[EG] Bruine merrie KWPN?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar16

[EG] Bruine merrie KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 00:06

Ik ben op zoek naar mensen die mijn paard herkennen of kennen...ik heb namelijk GEEN paspoort en GEEN afstamming. Omdat ik graag wil weten wat de bloedlijn is (en volgend jaar een veulen wil) doe ik een oproep!

Ze is een merrie van ± 1.67 en de tandarts zei ± 7,5 jaar is nu. Ze heeft een chipnummer 528210000410689
Dit chipnummer is in 2003 geleverd aan dierenkliniek Leyweg in Den Haag. Zij kunnen helaas niets meer terug vinden in hun admin.
Ze kwam in 2005 bij ons op de manege Prinsenstad in Delft (toen was ze dus ± 3,5), een jaar later het ik haar gekocht...zonder papieren. Ik vond dat toen niet zo erg, maar nu ben ik zoooo benieuwd naar haar afstamming. Op de manege zeggen ze dat er geen papier bij zaten en helpen ze mij niet verder.

Ze is erg herkenbaar aan 4 gestippelde sokjes ("de hermelijnen voetjes"), een hele lange staart, hoge schoft en een heel klein wit vlekje onder haar maantop. Op de manege werd ze 'bruintje' genoemd, maar dit neem ik niet serieus (je had ook 'witje' en 'zwartje').

Is ze ooit afgekeurd in kliniek Leyweg? Ze is rechtsachter een beetje kramperig.
Heeft iemand een paard dat erg op haar lijkt (dit ivm de afstamming), weet iemand uit omgeving Rotterdam met wie manege Prinsenstad vaak handeld zodat ik daar verder kan zoeken?

meer foto's op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=RBMCCVHZ

ALLE INFO IS MEER DAN WELKOM!

Marcelle

Afbeelding
Afbeelding

EngeltjeS

Re: [EG] Bruine merrie KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:36

kan je ook geen dna laten onderzoeken?

verder heb ik geen idee hoor, maar misschien is dit iets?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:40

Maar als ze een chipnr. heeft moet ze toch ook ergens een paspoort hebben? Misschien via het KWPN??
Ik heb wel een merrie lopen die op haar lijkt, maar volgens mij heeft die nooit een veulen gebracht. Dan zou dat al op een HEEEEL jonge leeftijd moeten zijn geweest.
Kijk maar eens op onze site bij Kyrana.

Mar16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 17:18

dat dacht ik dus ook van die chipnummers, maar het kan ook zijn dat ze gechipt is en de vorige eigenaar heeft nagelaten om de documenten op te sturen naar het KWPN.

DNA ben ik mee bezig geweest bij van Haeringen/Wageningen. Zij hebben minimaal 1 afstamming nodig voor dit onderzoek. Heeft iemand hier ervaring mee?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:22

Mar16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:45

Ik heb een neiuw paspoort aangevraagd omdat ze in de trailer moest. Dus navraag bij KNHS of productschap Vee geeft idd een match...maar dat is de match met mijn kopie paspoort dat ik hier thuis heb. Daar staat verder niets bijzonders in, geen afstamming, leeftijd etc.

Verder heb ik nog gewroet in het EASP stamboek (Europees Arabisch Stamboek voor Shagya-paarden en sportpaarden/sportpony's met Arabisch bloed) omdat ik toch wel heel veel gelijkenissen zie met vb. Engels volbloed.

zie de kenmerken:
Naast eigenschappen die iedere Engelse Volbloed moet hebben -sierlijk hoofd, lange hals, schuine schouders, hoge schoft en zachte vacht- kunnen andere kenmerken afhankelijk van de taak van het dier verschillen. Sprinters hebben een korte romp en een sterke achterhand; jachtpaarden hebben langere benen. De middenhand is met diepte in de romp zodanig gevormd dat de longen optimaal gebruikt kunnen worden, waardoor het uithoudingsvermogen maximaal benut wordt. De voorhand bestaat uit een hoge schoft en schuine, lange schouders. De hals is lang en fraai. De combinatie van schouders en hals zorgen voor een ruime galop. Het hoofd heeft een recht profiel en geen overtollig vet, onnodige plooien of rimpels. De oren zijn beweeglijk, de ogen groot en de neusgaten open.

Kan iemand hier wat mee? Herkenning van mijn paard? Heeft iemand ook een paard met deze eigenschappen en 4 witte gestipte voetjes?
:(:) :(:)