Ik probeer me zoveel mogelijk te verdiepen in het gedrag van paarden om daarmee een betere band te krijgen met mijn eigen paarden. Ik heb al een aantal boeken gelezen maar ze zijn vaak moeilijk te begrijpen en dan haak ik al snel af. Nu ben ik op internet 2 boeken tegen gekomen van Andre Geeroms genaamd Beestig africhten en Als fluisteren niet helpt. Aangezien de bibliotheek ze niet uitleent wil ik ze zelf aanschaffen maar wil ik wel van te voren weten of het de moeite waard is. Ik kan op google niet echt recencies vinden daarom vraag ik jullie of je ervaring hebt met deze boeken. Of eventueel andere aanraders heeft.
Ik heb een paard (2 jaar) die erg speels is en graag uit probeert en ik wil hem een consequente leider bieden waar hij wat aan heeft. Er zijn zo onze punten waar we aan moeten werken maar dan heb ik wel een soort "handleiding" nodig die mij duidelijk maakt waarom het paard iets doet en hoe jij daar op moet reageren. Ik zoek dus een boek die mij meer inzicht geeft in het doen en laten van een paard. Ik heb iemand die mij helpt met het grondwerken maar ik zou graag zelf meer inzicht krijgen zodat ik weet hoe of wat.
Wie kan mij verder helpen?
Groetjes Milou
Anoniem
Geplaatst: 09-06-09 17:45
De Waarheid Over Paarden door Andrew McLean erg goed boek over het gedrag van een paard en het africhten van een paard