Pony is ongedurig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pony is ongedurig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:57

Vandaag was mijn pony opeens heel vreemd aan het doen.
Normaal een hele rustige, lieve pony, maar vandaag rende hij steeds weg als je naar hem toe kwam, steeds rondjes lopen in de wei, steeds aan de zijkant van de wei staan kijken (waar helemaal niks bijzonders te zien is), hinniken... Ben een paar keer gaan kijken maar ik snap echt niet wat er nou was. Heeft iemand een idee? Of kan het zijn door de warmte?

Of misschien begint hij te puberen (dacht ik dan), aangezien hij 3 jaar is en een hengst....

Karenx

Re: Pony is ongedurig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:13

Misschien had hij meer zin in eten:P
deed de mijne eerst ook wel eens, nu geef ik hem altijd een snoepje als ik hem gepakt heb, en nu staat hij me altijd op te wachten:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:53

Normaal gesproken staat hij ook gewoon op je te wachten...

Hij staat trouwens niet alleen, voordat er misverstanden komen. Staat met een leeftijdgenootje :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:15

Oooh ja, daar komt de trucendoos al tevoorschijn :P
Vond mijne ook leuk om ineens te doen, tikkertje spelen, erg vermakelijk.
Niks om je zorgen over te maken, meneer was waarschijnlijk gewoon in een jolige bui^^ Meeste paarden hebben last van de lentegekte, hij misschien wel van de zomergekte :P

Krol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:26

Misschien heeft je pony wel een denkbeeldig vriendje :)

Maar inderdaad is niet iets om je druk over te maken, gewoon rustig afwachten en als hij het blijft doen kun je je uiteraard altijd nog eens gaan afvragen wat het is en waarom hij het doet. Voor nu moet je vooral blij zijn dat hij zo aan het spelen is :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:07

Hormoontjes kunnen nu ook een rol gaan spelen. En misschien was er voor jou niets te zien, maar wellicht heeft hij een dame gezien? Of geroken? Of denkt er een gezien te hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:22

liljebo schreef:
Hormoontjes kunnen nu ook een rol gaan spelen. En misschien was er voor jou niets te zien, maar wellicht heeft hij een dame gezien? Of geroken? Of denkt er een gezien te hebben?

Nou, in de wijde omtrek is er geen een shetlandermerrie dus dat denk ik niet :D Bovendien kunnen ze de straat niet zien (staan achter ons huis)

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:12

Ook al kunnen ze de straat niet zien ze kunnen bijv. wel ruiken dat er een hond of iets loopt op die weg, mischien ging er wel een paard inde traler langs ofzo je weet maar nooit.
Een paard kan veel beter ruiken dan een mens. Soms ruiken paarden iets wat wij niet ruiken,horen of zien.
Bij mij stage reden we altijd met koetsen en moesten we altijd lang een slager die nog zelf zijn dieren slacht, en de paarden wouden er in het begin egt nooit langs. We wisten eerst ook egt niet waarom de paarden daar nou nooit heen wilde en toen zij een man een keer dat hij dit ook een keer had gehad en dat paard wou ook niet langs de slager dus toen zijn we er achter gekomen dat ze dat ruiken. Ze ruiken dat daar gevaar,iets dood is. Nu gaan ze er wel langs maar met een grote boog. Zo zie je maar weer :P

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:03

Bizzybijtje schreef:
liljebo schreef:

Nou, in de wijde omtrek is er geen een shetlandermerrie dus dat denk ik niet :D Bovendien kunnen ze de straat niet zien (staan achter ons huis)

Oh zo secuur zijn ze niet hoor. Een belgisch trekpaard dame is in de ogen van zo'n manneke net zo aantrekkelijk. :D Het is natuurlijk mogelijk dat hij een dame heeft geroken.
De dekhengst van de buren staat ver verwijderd van ieder paard en kan er dus geen zien. Hij staat ook een eind van onze dames af en ziet ook die dames niet. En toch heeft hij zijn periodes waarin hij doorlopend als een idioot door de wei rent en hinnikt. Blijkbaar ruikt hij dan toch iets wat zijn hoofd op hol brengt.