oke, ik wil een nieuwe cap bestellen. heb een mooie gevonden, maar... nu moet ik de maat weten. maat kun je meten, maar waar precies om je hoofd meet je? recht (horizontaal?) wat schuin?
help, ik ben hier niet handig in geloof ik. de logica ontgaat mij even...
ik denk voorhoofd en dan echt horizontaal?
ElineTje_
Geplaatst: 06-06-09 22:47
Ga gewoon naar een winkel toe en pas een paar cappen Doe ik altijd.
zo hoor je het wel op te meten ja, maar elke cap valt weer anders, voor ronde hoofden, en ovale hoofden. een cap via internet bestellen is heel moeilijk.
ik zou gewoon kijken of ze die cap ergens in een winkel verkopen en hem daar passen. Dan zit je altijd goed. En anders gewoon verschillende merken caps passen, want meestal heb je wel gewoon 1 maat.
is het sowieso wel slim om via internet te bestellen trouwens? omdat je niet weet hoe de post er mee om gaat? al weet je dat in een magazijn van een winkel natuurlijk ook niet (ivm een keer hard laten vallen... dta is de reden dat ik nu een nieuwe wil )
Toen ik mijn hoofd meette zou ik een 55 moeten hebben. Kom ik in de winkel zit dat voor geen meter! Nu heb ik een cap in maat 57! Dus je kan beter gaan passen!
Een verstelbare kan prima ja, maar een niet verstelbare zou ik niet via internet kopen. Of je moet hetzelfde model reeds ergens gepast hebben en weten welke maat je nodig hebt. Bij mij verschillen de maten ook erg per cap. Van het ene merk heb ik maat 58 terwijl ik van een ander merk juist een maat 60 nodig heb..