Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(snap de betekenis van het woord wel
maar welke dingen heb je allemaal al gedaan?) DaniBanani schreef:Met zo weinig informatie is dat lastig te bepalen. Wat doe je allemaal met haar? Alleen rijden, of ook andere dingen?
Wat doe je als ze je bijt? Of als ze je omver loopt? Als je haar 'om' vraagt/duwt, doet ze dat dan, of niet?
Het respect/leiderschap moet je vaak eerst op de grond hebben, voordat je het in het zadel ook kunt krijgen. Is niet altijd nodig hoor, maar omdat je zelf al zegt dat ze niet naar je toekomt en zo, zou ik ook op de grond beginnen.
Het is eigenlijk best simpel. Jij bent de leider = jij bepaalt wat er gebeurt. Doe jij dat niet, dan gaat het paard namelijk zelf bepalen wat er gaat gebeuren, en dat wil je nou net voorkomen. (natuurlijk mogen ze best even wild doen als je ze losgooit in de bak, maar dan is het oké. Als jij a wil en je paard b, moet het zo zijn dat jij 'gelijk' krijgt.)
Oh - je zegt dat je al vanalles hebt geprobeerd, wat is vanalles?(snap de betekenis van het woord wel
maar welke dingen heb je allemaal al gedaan?)
XjustineX schreef:Join-up is een van de beste manieren een goede band met je paard te krijgen
Mallodie schreef:Je houding doet erg veel, je lichaamshouding bedoel ik.
Kijk haar recht in de ogen! Erg belangrijk in dit geval, maak je groot, borstkas vooruit. Paarden zijn erg gevoelig voor lichaamstaal, als jij je als leider gaat gedragen zal alles een stuk makkelijker maken. Negeer slecht gedrag ne bekrachtig positief gedrag; klopje als ze eens -naar je toe komt (geen eten in dit geval geven). Je kan me altijd pb'en.