tapdans-jodhpurschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

tapdans-jodhpurschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 13:20

Mijn stalgenoot heeft in een ruitersportzaak een paar nieuwe jodhpurschoenen gekocht met iets heel vreemds.
Er zit een stukje ijzer onder de hak.

Wij kunnen maar 1 functie verzinnen: je hoort hem goed lopen, dus de paarden ook en ze schrikken niet als hij eraan komt :+

Weet iemand wat de functie van dit stuk ijzer is? Is het een rijtechnisch hulpmiddel (magneet om in de beugels te blijven :P ) of wat??????

Hij loopt ermee te tapdansen op stal.... maar dat zal de achterliggende gedachte niet zijn.....

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:27

Als je een normale voetstand hebt dan staan je voeten 45º ten opzichte van elkaar. Aan de buitenskant van de hak- daar waar precies dat stukje metaal zit -sluiten hakken normaliter het snelst. Kijk maar op je eigen oude schoenen. :D Ik denk dus dat het slijtage van de zool tegen gaat.

Maar misschien is het ook om statische electriciteit af te voeren (anti-statisch schoeisel heeft ook ijzer in de zool). :+ Handig als je een Boettdeken afdoet. Tenminste, bij mij knettert dan de electriciteit eraf in de zomer.