Nieuwe cap - welke is geschikt? (ervaring met troxel helm?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Nieuwe cap - welke is geschikt? (ervaring met troxel helm?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 14:10

Ik heb op dit moment de HH Pro Plus cap, maar heb er toch een paar probleempjes mee: de achterkant vind ik erg laag, mijn haar moet ik zó laag vastmaken dat het snel irriteert; de riempjes aan de zijkant zitten snel over mijn oren, en dat is ook vervelend; en hij is redelijk warm bij langere ritten.

Ik wil dus een cap die deze dingen níet heeft. :+
Ik rijd geen dressuurwedstrijden, hoef daar dus geen rekening mee te houden. Ga binnenkort wel endurancerit starten en hoop dat vaker te gaan doen.
Verder moet hij ook redelijk betaalbaar zijn, ik ben niet van plan 200 euro uit te geven.

Ik had zelf al eerder de troxel helmen gezien, en dacht dat deze misschien geschikt zouden zijn. Ik heb alleen geen idee hoe die zijn met pasvorm en comfort?
http://www.greendistance.nl/index.php?id=47 daar staan er meerdere, waarbij de Orion en Sierra in principe afvallen qua prijs.

Maar andere suggesties zijn ook meer dan welkom.

Oh - en wat is jullie ervaring met het bestellen van een cap via internet? Er zitten bijzonder weinig ruiterzaken in mijn omgeving, waardoor de keuze erg beperkt is en ik dus al snel op internet ben aangewezen. Maar is de kans dan groot dat iets niet goed past, of valt dat wel mee?

Kristienh

Re: Nieuwe cap - welke is geschikt? (ervaring met troxel helm?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:39

nou ik heb ik een pikeur speed air cap. Die zijn echt heel fijn.
zijn aan de achterkant absoluut niet laag en er zit heel veel ventilatie in. dus ook helemaal niet warm met rijden. Deze caps zijn normaal wel aardig duur, maar via internet kun je ze wel redelijk betaalbaar vinden. En bestellen via internet gaat meestal wel goed. Als je maar goed leest wat erbij staat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:40

Ik zou kiezen voor een Horka Cap, :j Heerlijk zijn ze ;)
Met veel schuim binnen in, ventilatie, etc. etc.
Heerlijke cap's ( ??? :+ ) Echt aan te raden ;)

http://www.fillydale.nl/article1616719.jpg

Ook is het ideaal dat er een soort driehoekje om je oren heen zit.
Zodat het heel confortabel zit!!
Succes! :)
Trouwens, Ik heb hem voor 69,- gekocht. Maar ze zijn blijkbaar vééééél goedkoper te krijgen _-:( 8)7

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:10

Pikeur vind ik nergens betaalbaar, hoor..:o Nogmaals, 200+ euro gaat me echt te ver; hoe goed zo'n cap ook mag zitten, één keer verkeerd vallen en ik heb toch een nieuwe nodig. En bij mijn paard is dat risico me toch nét iets te groot :D

Dat driehoekje heeft mijn cap ook, maar dat zit dus verkeerd bij mij :P En op die foto ziet die Horka cap er wel behoorlijk laag uit van achter..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:22

Bovendien zijn Horka en HH de zelfde cappen, vorm mischien net ietsje anders en ander logo.

Geen ervaring met troxel maar heb zelf altijd casco gehad. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik over de goedkope modellen niet erg te spreken ben. Ben met een casco youngster gevallen en dat deed behoorlijk pijn terwijl hij wel goed paste. De duurderen zijn beter. Ze zijn licht van gewicht en ventileren goed. Troxel paste me helaas niet, heb een ovaal vormig hoofd en deze cappen zijn daar niet geschikt voor :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:31

Ik..heb geen idee of mijn hoofd erg ovaal is of niet :D
Casco heb ik altijd zo'n negatief gevoel bij..maar dat zal inderdaad door de goedkopere modelletjes komen. De duurdere zijn dus wel geschikt?

Heb onverwachts hier in de buurt toch een zaak gevonden die volgens de troxel site hun caps verkoopt, dus ga daar binnenkort even langs..dan weet ik in ieder geval of ik ze pas of niet.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:44

Als je de wat duurdere neemt die zijn veel steviger en beter van kwaliteit. Je kun het ook wel zien en voelen (zowel op je hoofd als met je handen:P) duidelijk verschil. De meesten hebben die goedkopere (onder de 100 euro) De champ is bijv. een leuk model en die is kwalitatief ook goed (in het echt mooier als op de foto) Helaas was hij me net wat te groot (heb een klein hoofdje :+ )

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:54

Ik heb een Troxel Dakota waar ik erg enthousiast over ben. Fijn vind ik ook dat er een los binnenhoesje in zit wat je er uit kan halen om te wassen.
Op de foto zie je het niet, maar de Troxel Spirit is wel een hele grote cap (vind ik tenminste).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:40

Hé, die Dakota heb ik nog nergens gezien! Vind hem wel erg mooi. Heeft die aan de achterkant ook voldoende ruimte, of zit hij erg laag? Hoe zit die trouwens qua maten, mijn huidige cap is..of 56 of 58, moet ik even checken :+ maar zou dat dan gewoon M zijn?

De Spirit vind ik ook niet zo mooi, zou dan eerder gaan voor de Laredo Duratec, maar die heeft geen wasbare voering en op zich vind ik dat wel fijn.