Raggel schreef:Haha enof paarden weten waar ze mee bezig zijn. Myukii, ik weet niet hoeveel paarden jij hebt gereden, op een beetje hoger niveau waar het allemaal niet meer zo vanzelf gaat, waardoor je dat oh zo zeker kan zeggen. Maar paarden voelen aan wanneer de ruiter hun niet kan corrigeren, bijv in een proef. Dan weten ze dat ze "vrij spel" hebben. Mijn tip, als hij met trainen en losrijden ECHT goed aan het been is, start HC, neem de zweep erbij en leer hem dat ook in de ring geluisterd moet worden
Ik heb héél wat paarden gereden
En ook paarden waarbij het inderdaad niet vanzelf ging en waar je flink aan moet blijven rijden.
Nogmaals, paarden denken niet "Hahaaa, nu ben ik in de ring en aangezien het baasje hoge punten wil rijden, zal ik dat plan eens flink dwarsbomen.
". Het probleem ligt altijd bij jezelf, zoals je zelf ook al zegt. Spanning en daardóór ga je anders rijden, dat is precies wat ik ook zeg hoor
Je kan er een zweep bijpakken, maar dat vind ik persoonlijk oneerlijk tegenover het paard. Je paard kan er niks aan doen dat jíj anders gaat rijden.. En omdat jíj anders gaat rijden, moet híj maar aangepakt worden met een zweep? Zo werkt het niet
Wel blijven rijden, natuurlijk. En inderdaad misschien een keer HC starten, zodat je zélf die spanning en druk niet heb om te presteren, zodat je eraan kan blijven rijden. Is mi geen zweep voor nodig hoor.