Ik mag met een paard van iemand bij ons op stal wedstrijden gaan rijden. Dit paard is ongeveer 2 tot 3 jaar geleden M2 gestart. Zelf ben ik ook M2 met winstpunten.
Als ik wedstrijden met dit paard zou gaan rijden, welke klasse moet ik dan starten?
Ga je voor het eerst met hem wedstrijden rijden? Dan moet je volgens mij gewoon bij de B beginnen Heb ook wel eens een keer gehoord dat iemand met een Z paard in de B reed en die reed zelf d'r 1e wedstrijd
mienetje
Geplaatst: 07-06-09 16:18
Heeft het paard ook winstpunten in het M2?? Zoja, dan zou je er ook M2 mee moeten starten
Je moet met je paard in de hoogst gezamelijke klasse starten. In jullie geval (als het paard M2+wp was) is dit dus M2. Als hij M2 gestart is zonder punten, dan moeten jullie M1 starten.
Kehylan
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-09 16:19
Volgens mij heeft hij ook winstpunten in de M2.
Dan wordt het dus nog even flink door trainen voor de M2 .
Bedankt
mienetje
Geplaatst: 07-06-09 16:20
Kehylan schreef:
Volgens mij heeft hij ook winstpunten in de M2.
Dan wordt het dus nog even flink door trainen voor de M2 .
Bedankt
Wil je het zeker weten dat het paard winstpunten in het M2 heeft, kun je altijd nagaan bij de KNHS, even een belletje en klaar.
Nee, je moetnin de hoogst gezamelijke klasse starten. Je mag wel lager HC starten.
Roxx
Geplaatst: 07-06-09 16:41
mistid schreef:
Volgens mij mag je ook een klasse lager starten, met het recht tot versneld promoveren.
Dat is alleen als je zelf M2 bij de pony's was en nu op een M2 paard bij de paarden gaat starten. Als je zelf al M2 bij de paarden bent geweest en je op een M2 geklasseerd paard verder gaat moet je M2 starten.