Sinds anderhalve maand heb ik een New Forest pony van 9 jaar. Super leuk beestje, heel braaf, schrikt nergens van.
Heb ook een paar keer over en weer gePB't met een meisje die hem bij het meisje wel eens had gereden, waar hij had gestaan
voordat hij bij de persoon kwam van wie ik hem kocht. Van haar hoorde ik wel dat hij bang was als je z'n voorpluk vlecht,
maar ik was er verder niet op in gegaan, had niet gedacht dat het zo erg zou zijn.
Tot ik de voorpluk van m'n pony ging invlechten, om weer even te oefenen voor de wedstrijden. Het invlechten zelf was niet een echt probleem,
je kon welmerken dat hij het gepluk aan z'n voorpluk niet heel fijn vond, maar hij bleef super staan. Knotje erin gedaan en gereden.
Maar toen ik het knotje eruit haalde, ging hij werkelijk helemaal flippen. Heen en weer schudden, halve sprongen door de stal,
met z'n hoofd tussen z'n benen, rare bewegingen met z'n hoofd maken, en hij reageerde ook nauwelijks meer op m'n stem.
Later, na 2 onderlinge proeven, waarbij ik had ingevlochten, is dit weer gebeurd. Ik snap dat ik net zo goed de voorpluk los kan laten,
en denk ook dat ik het ga doen, maar alsnog, zo'n angst moet toch op te lossen zijn?
Ik heb trouwens ook contact gehad met de fokkers, die hebben z'n voorpluk daar ook wel eens ingevlochten, en daar was hij nergens bang voor.
Iemand enig idee wat ik ermee aan moet?
Ben benieuwd of dat scheelt.