Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paul11 schreef:Dat drama hebben wij met onze merrie ook gehad, de enige oplossing is rust en geduld.
Het in de trailer lopen is blijkbaar al gelukt, dat is al een prima uitgangspunt.
Onze merrie schoot alweer terug, als ze maar het idee had, dat er iemand achterlangs kwam.
Dus laat ze eerst wennen, dat er iemand achter haar staat en haar van achter aanraakt e.d. en achter haar een beetje aan het rommelen is, zonder dat de balk erachter gaat. Telkens na zo'n oefening de trailer uit en er weer in en als ze erin staat belonen.
Ik zou haar niet vast zetten, als ze gaat trekken sloopt ze echt de hele boel, haarzelf misschien incluis.
Hou zelf het touwtje vast en als ze naar achtere gaat gewoon meegaan, maar wel spanning op het touw houden, pas als ze weer naar voren komt de druk eraf halen.
Nooit de klep dicht gooien, zonder de balk er achter, als ze echt naar achterekomt is er geen houden aan en afgezien van het gevaar voor jezelf, jaag je je ponny ook de stuipen op het lijf en wordt het aleen maar moeilijker.
Barvrouwke schreef:Kun je de stang niet op zijn kop gebruiken? Dus dat je de balk van onderaf laat komen en het pinnetje er aan de bovenkant in moet? Zodra ze haar kont eronder zet, dan duwt ze de balk alleen maar vaster.
Kun je makkelijk het pinnetje erin doen.
shera schreef:Ik gebruik de longe ipv een balk. Ik maak de longe aan 1 kant vast (in mijn geval voor de kijker links)
Ik loop zelf met mijn paard mee de trailer in en een tweede persoon houdt de lijn strak achter haar kont en maakt de stang vast.

loulou schreef:de stang op zijn kop zou nog kunnen. zal dat eens uitproberen als ze er niet op staat.
paard vastbinden voordat de stang dicht is doe ik zowiezo niet.
erachter staan kan ik gewoon, dat is het probleem niet. dat ging allemaal perfect, daarom dacht ik dat de stang wel dicht kon.
maar ik heb weer net een paard dat gaat zitten ipv gewoon beuken.![]()
met de longe heb ik al gedaan, maar zodra ze iets voelt vliegt ze dus naar achter en dan hou ik echt geen 600 kilo met een longe
normaal doet ze dit niet. ze kent gewoon het longeren aan de dubbele longe, dan heeft ze ook een touw achter haar billen. ik denk dat ze gewoon een keer moet voelen dat die stang dicht blijft, laat haar maar ff beuken. maar dan moet de stang natuurlijk wel goed dichtzitten.
loulou schreef:zodra ze iets voelt vliegt ze dus naar achter
Barvrouwke schreef:Wat doet ze als je een hand op haar kont legt? Mijn paard doet ook altijd een stap naar achteren,
maar dan geef ik altijd een klap op de kont en zeg HO. Dan kan ik gewoon de stang weer dicht doen.
Misschien is een hand op de kont een hulpje? Geen klap dan natuurlijk.