zelf organiseren van low-budget trektochten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brandsma

zelf organiseren van low-budget trektochten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:14

Hallo bokkers,

Ik ben helemaal weg van trektochten, maar om ze uit te stippelen kost veel energie en altijd is de bagage een probleem. Met georganiseerde trektochten meedoen van maneges ben je ben de leiding afhankelijk. ( hij of zij bepaald hoe hard je rijdt + route ) En je betaald ongeveer 200 tot 250 euro.

Als ik een trektocht met mijn dochtertje wil ondernemen kan ik niet met een manege mee, want ze mag pas mee als ze 16 wordt. Daarnaast zijn de kosten voor 1 weekend dan rond de 500 euro. Te veel voor ons.

Nu lijkt me het leuk om zelf low-budget trektochten te organiseren voor mensen met eigen pony's en paarden via een website. Overnachting in eigen tent bij een boer. ( of mischien wel een bokker?) Je krijgt vooraf een startpunt ( bijvoorbeeld bij een boer), waar je je bagage kan achterlaten. Je vertrekt zelfstandig of met een vooraf gesproken groepje of kijkt of je met iemand mee kan rijden. Je gaat op weg naar de eerste overnachtingsplaats. Rond 18.00 wordt je bagage bezorgd en je kunt je eigen meegenomen tent opzetten. s'ochtends krijg je een ontbijt en je maakt een luchpakket en je vertrekt naar het volgende adres. Om 6 uur ariveert je bagage weer.enzv..

Voordelen: als er 10 deelnemers zijn kun je relatief goedkoop uit zijn.
Je bepaalt je eigen tempo
Je kunt kiezen voor de uitgestippelde route maar je kunt ook zelf kiezen voor een omweg kiezen.
Geen bagage mee slepen
Je kunt alleen gaan, of met vrienden.
Mocht je niemand hebben kun je een oproep doen of iemand met je mee wilt.
Je hoeft zelf niet alle adressen uit te kiezen.
Savonds kun je andere paarden mensen ontmoeten ( als je dat wilt)

Het lijkt me heel leuk om dit op te zetten en zorg te dragen voor de bagage.

Nu komen de vragen:

Ik wil dit graag doen omdat ik het leuk vindt en niet omdat ik er geld uit wil halen ( wel onkostend dekkend ), moet ik me aanmelden bij Kvk? Of mischien een stichting worden? Of kan ik dit zomaar doen?

Is er vraag naar?

En hoe zit het met aansprakelijkheid?

Iemand ideen opmerkingen suggesties?

Groeten Brandsma

Antheman

Re: zelf organiseren van low-budget trektochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:06

Denk je eraan dat veel bedrijven echt niet zijn ingesteld op meer dan 2 paarden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:22

Antheman schreef:
Denk je eraan dat veel bedrijven echt niet zijn ingesteld op meer dan 2 paarden?

Of anders gezegd: Hoe meer mensen, hoe minder keuze in accomodaties en dat heeft gevolgen voor de prijs.

Wat is jouw definitie van low budget? Bedenk dat je auto niet voor niks rijdt, je tijd ook niet voor niks is en dat al die kosten moeten worden omgeslagen naar je deelnemers.
Er zijn in het verleden nogal wat bedrijfjes gekomen en gegaan. Wat kan jij wat zij niet konden?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:28

met aansprakelijkheid zit het heel ingewikkeld, je wil niet weten waar je aan begint :\.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:32

Ik zou zeggen ga lekker zelf met je dochter de veluweroute doen ofzo. Scheelt je een hoop gedoe.

rumon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:37

lijkt me idd best lastig om dat allemaal voor elkaar te krijgen....... maar je kan natuurlijk altijd kijken of je meer info kan krijgen!!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:23

Adreslijst met goedkope en goede slaapmogelijkheden waar je paard ook kan staan via een partikulier netwerk is dan een beter idee.

Voor fietsers bestaat er bv de stichting vrienden op de fiets. Dat zijn partikulieren die de leden een bed en ontbijt bieden (eventueel ook avondeten) tegen een vastgesteld bedrag. Je moet lid zijn van de stichting om er gebruik van te kunnen maken. Website :
http://www.vriendenopdefiets.nl/