mijn verzorgpaard is in de avond gek en overdag niet ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lorettalover

mijn verzorgpaard is in de avond gek en overdag niet ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 17:38

Laatst bijgewerkt door Judje op 07-06-09 16:56, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Boldcode verwijderd en tevens nog wat leestekens en hoofdletters toegevoegd.

_00_0

Re: mijn verzorgpaard is in de avond gek en overdag niet ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:57

de mugjes zijn voordat het donker word erg actief. Ik heb mijn shetlander ook wel eens uit de wei gehaald, toen rende hij me voorbij en maar rondjes rennen. Om weg te zijn van de kriebels. Beter is om ze rond 4uur op stal te zetten dan ben je de muggen voor.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:58

dat van dat zomer exceem kan mischien wel omdat er sávonds meer vliegjes zijn maar ik weet het niet zeker ik heb er niet echt veel verstand van

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 17:59

hey,
maar hij staat dach ennacht op de wei ik mag hem niet op de stal zette!

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:01

Ow oke maar jha ik hoor zoveel over zomer exeem .... dus weet niet wat waar is ';)
anthea_naomi schreef:
dat van dat zomer exceem kan mischien wel omdat er sávonds meer vliegjes zijn maar ik weet het niet zeker ik heb er niet echt veel verstand van

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:04

Wij hebben hier ook een pony met zomer exceem gelukkig heeft die een inloop stal en gaat zelf naar binnen als het begint te schemeren omdat dan de vliegjes actief zijn.

Daar kan je tijdens het schemer ook niet veel mee doen omdat ze dan ontzetten druk is.

Misschien toch kijken voor een oplossing zodat ze toch op stal kan?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:05

Hij wordt helemaal gestoord van die kriebelvliegjes! Ik zou hem maar lekker gaan in pakken in zo'n eczeem-deken. Wordt het net zo'n worstje van ;) . Maar dan heeft tie niet zoveel last meer van die vliegjes die zoveel jeuk veroorzaken.

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:06

polbo schreef:
Wij hebben hier ook een pony met zomer exceem gelukkig heeft die een inloop stal en gaat zelf naar binnen als het begint te schemeren omdat dan de vliegjes actief zijn.

Daar kan je tijdens het schemer ook niet veel mee doen omdat ze dan ontzetten druk is.

Misschien toch kijken voor een oplossing zodat ze toch op stal kan?

Het kan niet op stal ze (eigenaaresse) betaalt alleen voor de wei heel de zometr ik weet niet wat ik moet doen ik kan niet altijd in de middag en daarom moet ik soms in de avond vind ik niet erg !

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:13

Allereerst; ga typen met leestekens.
Dat zijn punten, komma's, uitroeptekens, hoofdletters etc.
Maakt je verhaal duidelijker en fijner te lezen, zo zul je meer antwoorden krijgen.

En welkom op bokt natuurlijk!

Kun je niet zelf een vliegendeken bij elkaar sparen, of overleggen met de eigenaar? Want de pony kost zowiezo meer als alleen huur voor de wei hoor. Ik neem aan dat hij ook bekapt, ingeënt en ontwormd word. ;)

Oja, dit is zo'n vliegendeken, helpt erg goed tegen die gemene mugjes.
Afbeelding

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:01

ik heb een pony gehad die met onweer altijd helemaal gek werd. We moesten haar met onweer ook binnen halen. We gooiden dan maar gewoon het hek open en ze rende zelf wel naar stal toe, want ze was absoluut niet te pakken te krijgen.
zij had ook zomereczeem, maar ik heb nooit gemerkt dat ze daardoor onrustig werd.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:26

je kunt beter vragen dan verkeerd handelen.
maar ga eens praten met de eigenaresse, misschien weet zij iets.

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 20:28

Jha we hebben nu een exeem deken samen gehaalt ( teminste zij heefd betaalt ) maar hij is met deken ook helemaal gestoort .. kweet het ook nit meer maar ik ga me film verder kijken hahaha

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:34

De deken zorgt er niet voor dat de jeuk ineens weg is, het kan zelfs zijn dat de pony de eerste dagen de deken kapot schuurt van de jeuk.

Vergelijk het wanneer je op een zomerdag helemaal lek bent gestoken door muggen, zo voelt de pony zich ook alleen die heeft geen handen om te jeuken dus die wordt gewoon gek.

De vliegjes zijn actief van ongeveer sóchtends 4.00- 9.30 u. en savonds 16.00-23.00. Om die tijden is het verstandig de deken op te laten en ook niet te rijden zonder de deken.

Na ongeveer een week goed gebruik van de deken zal de jeuk voor het grootste gedeelte over zijn.

ik vind het echt heel fijn dat de pony nu een deken heeft, want zomereczeem is echt verschrikkelijk voor paarden!

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:21

missnynke schreef:
De deken zorgt er niet voor dat de jeuk ineens weg is, het kan zelfs zijn dat de pony de eerste dagen de deken kapot schuurt van de jeuk.

Vergelijk het wanneer je op een zomerdag helemaal lek bent gestoken door muggen, zo voelt de pony zich ook alleen die heeft geen handen om te jeuken dus die wordt gewoon gek.

De vliegjes zijn actief van ongeveer sóchtends 4.00- 9.30 u. en savonds 16.00-23.00. Om die tijden is het verstandig de deken op te laten en ook niet te rijden zonder de deken.

Na ongeveer een week goed gebruik van de deken zal de jeuk voor het grootste gedeelte over zijn.

ik vind het echt heel fijn dat de pony nu een deken heeft, want zomereczeem is echt verschrikkelijk voor paarden!

Heey bedankt voor je informatie maar dat deken zit over heel zijn lichaam en dan kan ik niet rijden en als ik rij dan rij ik tusen 11:00 en 16:00 uur en om 16:00 uur staat die weer op zijn weiland met deken om enzo dan !
maar zijn exeem is al een groot deel weg hij heeft geen wondjes meer en zoo ;).
bent echt blij met :D dat deken werkt echt perfect !

xx bianca

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:14

Heey allemaal :)
De eigenaaresse van mijn vz-paardje , gaat hem misschien weer binnen zetten dan gaat die alleen overdag op de wei en savonds enc lekker binne :) Jullie advies heeft beetje geholpen hij krijgt nu ook ander voer enc :)
Groetjessss

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:09

Ik heb ook een tijd een pony gehad die erge last had, ook mét deken. De enige optie voor hem was binnen zetten, met deken en daar antivlieg erop. (Binnen zetten was in ons geval gewoon een stal op de weide, een afgesloten groter stallencomplex hadden we gewoon niet)

lorettalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 07:15

guanacotje schreef:
Ik heb ook een tijd een pony gehad die erge last had, ook mét deken. De enige optie voor hem was binnen zetten, met deken en daar antivlieg erop. (Binnen zetten was in ons geval gewoon een stal op de weide, een afgesloten groter stallencomplex hadden we gewoon niet)

Ow oke ;) miss komt daar inderdaad een stal waar ze in kunnen lopen :D

xjes biancaa