Paar vragen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ansje1985

Paar vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 09:35

Heb vroeger wel wedstrijden gereden, maar ben alles een beetje kwijt.
Ik heb zondag een onderlinge wedstrijd en heb een paar vraagjes :D.
Ik heb de wedstrijd om 10.18uur. Hoelang van te voren ben je aanwezig en waar begin je mee?
Wat doe je allemaal met je paard?Zoals poetsen vlechten enz...enz..
Hoelang van te voren ga je los rijden?

Groetjes

wake_up

Re: Paar vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:17

Het hangt allemaal af van wat je zelf fijn vind. Zelf ben ik op een wedstrijd op gras zo'n 1,5 uur van te voren aanwezig, zodat ik alle tijd heb om te betalen, kalkoenen erin te draaien, op te zadelen en los te rijden. (ik rij, als ik 1 proef moet rijden, 50 minuten los, en als ik 2 proeven moet rijden zo'n 30 minuten.)
Wat ik met m'n paard doe:
Half uur poetsen,
dan helemaal wassen met paardenshampoo
staart uitpluizen en invlechten
hoeven schoonmaken en invetten
vervolgens als 't paard weer droog is poetsen
dan met babydoekjes en glansspray
en dan de ochtend op wedstrijd nog invlechten,
en nog een keer met babydoekjes en glansspray. :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:51

Als ik hem ga wassen ga ik hem echt niet eerst helemaal poetsen hoor :+

Ik ben meestal een uur vantevoren aanwezig. Buitenconcoursen soms iets eerder, zodat ik tijd genoeg heb om te betalen en kalkoenen in te draaien. (en ik moet altijd eerst nog naar de wc :+ )

En verder gewoon lekker rijden zoals thuis :)

Coventry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:52

ik ga de avond van te voren mn pony wassen, en vlecht 's morgens in. Ik ben er altijd ong een uur van te voren, aanmelden en betalen, dan stoten draaien en opzadelen. Ik rijd ong 20 tot 30 min in (dressuur). :)

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:07

hallo, ik doe de dag voor mijn wedstrijd mijn paard wassen, oortje bijknippen baard bijscheren. De dag van wedstrijd poets ik hem nog een keer vlecht ik zijn manen voorpluk en soms ook de staart. en kam zijn sokken. Ik rijdt meestal een half uur in en ben ongeveer driekwartier van te voren aan wezig, ligt er aan of ik met trailer ben, want meestal ga ik onder de man naar wedstrijden en dan ben ik er ong driekwartier van te voren aanwezig!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:13

Linn91 schreef:
ik ga de avond van te voren mn pony wassen, en vlecht 's morgens in. Ik ben er altijd ong een uur van te voren, aanmelden en betalen, dan stoten draaien en opzadelen. Ik rijd ong 20 tot 30 min in (dressuur). :)

Jup hier ook..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:51

Ik doe 2 uur de tijd nemen om te wassen en te vlechten :=
Ben er eigenlijk altijd 1,5 tot 2 uur van te voren := zodat ik in alle rust kan opzadelen en alles bekijken. Al dat gehaast is niks voor mij :n

Nenss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:57

Citaat:
Ik heb de wedstrijd om 10.18uur. Hoelang van te voren ben je aanwezig en waar begin je mee?
Wat doe je allemaal met je paard?Zoals poetsen vlechten enz...enz..
Hoelang van te voren ga je los rijden?

Stel dat ik om 12 uur moet rijden.
Dan wil ik er 11.15 op zitten, dus dan ben ik om 10.15 op stal =)

Dag van te voren zorg ik al dat spullen klaar staan en schoon zijn, op de dag zelf poets ik, vlecht ik in en kam ik de staart etc.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:07

Wees sowieso een halfuur van te voren op wedstrijd, kijk altijd eerst even bij een combinatie die voor jou rijdt hoe de proef of het parcours is, je pony kun je de eerste keren beter thuis opvlechten. Leer een dressuurproef uit je hoofd. Rij ongeveer 30 minuten to 45 minuten los. concentreer je op de pony niet op de mensen erom heen..

xx Ilsee

en succes met je wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:11

Onderlinge wedstrijd, bij jezelf op stal? (ivm al dan niet reizen)

Vlechten zou ik de avond voor de wedstrijd doen, gezien je starttijd. En even wassen danwel goede poetsbeurt.
Dan anderhalf uur van te voren nog een keertje goed poetsen.
Qua losrijtijd gewoon even kijken wanneer je paard in de training altijd het allerfijnst loopt. Is dat al halverwege je les? Of pas na bv 3 kwartier? Die tijd + 10 minuutjes (ivm toch wat extra spanning) aanhouden, dan zit je altijd goed. Kun je nog even stappen aan lange teugel tussendoor, en dan net voor je de ring inmoet weer oppakken en lekker rijden.

Veel plezier!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:13

Ik persoonlijk zorg dat ik er minstens een uur van te voren ben, als het programma inloopt kan je het nog wat opvangen en hoef je je niet te haasten. Als ik vroeg moet starten vlecht ik de dag van te voren in, start ik later doe ik dat op de dag zelf, ik trek voor het wassen en vlechten anderhalf uur uit, afhankelijk van hoe snel je zelf vlecht en hoeveel wit je paard heeft moet je dat zelf uitzoeken, hoe lang je daarvoor uittrekt :j.
Ik rijd persoonlijk maar een half uurtje in, daar heeft mijn paard genoeg aan.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:17

Wat is iedereen fanatiek met vlechten op de dag zelf. :o

Ik was mijn merrie de dag ervoor, vlechten doe ik ook de dag ervoor, met flink wat gel in de knotten blijft alles heel netjes zitten. Veel anti-klit in de staart en dan maak ik 3 vlechten, waarvan ik daarna 1 vlecht maak.

's morgens ben ik ruim op tijd op stal, controleer nog even of de schoon is, zo niet, was ik de vuile plekken nog een keer. Zorg dat ik ong. 1,5 voordat ik moet rijden aanwezig ben, ga nog even snel betalen, kijk nog eventjes rond, waar het losrijden etc is, ga dan rustig opzadelen en rij ong. 20/30 los. :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:15

Ik was paard altijd een dag van te voren en maak harnachement alvast schoon. De bewuste dag poetsen, vlechten, voetjes wassen en dan draai ik op stal ook gelijk de stiften al in en gaat het zadel er ook al op.
Ben ik ongeveer ruim uur a anderhalf uur vantevoren aanwezig. Kan ik rustig even aanmelden bij secretariaat en daarna hoofdstel indoen etc. Ik rij meestal een klein halfuurtje los.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:37

als ik om 10.18 moet starten ben ik om half 9 op stal. ik begin eerst met de benen wassen zodat deze kunnen drogen, daarna begin ik met het vlechten en het poetsen.
het liefst wil ik altijd voor een dressuurproef een half uurtje losrijden. gewoon lekker rustig beginnen zodat ze goed los zijn.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:07

Ik heb ook een vraagje, ik rijd op een tinker en zou wel wedstrijden willen gaan rijden... Zijn er mensen met wedstrijd ervaring op tinkers? Want ik hoor regelmatig dat ik dat maar niet moet willen... :(

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:53

ik was en poets altijd de de dag zelf ik ben er dan 2 uur van te voren om nog extra te poetsen en vlechten en opzadelen.
dan even wat eten en omkleden dan inschrijven enzo. inrijden doe ik meestal 25 tot 30 minuten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:07

Dag van te voren wassen,(wel daarna deken erop doen, anders heb ik een bonte :')), ochtend hengsten vlecht maken, ong. anderhalf uur van te voren aanwezig, alles betalen, naar de wc :+, paardje opzadelen, en losrijden.
Ik rij zo'n 20/30 minuutjes los.