Transport naar Engeland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Transport naar Engeland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:39

Onze merrie is verkocht aan mensen in Engeland en wij nemen een paard van hun terug hierheen.
Wie kent er een transporteur die veilig en goed op Engeland rijd??

gemske

Re: Transport naar Engeland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:56

Hoi er zijn volgens mij best wat topics met namen, ik weet ze zo niet maar kom steeds dezelfde tegen.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen straks... ik ga over een paar maanden die kant op verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:37

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:01

Thanks!! Ik ga er eens mee aan de slag! ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:08

Wij hebben net als de TS een merrie verkocht naar Engeland en een paard(jaarlinghengst) gekocht uit Engeland.
Wij doen zaken momenteel met John Parker, ze staan erg goed aanschreven,maar baal er wel giga van dat ze dagelijks hun planning kwa transport wijzigen. :o (binnen 2 dagen tot 3x).

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:59

Ja, dat is wel jammer. Hoe komen voor jou de kosten uit? Wordt je jaarling gelijk bij je op stal afgeleverd?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:35

FindingJack schreef:
Ja, dat is wel jammer. Hoe komen voor jou de kosten uit? Wordt je jaarling gelijk bij je op stal afgeleverd?

De kosten vallen mee, we betalen een kleine 500,= voor het transport, en hij wordt gelijk geleverd bij ons op stal. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:43

Da's eigenlijk een behoorlijk koopje :j 500 voor Engeland - Nederland, afstand, papierwerk, verzekering, deur tot deur. Nette prijs :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:11

Kan je zoiets eigenlijk afspreken, of je paard eerst nog op een tussenadres een nacht wordt gehouden of juist niet?
Of is dat maar net afhankelijk van wat ze moeten rijden?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:57

John Parker laat de paarden tijdens een rit van de UK naar Nederland(en andersom) altijd 1 nachtje rusten in Dover.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:04

Dat valt zeker mee! Als je bedenkt wat je hier voor een paardentaxi al moet neertellen! Over 14 dagen gaat ze weer naar de hengst want ze moet eerst drachtig zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:38

John Parker heeft een aantal jaar geleden een Fell pony van Engeland naar Nederland gebracht. Prijs ligt heel erg aan of die bij jouw in de buurt moet komen. Dan valt het mee.
Ik heb ook 2 x gebruikt gemaakt van Owen van de Nebo stud ook uit Engeland ( http://www.nebostud.com) 1x transport van NL naar Eng en 1x andersom, beide erg goed en een stuk goedkoper dan John Parker. (tenminste in mijn geval dan)

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:36

Het moet idd een stuk goedkoper dan 500 kunnen. Ik heb slechte ervaringen met john parker, ze wisselen hun plannen constant. En ze gaan niet echt geduldig en rustig met bange paarden om. Ik heb er eentje die heeft een trauma aan het transport door hun overgehouden, terwijl die altijd zo de trailer op liep.

Owen hoor ik alleen maar goede verhalen over.

henkie247

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:50

john parker uit kent (ligt vlakbij dover)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 11:00

Ik heb ook inmiddels prijs opgevraagd bij Potdijk. Die rekent ongeveer 375 euro. Dat scheelt alweer iets. het is wel jammer dat je van geen van de transporteurs weet hoe ze met de paarden omgeen onderweg. 8-)

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:59

Dat weet je toch helaas nooit. Kunnen je zoveel wijsmaken. Je weet het pas als je paard daar in goede 'staat' aankomt.
Wat ik heel belangrijk vind, is genoeg rustperiodes, Owen stopt onderweg en maakt een overnachting, paarden worden dan op een stal gezet. Kunnen ze de dag erna weer fris tegenaan. Daarbij heeft hij een camera in de vrachtwagen, kan hij dus onder het rijden in de gaten houden. (weet niet of dat bij alle transportbedrijven zo is?)
Owen is ook erg geduldig, 1 pony wilde de vrachtwagen niet op en heeft hij een half uur mee gestaan, hij werd niet boos of ongeduldig, bleef gewoon kalm naar het paard toe.
Ik verkies bij een volgende keer weer Owen boven John Parker, maar dat is natuurlijk persoonlijke ervaring.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:56

@smaos: rijdt die Owen voor meerdere klanten tegelijk of juist 1 rit per klant (soort privetransport dus)?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:59

Die prijzen vallen me 100% mee. Sta er eigenlijk van te kijken, had verwacht dat het stukken duurder zou zijn.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:05

in totaal waren de kosten voor ons 483,= (John Parker)(wij betaalde de kosten voor het transport van onze merrie naar de UK, en de verkoper van onze hengst betaalde de kosten naar ons toe(ivm het omrekenen van Britse ponden naar euros). ;)
Imo een zeer goede transporteur, onze jaarling staat momenteel nog in Dover en zal zijn reis morgen hervatten, en zal dinsdag aankomen.
Een groot minpunt alleen, dat ze hun reisschema zo vaak aanpassen(en dat is echt frustrerend) :(:) .

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:29

@gemske: Owen rijdt voor meerdere klanten, hij probeert altijd een vol transport te hebben en een makkelijke route te plannen, dan zijn de transportkosten ook het goedkoopste voor jouw.

Bij de meeste transportbedrijven hoor je pas op het laatste moment hoe en wat, het is bijna onmogelijk voor hun om dat ruim vooruit te plannen. Kan altijd een paard afvallen of erbij komen, waardoor ze weer een andere route moeten rijden etc.