regendeken opnieuw waterdicht (laten) maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

regendeken opnieuw waterdicht (laten) maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:03

Hallo allemaal,

Mijn regendeken (Dominick) is door veelvuldig gebruik en herhaaldelijk wassen niet meer helemaal waterdicht.

Weten jullie of hoe ik dit kan verhelpen (zelf)?

Of waar ik dit eventueel kan laten doen (omgeving Antwerpen Linkeroever / Zwijndrecht).

Alvast bedankt.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:58

Daylerma

Re: regendeken opnieuw waterdicht (laten) maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:40

Je kan een deken waterdicht laten maken, wij kunnen dit bij de dekenwasserij. Kost volgens mij €5 en dan kan ie weer een hele periode mee :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:20

De tip die ik gisteren kreeg bij een ruitersportzaak:
Naar de gamma of praxis en daar waterdichtspray halen, die ze ook voor tentdoek enzo gebruiken. Stuk goedkoper en werkt net zo goed (of beter) Ik vond het een hele goede en eerlijke tip.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:52

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog niets gevonden heb dat een "lekke" deken weer waterdicht krijgt.
Heb alles geprobeerd indertijd maar niets hielp.
Hij sloeg na een paar buien alsnog door of ademde niet meer met als gevolg een klamme deken.
Maar gewoon een nieuwe deken gekocht.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:15

Sleeper schreef:
De tip die ik gisteren kreeg bij een ruitersportzaak:
Naar de gamma of praxis en daar waterdichtspray halen, die ze ook voor tentdoek enzo gebruiken. Stuk goedkoper en werkt net zo goed (of beter) Ik vond het een hele goede en eerlijke tip.

Daar worden ze inderdaad redelijk waterdicht van, maar je spuit de deken hiermee dicht. Hierdoor gaat het ademend vermogen van de deken voor een groot deel verloren en kan je paard snel gaan zweten onder de deken. Ik ben daar zelf absoluut niet zo weg van.
Mijn ervaring is, is dat je een lekke deken eigenlijk nooit meer goed waterdicht krijgt. Die originele laag die er op zit is gewoon onvervangbaar.
Je kan de deken wel weer "miezerproof" krijgen door hem inderdaad te wassen met speciaal wasmiddel.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:00

Gewoon niet wassen, is denk ik het enige wat écht helpt. Als mijn deken vies is spuit ik hem even af en klaar. Mijn pony's hebben eigen dekens, dus 'vies' is het niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:05

Meestal als de coating kapot is van een deken is dit niet meer te herstellen dus krijg je de deken niet meer waterdicht, wellicht kun je hem inspuiten met wat voor spray dan ook (er zijn er zoveel op de markt) maar hiermee maak je ze enkel waterafstotend.
Soms kan dat genoeg zijn maar je moet het wel regelmatig herhalen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:41

Jelleee schreef:
Gewoon niet wassen, is denk ik het enige wat écht helpt. Als mijn deken vies is spuit ik hem even af en klaar. Mijn pony's hebben eigen dekens, dus 'vies' is het niet.

Wassen is inderdaad niet zo goed voor de buitenlaag/ coating.
Alleen als je een paard hebt dat heel erg vaak rolt gaat de buitenlaag op een gegeven moment er ook af. Hiervoor hoef je de deken niet eens te wassen.
Wij hebben er hier eentje, zijn deken is altijd in no time lek.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:26

ik was mijn deken eerst en daarna weer hetzelfde programma en 2 busjes harmisol erdoorheen ( 2e keer onder wasmiddel )

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:17

ik heb 1 deken die is niet meer helemaal waterdicht, die spuit ik elk jaar in met wat tentenspray. kost bijna niks en werkt best! maar mn andere dekens laat ik absoluut nooit meer wassen. ik maak ze elk voorjaar goed schoon door de haren eraf te halen en met een borstel en water te schrobben.

Loves_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:38

Hoi,
Je kunt hem gewoon zelf inspuiten maar dan moet je geen plekje vergeten.
Je hebt ook een wasmiddel waarmee je hem kunt wassen en gelijk weer waterdicht kunt maken.
Op divoza meen ik.
Of hem waterdicht laten maken.
Gwenn.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:43

bij decathlon kan je van die spuitbussen vinden om stoffen waterafstotend te maken.
weet alleen de naam er niet van maar ze zouden in de buurt van de rayon "trekking" moeten staan...