mijn paard maakt er altijd een zoooi van op haar stal. ze poept overal en ze plast overal. nog iemand goeie tips om haar wat netter te maken op stal???
Tja, ik wel eens iemand horen zeggen dat je een paard kan leren plassen op commando, maar ja wat dan als je een dag niet langs kunt komen..
Ik ben bang dat je vastzit aan varkensgedrag.. Maar volgens mij is dat bij bijna alle paarden zo.. Lekker veel in het weiland gooien scheelt een hoop (en wordt paardlief zo doorgaans veel gelukkiger van..)
Bij mijn paard is het heel duidelijk dat wanneer ik zijn stal goed schoon houd, er overal witte krullen liggen. Hij ligt daar zelf zo graag in dat hij zijn stal liever schoon houdt en in een hoekje poept en plast. Wanneer zijn stal viezer is ligt hij er niet graag in, dan ligt hij liever in de wei. Dan poept en plast hij veel 'onnauwkeuriger'. Ik weet niet of het voor jou werkt, maar voor mij is de oplossing dus gewoon heel goed de stal bijhouden.
siskeh
Geplaatst: 28-05-09 21:55
@troi: niet bij alle paarden zo hoor! ik ben gezegend met een schone bonte knol... maar persoonlijk denk ik dat de grote van de box er ook mee te maken heeft( en het karakter natuurlijk)
als de box groter is heeft hij ook meer ruimte om verschillende hoekjes te maken, en het maakt ook uit hoeveel "last" je paard heeft van zijn buurtjes
pff.. nou ze poept in het rondte en ze gaat er in liggen.. mijn paard is licht bruin hahaha.. dus erg duidelijk vieze plekken. en de stallen zijn inderdaad groot 4x4. mja helaas..
wat wel eens kan helpen, is om de mest van een ander paard op de plek te leggen waar jij wilt dat hij mest, ik had het bij de mijne mooi achterin gelegd. En ze mestte vrijwel meteen daar.
Wat ik ook altijd doe, al mest ieder paard van mij echt super netjes achterin, is als ik ga mesten ik het echte vieze eruit haal, dus de poep en natte plekken, en het 'oude' stro leg ik dan achterin en het nieuwe voorin.
Soms wil dat wel eens werken... maar mijn ervaring is dat sommige paarden echte varkens zijn op stal! Daar doe je niks aan! Tja, een keer extra uitmesten misschien
mest in een hoekje gooien gaan ze vaak daarbij mesten, die van mij heeft altijd keurig alles in het hoekje liggen en plassen net ernaast is ideaal mesten.
Priscilla_90
Geplaatst: 28-05-09 22:45
het ken ook wle eens helpen dat je uitmest en een deel van de mest erin laat liggen doe je et stro erin en leg je de mest op het verse stro
dit wordt ook wel eens gedaan als paarden koliekgevoelig zijn