Zadelpijn help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Zadelpijn help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:15

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de gouden tip tegen zadelpijn!

Inmiddels rijd ik al ruim 12 jaar intensief (dagelijks). Echter is het zo dat wanneer ik lang rijd/ bosrit maak/ strandrit maak/ wedstrijd rijd met warm weer etc ik elke keer mijn bips flink open rijd. Nu heb ik niet zoveel spek op mijn billen en wil ik eigenlijk niet gaan rijden met een bontje op het zadel maar ondertussen heb ik op dit moment mijn billen ECHT flink open gereden en zaterdag wedstrijd. Vorige week wedstrijd gehad en maandag priveles gehad met dit warme weer en dinsdag toch doorgereden is funest geweest! Gisteren en vandaag kan ik onmogelijk rijden vanwege de pijn en morgen is nog maar de vraag. Zaterdag wordt het echter weer 21 graden dus dat wordt weer een slagveld!

Hebben jullie naast een bontje op het zadel misschien nog goede tips? Ik rijd doorgaans met een string, hierdoor rijd ik dus zo nu en dan mijn stuitje open, maar als ik eens met een onderbroek rijd liggen mijn billen weer open! Grrrr, het is echt zo lastig! Gebruiken jullie speciaal ondergoed/ wonderzalfje/ speciale rijbroek? Ik heb wel gehoord van die anti-doorrijd onderbroeken, misschien dat ik daar maar eens aan moet geloven op de wedstrijden.

Alvast bedankt en excuses voor het onsmakelijke topic over mijn bips :+

Cyruss_

Re: Zadelpijn help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:31

Sluiten je broeken wel goed aan?
Als die iets te wijd zitten krijg je denk ik ook open plekken...

Qua ondergoed raad ik het je aan om katoenen ondergoed aan te doen, dit 'zweet' namelijk veel minder. En probeer desnoods een boxers. (die natuurlijk ook goed passen)

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:34

Ik heb een speciale onderbroek gekocht. Hij heeft wel wat weg van een fietsbroek. In Engeland besteld en met die broek nóóit last van open billen.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:37

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:44

Dat ziet er inderdaad wel lekker zacht uit! Misschien toch maar eens zoiets proberen.

Ik denk dat mijn broeken wel goed aansluiten, heb eigenlijk alleen echt last in de zomermaanden en even rust zit er niet in met al die wedstrijden. Na volgende week heb ik wel even vrij maar ik heb voor a.s. zaterdag echt een probleem want heb echt flinke pijn in mijn bil. Volgende keer toch maar iets eerder stoppen en wat meer longeren...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:52

Waarom wil je niet met bontje rijden, als ik vragen mag :o :D

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:46

Ik heb een zadel gelpad gehaald bij Decathlon voor volgens mij 50 euro. Ik vind het DE oplossing. Ik rij elke dag en kan niet zonder de gelpad!!

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:47

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:00

Marrit13 schreef:
Waarom wil je niet met bontje rijden, als ik vragen mag :o :D

Omdat ik dat op de een of andere manier niet zo zie zitten. Sowieso wordt zo'n bontje na verloop van tijd lelijk, het lijkt me erg warm in de zomer en ik wil er zeg maar niet afhankelijk van worden! Ik wil ook nog gewoon zonder bontje kunnen rijden.

Zo'n speciale onderbroek kan dan bijvoorbeeld voor de dagen dat ik echt langer rijd met warm weer (wedstrijd/ privéles) en verder toch gewoon zonder.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:00

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:45

Hij is inderdaad niet opvallend en het zit echt lekker :D Hij zit vast met klittenband onder het zadel door. en 2 flappen aan de zijkant schuif je over de flap waar de steugelriem onderzit.

Voor mij was het DE oplossing.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:48

Volgens mij heb je er verschillende maten in. Dus let even op. Ik heb er zelf ooit een gekocht bij Hippodam in Amsterdam, en dat hielp wel. Maar de randen van een onderbroek blijven natuurlijk gewoon zitten.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:24

Als je last hebt van randen van de onderbroek, zou ik zo'n broekje met pijpjes proberen. Er zijn trouwens ook Saddle Bum(m?)s rijbroeken, die schijnen ook goed te helpen tegen zadelpijn e.d.! :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:28

je kan ook een wielrennersonderbroek kopen...die hebben een zachter kruis dacht ik...een meisje die ik ken had er ook 1...hielp bij haar heel goed

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:12

Ik zou boxer's van katoen proberen, dat is al een heel verschil als je strings gewend bent.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:23

Jaaa zo'n wielrennersbroekje liefst met zo'n zeemlerenkruis erin. Heerlijk. Neemt ook lekker vocht op, dus geen zweetbillen meer.

lindavelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:37

Ik gebruik gewoon naadloze boxers, helpen bij mij ook goed. Heb gwoon van de zeeman, kruidvat of trekplijster, maar heb nerges last van.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:57

Haha heel veel tips dus! Nou ik ben inmiddels op onderzoek uitgegaan naar mijn eigen klachten (is zo lastig te zien zelf) en ben erachter dat ik gewoon echt een hele flinke bloeduitstorting heb op mijn linker bil. Normaal gesproken rijd ik het gewoon open maar ik heb nu dus alleen die flinke bloeduitstorting. Sinds dinsdag dus niet gereden, nu nog heel veel pijn en morgen toch maar met veel aspirine wedstrijd rijden. Kort losrijden en heel hard doorbijten.

Ik vraag me echt af hoe ik eraan kom, ik heb van de week veel zijwaartse gangen getraind (travers, schouderbinnenwaarts, keertwendingen), wellicht dat ik gewoon heel ongelijk de druk verdeel?

Ik denk dat ik op zoek ga naar zo'n seat saver en/of een speciale onderbroek. Dit dan alleen voor de warmere/ intensievere dagen want wil geen mietje worden haha!

Bedankt voor alle tips!

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:59

Moncherette schreef:
Ik zou boxer's van katoen proberen, dat is al een heel verschil als je strings gewend bent.

Sowieso ben ik van plan met boxers te gaan rijden. Op dit moment gaat at alleen echt niet vanwege die bloeduitstorting, een boxer doet momenteel nog meer pijn dan een string. Het is echt ongekend, zit al de hele week op mijn rechterbil achter mijn bureau. Zo extreem heb ik echt nog nooit meegemaakt!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:02

Doe een bontje niet onder het zadel, maar OP het zadel! heerlijk voor je kont voor die lange ritten! (verder raad ik ook een goede broek aan, die dus niet schuurt!:P)

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:03

mij ma heeft hetzelfde probleem als jij, ze heeft jaren gezocht naar een goeie oplossing. Dat heeft ze uiteindelijk ook gevonden, ze rijdt nu met een professionele koersbroek met een zeemvel in, ipv een onderbroek. Nu heeft ze er geen last meer van!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:59

Ik rijd altijd met een boxershort aan! Reed me nooit open, maar kreeg wel een gevoelige huid met bobbeltjes.. Sinds ik op een WOW zadel rijdt heb ik daar geen last meer van. Die zitting is ontzettend zacht, als ik nu op een ander zadel ga zetten, doet dit ontzettend veel pijn.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:56

Nou ik heb de oplossing gevonden. Ik heb afgelopen zaterdag zo'n speciale onderbroek bij de paardenwinkel aangeschaft! Heerlijk, er zit een lekker gel gedeelte in en ik heb heerlijk gereden. Afgelopen vrijdag had ik echt niet durven dromen dat ik zaterdag alweer wedstrijd kon rijden. Echter was ik 2x eerste met 187 en 190 punten in het M1. Nou, van tevoren had ik dat dus echt niet verwacht!

Bedankt voor alle tips!

lindavelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:06

Fijn dat het zo goed geholpen heeft en gefeliciteerd met je eerste plaatsen!!

patty3008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:16

gelukkig dat het heeft geholpen!!