Wie gebruikt er een headset bij instructie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martje70

Wie gebruikt er een headset bij instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 21:58

Hallo,

Ik denk er aan om een headset voor tijdens de instructie te kopen. Wie gebruikt er één? Wat zijn de voor en nadelen? Wat kost het, wat zijn de merken en waar koop ik zo'n ding?

Alvast bedankt voor je reactie.

Martje

sHaKiEjLaVeR

Re: Wie gebruikt er een headset bij instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:04

Ik heb er een tijd meegereden toen ik nog priveles op een manegepaard kreeg. Ik vond het heel erg fijn dat de instructrice niet zo hoefde te schreeuwen en dat als je aan de andere kant van de bak rijd je haar nog steeds goed en duidelijk kon horen.
Toen ik nog zonder headset reed merkte ik dat mensen die om mij heen reden meer rekening hielden zonder dat ik dat van hun vroeg. Met headset wordt dit zeker minder.
Ook was af en toe nog een gedoe om de 2 apparaten op elkaar af te stemmen, ze moesten op de zelfde 'zender' staan en deze was niet altijd even makkelijk te vinden.

Over de merken en prijzen kan ik je weinig vertellen omdat de headset niet van mij was. Maar ik vond het altijd wel fijn met headset en kan het dan ook wel aanraden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:07

Je moet even de zoekmachine gewant er zijn in het verleden hele nuttige topics hierover geweest.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:29

op www.paardenfoto.nl staat een hele duidelijke uitleg met prijzen.
zelf heb ik het wel eens gebruikt maar dat was eenrichtingsverkeer. Ofwel instructeur kon tegen mij praten maar is moest terug schreeuwen.
Nadeel van die set vond ik ook het het zo'n klein dopoortje was. Die blijven bij mij altijd slecht zitten of ik moet ze zo hard in mij oor duwen dat het prijn doet.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:35

Ik gebruik wel een headset, en heb er zeer veel plezier van! Als je een paar uur les staat te geven wordt mijn strot er niet beter van haha.
De leerlingen kunnen alleen niet terug rpaten.
Het setje wat ik heb was 299,- euro. En doet het prima!!
Ook een zeer groot bereik!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:48

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:53

potverdikkie schreef:
Ik gebruik wel een headset, en heb er zeer veel plezier van! Als je een paar uur les staat te geven wordt mijn strot er niet beter van haha.
De leerlingen kunnen alleen niet terug rpaten.
Het setje wat ik heb was 299,- euro. En doet het prima!!
Ook een zeer groot bereik!

wat voor type is dat ?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:58

poeh he, weet ik niet uit mijn hoofd. Ik zal morgen eens kijken okay? Dan laat ik het je wel weten via pb

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:27

Ik rij er soms mee tijdens mn dressuurles, vind het erg fijn. Vooral in een grote bak waar ook andere ruiters rijden is het echt een uitkomst.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:31

Ik heb ook les doormiddel van een oortje, zit een dopje aan met een haakje zodat je hem echt om je oor heen kunt doen zeg maar, hoef je niet zo hard te drukken... Het is altijd net alsof mijn instructrische op mijn paard zijn kont mee rijdt... Ik vind het heel fijn, ik kan niet terug praten, maar als dat nodig is, ga ik gewoon even op de volte om mijn instructrische heen :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:36

In de les lijkt het me nog wel praktisch, maar op wedstrijd is het lastig, zeker omdat je dan niet hoort waar de ruiter/amazone heen gaat.
Daarbij vind ik het op wedstrijd maar een vreemd gezicht, net of dat ze geheimen voor je hebben.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 10:15

Kunnen jullie het merk opgeven en waar jullie het gekocht hebben?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:31

In België kreeg ik les met een headset, vooral op concours vind ik het érg handig. Heb er zelf ook een liggen maar die is van wat mindere kwaliteit (geluid is goed maar hij vertraagt iets en dan ben je soms net te laat in je aanwijzing geven) en daarom gebruik ik hem eigenlijk nooit. Dus mocht je een kopen, ga dan voor een beter merk (lees reviews online). Kosten zijn aardig aan de hoge kant voor een leuke headset, merk weet ik bij god niet meer.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:50

Yolien schreef:
In de les lijkt het me nog wel praktisch, maar op wedstrijd is het lastig, zeker omdat je dan niet hoort waar de ruiter/amazone heen gaat.
Daarbij vind ik het op wedstrijd maar een vreemd gezicht, net of dat ze geheimen voor je hebben.

vind 't op wedstrijd juist fijn! als je wordt geholpen door je instructeur op wedstrijd, kan diegene alleen wat zeggen als je langs hem/haar rijd. je gaat namelijk niet over het hele veld schreeuwen! met headset kan je telkens tegen diegene blijven praten, ook aan de andere kant v/h veld.

prijzen verschillen, als je eigen zender hebt is t wel veel duurder :oo

bij mij blijven die oordopjes ook nooit zitten, rij met koptelefoontje die zegmaar langs je nek gaat! :)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:47

XMaaiike schreef:
vind 't op wedstrijd juist fijn! als je wordt geholpen door je instructeur op wedstrijd, kan diegene alleen wat zeggen als je langs hem/haar rijd. je gaat namelijk niet over het hele veld schreeuwen! met headset kan je telkens tegen diegene blijven praten, ook aan de andere kant v/h veld.

Zelf gebruik ik ook om die reden een headset tijdens wedstrijden. Maar twijfel of de voordelen tegen de nadelen opwegen.
Je rijdt met je nek minder ontspannen omdat je oortjes anders standaard bijna uitfloepen. (die van mij zitten met een draadje aan een lomp apparaat in mijn rijjaszak, geen hippe bluetooth ofzo.) Dus "kijken waar je naartoe moet", is iets gelimiteerd.
Heb soms het idee dat "de stem in mijn hoofd" mijn concentratie anders legt. Misschien ligt het aan mij (waarschijnlijk wel :D ) maar een instructeur roepend langs het veld geeft een ruimtelijker gevoel dan een stem in je hoofd. Net alsof je dan met je hoofd gaat rijden ipv gevoel. Maar zal vast gewenning zijn. (heb het nu 6x gebruikt)
Op een gegeven moment moet dat allemaal weer ontmanteld worden (clipje, oording, capbandje, apparaat) voor je proef en dat kan dus niet te dicht bij het begin van je proef. Want met je handschoentjes aan dat allemaal lospeuteren en afgeven, nee, dat verstoort een beetje. (Voor een instructie is dat dus minder van belang.)

En voordeel... je hoort zo ook wat je instructeur zegt tegen mensen die wat van hem willen tijdens je losrij periode. }>

Voor instructie lijkt het me alleen handig als je last van je stem hebt. Als je het ook voor een clinic wilt gaan gebruiken dan is het weer alleen handig als je het aan kan sluiten op een speaker in plaats van iemands oortje. Dan kan iedereen het goed horen.

XMaaiike schreef:
bij mij blijven die oordopjes ook nooit zitten, rij met koptelefoontje die zegmaar langs je nek gaat! :)

Wij hebben een oortje met een maanvorming dingetje erachter wat achter je oor kan. En dan een draadje naar een vrij zwaar apparaat in de jaszak. Het blijft redelijk zitten, maar het vecht om ruimte met de cap....
Dus TIP, als je er eentje wilt kopen, kijk dan of het ook met cap op lekker zit. Waarschijnlijk zijn de modellen die goed blijven zitten minder geschikt voor capdragers.
Zo ook met bril, denk dat diegene die ik heb niet geschikt is voor brildragers aangezien ze ook achter het oor langsgaan.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:30

Ik gebruik al jaren een headset tijdens het lesgeven en les nemen. Het merk wat ik heb is van ALAN het is een 'paardrijset' maar je kan het ook als babyphone gebruiken (voor de toekomst?) Ik heb er toendertijd geloof ik E 285,- voor betaald. Als je bij google ALAN paardrijset intikt komt t wel voor de dag.

Wat ik heel fijn vind is dat er aan het oordopje een schelp zit die je achter het oor 'vouwt' zo blijft de oordopje goed zitten.

Ik vind t geweldig! Ik geef altijd les in een buitenbak en met wind kun je gewoon doorgaan met lesgeven zonder je stem of strot overbelasten. Het is wel zo dat de leerling niet terug kan praten.... Mischien zit die optie er wel op maar heb deze nog niet gevonden.

Afbeelding
Het 'oortje' is een beetje zichtbaar met t schelpje eromheen goed kijken
Laatst bijgewerkt door MargrietJonk op 01-07-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:33

Ik heb er gister met mn les voor het eerst mee gereden , omdat iemand anders les kreeg van een ander.
Vond het echt heerlijk rijden, heel geconcentreerd en je hoort alles heel duidelijk :j
Nou denk ik wel dat dat een duur setje was (les van Lotje Schoots), maar wil t wel voor je vragen wat voor merk t was :)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:34

mijn instructrice gebruikt 'm wel eens, als ze wat ziekig is en niet hard wilt praten, is of dr stem is wat schoor, werkt prima hoor

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:29

MargrietJonk schreef:
Het 'oortje' is een beetje zichtbaar met t schelpje eromheen goed kijken

Zo´n schelpje blijft inderdaad beter zitten, maar het 'probleem' is dat veel mensen een cap dragen en veel schelpjes zijn dan te hoog, en dat vecht voor ruimte met de rand van de cap, en je kunt je oren helaas niet lager zetten.
Als Martje70 er eentje aan wil schaffen dan zou ik eerst goed testen of het ook met de verschillende caps te gebruiken is. Het oortje dat wij hebben is dat namelijk niet echt.

Anders kan ze alleen lesgeven aan mensen zonder cap of mensen met lage oren. :P

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:42

Goh daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, dat t schelpje niet goed zit :n . Inderdaad heeft de amazone bij de gezette foto geen cap op, maar verder bij mensen die wel een cap op hebben, zit t altijd perfect +:)+ . Mischien hebben die wel allemaal toevallig 'laag aangezette'oren..... :=

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:49

Ik vind het ook ideaal zo'n headset. Allee het oortje kreeg ik ook niet goed/fijn om mijn oor heen omdat ik een cap op had. En viel ook een paar keer af. Keer erop had ik mijn eigen oortje mee. En dat ging super. Ik vind het echt super , je kunt veel geconcentreerde rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:06

Met die schelpjes heb ik wel eens gereden, dan niet in de les maar voor mijn MP3 :o En dat zat echt niet ni de weg bij mij. Verschillende caps op gehad... Geen stoorde. :)

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:26

Ik vind het ook prettig zo'n headset. Ik heb voor mijzelf het idee, dat ik dan aanwijzingen sneller oppak, omdat ik mij niet hoef te concentreren wat er precies geroeopen wordt door de bak. Oortje valt er wel eens uit, maar dat vind ik niet echt storend. Enige nadeel met rijden met een headset is dat de medebakgebruikers niet in de gaten hebben welke oefening je wilt inzetten.

lordus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:24

vandaag voor het eerst met headset gereden was erg fijn goede oortjes zijn wel verijst anders verlies je die (erg irritant). Je hoord de instruties wel beter en heb minder last van andere geluiden om je heen. scheelt voor instructie ook de stem natuurlijk ;) bij onshad iemand andes het voor mijn instructeur gekocht en die gebruikt het nu eigenlijk bij iedereen ook is het makkelijk dat als het hard regent je niet extra je best hoeft te doen om het te horen dus helemaal tevreden hoorde wel dat het duur was zo'n dingetje.

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:19

jury schreef:
op http://www.paardenfoto.nl staat een hele duidelijke uitleg met prijzen.
zelf heb ik het wel eens gebruikt maar dat was eenrichtingsverkeer. Ofwel instructeur kon tegen mij praten maar is moest terug schreeuwen.
Nadeel van die set vond ik ook het het zo'n klein dopoortje was. Die blijven bij mij altijd slecht zitten of ik moet ze zo hard in mij oor duwen dat het prijn doet.

Da's nou altijd het probleem die oortjes. Vandaar dat ik tegenwoordig 3 types oortjes kan meeleveren bij elke set.

Het ouderwetse dopje, van de gsm/mp3: de een zweert erbij, de ander galoppert hem er constant uit.
Een beugeloortje: Blijft goed hangen tijdens het rijden, maar als je een bril draagt vind je het vaak helemaal niks.
Het in-ear dopje, met daaraan een slangetje: Loopt de politie ook mee rond. Blijft goed zitten, maar sluit je oor helemaal af. Moet je vaak aan wennen, en kun je niet uitlenen aan een ander. (Tenzij het oorsmeer van een ander je niks uitmaakt)

Advies: Neem een instructieset die een 3,5mm jack aansluiting heeft. Dat zijn o.a. de Sennheiser en de Omnitronic sets. Beide leveren wij (http://www.paardenfoto.nl).
Je kunt dan vrijwel elk type oortje wat voor MP3 verkrijgbaar is er op aansluiten. Er is een breed aanbod van oortjes, met beugels, nekbeugels etc. voor joggers/sporters verkrijgbaar in de meeste electronicawinkels. Als je die aansluit op de set kun je ook beide oren gebruiken. Ik raad dat altijd af, omdat je minder hoort van je omgeving, en dat dus gevaarlijk kan zijn.
Als iemand advies wil hebben, dan bel/mail gewoon even.