Ik zoek een shetlander op de paardenmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jesketje

Ik zoek een shetlander op de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 21:57

Morgen is de Skoatermerke in Heerenveen.
Ik wil graag een shetlander kopen.
Nou, heb ik de zoekfunctie al gebruikt, maar ik vind niet fantastische informatieve topics.
Waar moet je op letten?
En kun je beter een Merrie, ruin of hengst?
Jong of oud?
En wat voor maat als je nichtje van 6 er soms op wil rijden, en verder als grasmaaiertje.
(Verkeerde rubriek, nutteloos topic, dubbel topic?
sorry! verwijder hem dan maar :o )

LovingTweety

Re: Ik zoek een shetlander op de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:59

Waarom wil je persee een shetlander op de markt kopen?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:59

hoi ik heb anders ook een leuke lieve shetlander te koop staan die absoluut niets mankeert :) voor meer info even een pb`tje

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:37

ik zou als ik jou was voor een merrie gaan.
grote maat, liefst al beleerd.
dus in eerste instantie niet 1 van de heel veel pony's die op een kluitje staan (daar kan ook zeker wel iets moois bij zitten hoor, maar is meestal van een handelaar), maar bijvoorbeeld een pony die er netjes verzorgd uitziet, met de particuliere eigenaar erbij.
je kan het soms goed treffen hoor op een markt.

kijk in elk geval goed naar de beenstand, laat de pony een stukje lopen zodat je globaal kan zien hoe ze loopt,
let op de tanden, of die recht op elkaar staan,
je kan nu ook wel zien of ze al dan niet zomer eczeem heeft,
kijk ook naar de algemene indruk die je krijgt van de pony, is ze rustig in deze vreemde situatie, of juist niet?

vraag of je het papier mag bekijken, even goed checken of het wel bij de pony hoort.

een merrie kan je eventueel weer makkelijker verkopen dan een hengst of een ruin.
eigenlijk is het het beste als je een kenner meeneemt, iemand die ook weet hoe de markt werkt, want als een handelaar doorheeft dat je een particulier bent kan hij de prijs wel eens aardig omhoog gooien ;)

succes morgen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:16

Als jij niet weet wat voor 'maat' shetlander je nodig hebt, ben jij dan wel in staat te boordelen of een dier gezond is? Niet iets kreupel loopt, hele stijve/vaste rug heeft, slecht gebit?

Op een paardenmarkt staan behoorlijk veel paarden die iets mankeren. Geen wondjes oid., maar dingen onder de oppervlakte die je niet meteen ziet, tenzij je weet waar je naar moet kijken. Dus als jij die kennis mist, neem dan iemand mee die dat wél kan beoordelen, anders is de kans groot dat je straks op enorme dierenartskosten zit omdat het beestje vanalles blijkt te mankeren..

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:20

DaniBanani schreef:
Als jij niet weet wat voor 'maat' shetlander je nodig hebt, ben jij dan wel in staat te boordelen of een dier gezond is? Niet iets kreupel loopt, hele stijve/vaste rug heeft, slecht gebit?

Op een paardenmarkt staan behoorlijk veel paarden die iets mankeren. Geen wondjes oid., maar dingen onder de oppervlakte die je niet meteen ziet, tenzij je weet waar je naar moet kijken. Dus als jij die kennis mist, neem dan iemand mee die dat wél kan beoordelen, anders is de kans groot dat je straks op enorme dierenartskosten zit omdat het beestje vanalles blijkt te mankeren..

Mee eens, niet banketstaaf bedoelt, maar als je nou niet zo veel ervaring hebt is het misschien slimmer om bij een particulier te gaan kijken, dan kan er ook wat mis zijn met het beestje , maar is de kans toch kleiner dan op de paardenmarkt. En neem iemand mee die er écht verstand van heeft, het is immers geen brood wat je op de markt koopt ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:20

hoe dan ook..

maak met de verkoper een deal dat je de pony eerst laat keuren!!

het kost een paar centjes extra, maar je koopt geen brandhout.
dat geld bespaar je later weer (DA kosten)

er staan soms goeie ponies tussen, maar er staan vaak ook hele slechte tussen.
en je zou die nou maar net kopen, dan wordt het een duur grapje voor je hoor..

Jesketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:31

Ik ben net terug gekomen.
En ik denk dat ik maar wat zal struinen op het internet.
Er zijn zoveel pony's (vooral shetlanders) en daarom heb ik er geen één meegenomen.
Ik woon in een buurt waar veel pony mensn zijn.
Dus daar zal ik hulp aan vragen.
Bedankt!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:48

zoek eerst even op het internet wat belangrijk is om naar te kijken voordat je een paardje koop..

en echt laten keuren hoor.. das denk ik nog het belangrijkste..

succes met het zoeken naar een pony ;)

supermel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:53

hey, ik heb een hele mooie en lieve shetlander te koop! Kijk even op marktplaats, en typ bij de zoekfunctie in: mooie lieve shetlander..
Dan vind je Lodewijk met een paar mooie foto,s! Succes..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:55

ben ook geweest, heb niet specifiek gekeken naar een pony omdat ik er geen bij wil, maar er stonden qua uiterlijk best wel leuke pony's/paarden tussen waaronder veel appaloosa, haflingers en friezen!

Jesketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 14:20

Bedankt allemaal,
voor het aanbieden en tips! :)