Mijn paard houd helemaal niet van poetsen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Mijn paard houd helemaal niet van poetsen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:48

Hoi!

Ik heb mijn paard nu 2,5 jaar. En eigenlijk vind hij het vanaf het begin al niet lekker om gepoetst te worden. Maar het lijkt de laatste tijd eigenlijk steeds erger te worden.

Hij heel een heel dun huidje, met een hele dunne vacht. Dus als ik poets probeer ik het zo zacht mogelijk te doen. Maar als hij echt vies is kan het natuurlijk niet anders.

Volgens mij heeft hij geen last van zijn rug oid, want op gepoetst worden op zijn rug vind hij eigenlijk nog niet eens het ergst. Zijn hals en buik vind hij het vervelendst. Als ik zijn hals wil gaan poetsen doet hij eigenlijk altijd zijn hoofd zo ver mogelijk de andere kant op. En soms gaat hij ook helemaal door zijn stal lopen.

Het klinkt misschien een beetje penny. Maar het is voor mij echt een raadsel. Daarom ben ik benieuwd of er meer mensen hier op bokt zijn met een paard dat niet gepoetst wil worden?

Groetjes Iris

Sassol

Re: Mijn paard houd helemaal niet van poetsen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:03

Mijn paard wou ook een tijdje niet op d'r buik gepoetst worden.
Maar zeker met zo'n dun vachtje zou ik toch liever een sponsje pakken voor de echt vieze vlekken ipv een harde borstel pakken!

Verder zou ik het rustig opbouwen, een vieze nek is niet zo'n probleem en als je het echt wil verhelpen, rij je maar even niet vanwege de vieze buik.
Eerst met je handen erover heen aaien, laat dit ook vloeiend overlopen vanuit een andere plek. Als hij dit toelaat, de zachtste borstel 'ter wereld' gebruiken, alleen zachtjes mee aaien. Zo kun je de druk steeds opbouwen en kun je hem er rustig aan laten wennen.

Let wel: kijk echt of het hem niet stoort, dus niet alleen of hij niet meer heftig reageerd.

Succes ermee!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:06

Bedankt voor je reactie!

Ik kan hem wel poetsen opzich. Hij loopt niet heel erg weg, maar ik merk gewoon dat hij het echt niet fijn vind.

Volgende keer kan ik inderdaad wel een keer met eeen sponsje proberen!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:09

Die van mij houdt er ook niet van, al poets je met de zachtste borstel.. Hij blijft met zijn staart zwiepen, dreigen en met zijn hoofd omhoog gaan met zijn oren in zijn nek. Voor mij blijft het ook een raadsel.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:12

ILoveMyHorse schreef:
Die van mij houdt er ook niet van, al poets je met de zachtste borstel.. Hij blijft met zijn staart zwiepen, dreigen en met zijn hoofd omhoog gaan met zijn oren in zijn nek. Voor mij blijft het ook een raadsel.

Jaa precies zo! Hij laat het wel toe. Maar hij vind het écht niet leuk..
Maar ik had ookal een PB ontvangen van iemand die mij wat meer uitleg kon geven :j

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:15

Okee, als je wilt, kan je die PB dan misschien doorsturen naar mij? Misschien heb ik er wat aan!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:15

Mijn bijrijdpaard heeft ook een heel dun, gevoelig huidje en daarom hebben we niet eens een rosborstel, maar alleen zachte harige borstels :)
Mijn verzorgpony reageerde eerst ook heel fel op poetsen, die kan ik nog steeds niet met de rosborstel onder zijn buik wat steviger poetsen. Met heel veel geduld en vooral heel veel aaien over zijn hele lichaam is het goedgekomen.
En ik ken ook paarden die helemaal niet van getut om hen heen houden :)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:19

Mijn paard houd ook echt niet van gepoetst worden. Ook zij heeft een heel dun huidje. Ik probeer haar zoveel mogelijk alleen met de zachte borstel te poetsen, tenzij er iets op haar vacht zit wat ik er met de zachte borstel niet af krijg. Dan moet ik wel even met de rosborstel of met de harde borstel. Ze vind dit zo vervelend dat ze soms zelfs begint te schoppen als ik lang door ga (natuurlijk krijgt ze hier wel voor op haar kop).

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:58

ILoveMyHorse schreef:
Okee, als je wilt, kan je die PB dan misschien doorsturen naar mij? Misschien heb ik er wat aan!

Ja ik zal het even door sturen!

lovesvictrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:34

Mijn pony doet dit ook,
hij blijft niet op z'n plaats staan, staat de heletijd te lopen.
kun je het misschien ok naa mij sturen:$

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:44

1 van mijn pony's gaat graag aan het werk, maar ziet poetsen echt als noodzakelijk kwaad, en komt alleen spontaan bij je staan voor een poetsbeurt als ze ergens last van heeft opgedroogde modder aan de binnenkant van haar achterbenen vindt ze niet fijn en wil dat graag weg hebben. Als ik haar "probleempje' heb opgelost gaat ze er weer als een speer vandoor. Ze is gewoon niet van de tut. Ik ga er bij haar dan ook vanuit dat dit gewoon in haar karaker zit.

Ze heeft geen dunne huid, dus dit was voor mij niet van toepassing.