Sletje van de stal versiert de ruinen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Sletje van de stal versiert de ruinen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:54

Mijn ouders hebben een kleine pensionstal, zelf hebben we een trekpaard ruin en een merrie.
Verder staan er nu nog 4 merries bij en er is sinds kort een ruin bij gekomen.
Nu is één van de merries helemaal niet paardvriendlijk en slaat er vrolijk op los, totdat ze hengstig is.
Niet normaal ze plast alles onder, maar dat is het ergste niet. Ze slijmt net zo lang door bij het trekpaard, totdat hij haar dekt!! Hij heeft dit nog nooit gedaan en heeft het ook nog nooit gesnapt (hij is 2 jaar)
3 weken geleden was dit dus het geval. We hebben ze uitelkaar gehaald en na een dikke week was het weer over.
Nu, 3 weken later, is ze weer hengstig, en binnen een minuut nadat we ze in de wei zetten, dekt het trekpaard haar.
Dus uit elkaar gehaald, maar de nieuwe ruin (staat hier nu een paar dagen) stond er nog wel bij.
En wat doet ze, slijmen en slijmen, ruin wil er eerst niks van weten. En een half uur later tadaa, hij dekt haar..
Het gekke is, de ruinen doen niets tegen de andere merries...

Wie heeft er nog meer ervaringen met zulke merries?

Caira

Re: Sletje van de stal versiert de ruinen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:56

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zie het nu in een van de weilanden vlakbij mijn hengst. Die merrie is de godsganse dag bezig voor het draadje heen en weer te draaien en haar kont richting mijn hengst te gooien. Die is er inmiddels zelfs ook al klaar mee.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:04

Ik!!!!

Mijn merrie doet dat ook, heeft nog wel voorkeur voor de ruin. De ene ruin in haar groep moet ze niet en de andere gaat helemaal voor klaar staan. Ze gaat trouwens ook klaar staan voor de ruin aan de andere kant van het draad. Of ze echt gedekt wordt, weet ik niet. Sta eigenlijk nooit lang genoeg te kijken.

Ze is verder niet vervelend ofzo. Ze is alleen erg gewillig.

Mijn merrie is ook niet normaal om de drie weken henstig, maar iedere 10 tot 14 dagen en dan iedere keer ook maar 3 of vier dagen.

Ik doe er niets aan, de eigenaren van de ruin hebben ook nog niet geklaagd. Het is wel besproken op stal.

Het vreemde is de hengst op stal loopt ze zonder te kijken voorbij. De hengst reageert wel op haar, maar zij intressert zich daar niet voor. Ze is alleen geintresseert in die twee ruinen.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:06

Ach jeetje. Merries.
Als ze iets willen, zullen ze het krijgen ook.
Die arme mannen op het weiland, die zullen wel moe van haar worden.
Zo zijn de 'dames' nu eenmaal.
;)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:19

Nou, die van mij dus ook! Merrie staat sinds zaterdag in een gemengde ruinen/merrie-groep, na 2 jaar bij een merriegroep gestaan te hebben. Nooit problemen gehad, nooit hengstig, maar NU! Ze is strontvervelend, brult de hele boel bij elkaar als ze de wei uit moet en de ruinen doen vrolijk mee...

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:00

Ja hoor, ken het ook! Mijn ruin werd gewoon verkracht door een merrie!
Wij hebben ze nooit uit elkaar gehaald, hebben ze gewoon hun gang laten gaan. Maar deze merrie was verder ook niet echt vervelend, alleen wat opdringerig. Ze duwde zichzelf letterlijk onder zijn buik. Één keer erop, en het was weer klaar.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:47

mijn merrie is ook zooooo! gewoon een nymfomane!! ze stond tijdelijk tussenin een kudde, waar jonge hengsten rondliepen (die nog niet eens weten hoe het werkt). Verdomme, toen ze hengstig was ging ze gewoon elke hengst af!! die wisten niet wat er gebeurde! mijn ruintje heeft het dan ook vlaggen, en hij staat er dan bij zo van: hu, wat wilt die dikke kont van mij? Ik hoop voor haar dat ze niet vol is, want dan gaat ze toch wel een litanie krijgen over anticonceptie en SOA's :P

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:53

Mijn Merrie heeft ook duidelijk een voorkeur. Vorig jaar stond er bij ons een ruin die haar gewoon schraal gedekt heeft, we hebben ze echt uit elkaar moeten halen. Met de andere ruinen in de groep (2) staat ze wel te vrijen, maar wil echt niet gedekt worden.

Ene merrie is gewoon kieskeuriger dan de ander ;)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:03

de 'ex' merrie van mijn zus kwam weer even terug bij onze groep met 3 ruinen. Ze was super hengstig en promt werd ze gedekt door haar eigen zoon. Haha. Gelukkig allang gecastreerd, maar keken wel raar op. This die dag geloof ik nog 3 x gebeurt en toen was het klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:41

Bij ons staat er ook ééntje op stal maar die veroorzaakt ook echt problemen. Breekt uit en gaat zich bij de ruin van een vriendin staan opdringen. Zij plant hem tegen het hek aan waardoor hij moet dekken. Probleem is alleen dat het beestje 18 jaar oud is en arthrose heeft. Door dat dekken zit hij helemaal vast en kan hij nauwelijks nog lopen. De merrie wordt nu tijdens de hengstigheid in de buitenbak met houten omheining gezet.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:34

ik ken ook een paar merrie`s die zo doen
echt erg soms
en altijd maar bij de zelfde ruin
normaal willen ze niks van die ruin weten en dan ineens wel

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:10

ken er ook een paar zo.
soms best irri
en normaal san gaan de oren plat in de nek maar dan

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 23:21

Ohh ja echt erg gewoon..
Normaal vet krengerig, en dan wordt ze het liefst zo vaak mogelijk gedekt.. Ruinen helemaal gek! Bah niks aan.. Moeten ze weer uit elkaar enzo..
Wij houden de merrie dan ook apart van de groep, eigen schuld..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:24

Phoe! Zo te lezen moet ik blij zijn met die van mij! Elk paard dat in een straal van 2 meter in haar buurt komt krijgt gelijk een chaggieblik toegeworpen.

Heb het wel meegemaakt met een ruin, was volgens mij homo :+ Elk mannetjespaard dat langsliep kreeg een hinnik en werd even 'geaait' :+

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:26

rensju schreef:
Ohh ja echt erg gewoon..
Normaal vet krengerig, en dan wordt ze het liefst zo vaak mogelijk gedekt.. Ruinen helemaal gek! Bah niks aan.. Moeten ze weer uit elkaar enzo..
Wij houden de merrie dan ook apart van de groep, eigen schuld..

Zo'n geweldig type hebben wij ook op stal, plast zelfs over je schoen ;( ...
Maarja staleigenaares doet er niks dus loopt die ding tegen men kleine shetje op te plassen |( (arm ding).
Mijn merrie ( paard van 1.67 ) maait dat ranzig ding dan weg :D ze snapt er baasje gelukkig wel }>!
Gelukkig kunnen jullie de merrie wel appart zetten :(:)