er zo op hoor!

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:10

geen deken het is warm genoeg dan wel peesbeschermers als hij dat kent sommige paarden reageren heel erg op transportbeschermers