Ariat Women's Heritage II Zip of Zip Paddock.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Ariat Women's Heritage II Zip of Zip Paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 12:00

Wie hebben hier allemaal ariat jophurs?

Welke vinden jullie fijner, met of zonder rits.
Ik wil ze aanschaffen maar twijfel welke ik wil.
Met veter moet je steeds strikken is dat niet mega irritant?
En de rits van de zip? Maakt die de schoen aan de voorkant niet breder na uitlopen?

Kunnen er bij de met veters makkelijk chaps over heen ect?

Natas_jaa

Re: Ariat Women's Heritage II Zip of Zip Paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:04

Ik heb de heritage paddock (met veter) moet zeggen dat ik er aardig handig in ben en ze zo open en dicht gestrikt heb!
Ik heb de ariat crown pro chaps erover, en dat rijd perfect! De chaps vallen er mooi overheen.
Succes met beslissen!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:20

Rits is makkelijker, veter lijkt mooier :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:16

Ik heb deze ook, en ben er echt super tevreden over!
Ze zitten super lekker, en ze staan ook nog super mooi :)

Ik heb zelf bewust voor de veter gekozen, omdat ik dat ook mooier vind, en ik durf het risico niet te nemen om een rits te nemen, omdat een rits vaak zwakker is en ook niet zo sterk is.
En met de veters kan je altijd wat strakker aantrekken, dat kan bij een rits niet.
Rits is idd wel makkelijker, maar wel zwakker, dat zou ik de zekerheid nemen en een veter nemen :)

Ik heb bij deze schoenen Ariat Oxford, het staat samen echt heel mooi :j Het loopt echt heel mooi over, enaf een afstand lijken het net echte leren laarzen :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:47

Ik heb de zip, zonder veters dus en met rits vooraan :)
Ik heb deze gekozen omdat ze dan mooier bij mijn chaps passen, omdat ze heel dun zijn en met die
haakjes vooraan voor de veters lukt dat niet zo goed ;)
Ze bevallen mij prima, heb er nu een keer of 5 mee gereden en ze zitten echt heerlijk!
Kwaliteit kan ik nog weinig over zeggen omdat ik ze nog niet lang heb, ze vallen wel strak op de wreef,
maar dat is juist goed voor mij aangezien ik een lage wreef heb!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:49

ik heb ze ook gehad, super fijne schoenen, maar vind toch dat ze snel kapot gaan. Vooral net achter het stiksel bij de neus. (heb ze braaf schoongemaakt na gebruik dus daar ligt het niet aan). Heb nu Petrie schoenen en die houden het een stuk langer uit.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:53

Je kan beter de performer nemen iets duurder, betere zool met veter voor én rits achter ideaal.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:28

Ik heb de Ariat Heritage ll zipp..

Wil niks anders meer.... *D

Ik heb ze nu ongeveer 2 jaar en ze zijn nog als nieuw.
Geen last van slijtage en rits is ook nog helemaal goed..

Schoenen zijn nogsteeds mooi zwart en qua uitlopen valt het reuze mee..

Ik draag de schoenen 12uur per dag en ik doe er alles mee (O.A 8 paarden rijden..stallen mesten..paarden in stapmolen zetten..paarden in en UIT wei halen etc. etc. )

Ik draag de ariat Heritage in combinatie met petrie gaithers,, in het weekend rijdt ik er ook nog eens wedstrijden mee :Y)

En dat voor maar 100euro ;)

Mochten deze OOIT kapot gaan?? koop ik ze zo weer :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:31

Ik heb nu de Ariat Cobalt xr performer pro. Echt hele fijne schoenen! Wel prijzig maar ben er helemaal happy mee!

Deze is wel met veter. Want rits is voor mij niets. Ik moet ze zelf strak genoeg kunnen aandoen ivm zwakke enkels.

Ik heb er nu nog een stel stoffen chaps overheen. Maar wil toch ook over op ariat chaps zodat het ook een mooi setje is :D maar chaps vallen gewoon mooi over de schoenen heen :j

Ni_Ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:50

Ik heb ook Ariat jophurs met veter (zou niet weten welke uitvoering trouwens :o )
Maar wat betreft het irritante van aan en uittrekken valt eigenlijk heel erg mee, je raakt er snel aan gewend.
Het is alleen bij ons zo dat als je naar de wc moet, moet je je schoenen uittrekken en stel ik het wel zo lang mogelijk uit, omdat ik daar geen zin in heb :o
Dus als je vaak op een dag je schoenen aan en uit moet trekken, zou ik het niet doen...
Ze zitten trouwens heerlijk, nooit blaren gehad ofzo :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:53

Ik wilde veters, maar heb uiteindelijk met rits genomen. Waarom? Omdat die haakjes van de veters enorm zeer deden in mijn enkel met chaps erover heen (rectiligne) en daarnaast bleef er nog een stukje veter over, geen gezicht dus :P

Advies blijft toch, eerst de hele combi passen en dan pas beslissen :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:57

Ik heb die met rits, heb alle versies al wel een keer gehad. De duurste zitten toch echt het fijnst!
Maar ook bij mij gaan ze snel kapot, en altijd het leer. Of het gaat scheuren, of de stiksels op de neus laten los, of de zool laat vooraan los. De rits is nog nooit stuk geweest.
Maar toch blijf ik ze kopen, andere schoenen kunnen er qua comfort niet tegenop.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:36

Ik heb de Ariat Heritage ll Zipp, omdat ik een rits makkelijker aantrekken vind dan veters. Ik heb ze nu 1 jaar, en de rits is nog helemaal goed. Je moet gewoon in de winkel proberen wat jij het fijnste vind. Het voordeel van veters is dat je ze net zo strak aan kan trekken als je zelf wilt, en met een rits niet. Wel is de zool aan de voorkant losgelaten, maar even naar de schoenmaker en ze zijn weer helemaal goed!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:26

ik heb ook de heritage II zip, herlijke schoenen! wil nooit meer andere. Rits vind ik fijner dat veter, heb nooit zo'n zin om mn veters te strikken ;) heb trouwens bij deze ook nooit de rits open, maar dicht. Ik rijd er niet mee, zijn echt stalschoenen

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:31

ik heb die met rits, nu ongeveer een maand, ik moest ze eerst met dat waterdichte spul inspuiten (was is vergeten) en toen kreeg ik natte voeten in de waterbak, ik doe er ook alles mee. zelfs door de modder lopen om mijn pony uit de wei te halen, even een doekje erover en ze zijn weer schoon

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:35

Ik heb met veter besteld.
De rits had ik gepast maar knelde enorm op mn vreef..
En aangezien ze aleen halve maten hebben gok ik dat de veter beter zit.
Ben benieuwd! :-)

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:26

mariekie schreef:
Ik heb met veter besteld.
De rits had ik gepast maar knelde enorm op mn vreef..En aangezien ze aleen halve maten hebben gok ik dat de veter beter zit.
Ben benieuwd! :-)

Had ik ook hoor :D

De 1e 2dagen knelde het op mijn wreef,, maar de 3e dag was het al minder en binnen 1 week merk je niet eens meer dat je ze uberhaupt aanhebt :D :D :D

Ze zitten zoooo lekker *D

Ni_Ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:09

asjemenou schreef:
Ik heb die met rits, heb alle versies al wel een keer gehad. De duurste zitten toch echt het fijnst!
Maar ook bij mij gaan ze snel kapot, en altijd het leer. Of het gaat scheuren, of de stiksels op de neus laten los, of de zool laat vooraan los. De rits is nog nooit stuk geweest.
Maar toch blijf ik ze kopen, andere schoenen kunnen er qua comfort niet tegenop.

Ik heb idd ook dat de voorkant heeft losgelaten, en dat ze beginnen te scheuren bij de bal van mn voet aan de zijkant, alleen sinds ik dat zag vet ik ze twee keer per week in, want ik heb ze nog geen jaar!

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:00

Ik heb ze ook met veters, ik kon ook echt niet kiezen in de winkel!!
Maar die zaten toch wat fijner, en ritsen gaan snel kapot..
Maarja, je moet inderdaad wel elke keer strikken en daarom heb ik er nu toch spijt van!
Ik heb ze nog nooit aangehad maargoed :P (heb ze pas een paar dagen)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:22

Je hebt ook een model met veter én rits (de rits zit dan achter), de Performer III.
Ik heb nu de Ariat Terrain en die zitten heel fijn, maar vind ze een beetje lomp. Dus nu de Performer besteld, ik ben benieuwd!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:30

Ik heb nu bijna al mijn schoeisel van Ariat en ik wil nooit meer anders.

Over het model zou ik met rits nemen. Veters die blijf je steeds strikken en een rits hoef je maar omhoog te doen.

Mijn Ariat paar jaar geleden ging pas na 2½ jaar echte slijtage sporen vertonen dus dat vind tik best lang voor schoenen waar je hele dagen oploopt tussen de paarden en wellicht tussen mest en urine.