leren rijlaarzen maar dikke kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

leren rijlaarzen maar dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:58

heej allemaal, ik heb echt een probleem met het zoeken van leren rijlaarzen.
ik heb schoenmaat 41 en kuitmaat weet ik niet zo maar wel zo dik dat ik geen leren laarzen aan kan wat is daarvoor
de beste en goedkoopste oplossing.

Caira

Re: leren rijlaarzen maar dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:59

mountain horse laarzen!

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:40

Ik heb zelf maat 46 schoenen en ook dikke kuiten, ik snap je probleem dus. Ik zelf heb het opgelost met chaps. Ik heb speciale leren chaps-schoenen en daarbij een goed set leren chaps. Op mijn manege is het verplicht om leer te dragen, in verband met de goede staat van de zadels. Maar als dat niet verplicht is waar jij rijd, of als je een eigen pony hebt, dan kun je ook voor plastic chaps e.d. gaan. Ik weet niks over de kwaliteit van deze, maar de leren (schoenen+chaps rond de 200 euro) gaan goed mee. De prijs is natuurlijk ook afgesteld op je maten. Voor meer informatie naar je eigen ruitershop, daar helpen ze je vast goed verder.

Verder is het handig om van de te voren een maximum prijs in je hoofd te nemen, want verkopers gaan meestal de duurste dingen laten zien en smeren je die ook aan.. En aangezien je het goedkoop wilt houden?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:42

Probeer Derby eens, die hebben uitgebreide maten.. :) Ik kan ook nergens in ivm dikke kuiten & korte benen, maar Derby had mijn maat wel.. Is wel prijzig.. 400 euro, maar misschien hebben ze ook wel goedkoper.

Dan heb je toch nog 'chique' laarzen, mountain horse vond ik zelf bv te lomp.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:44

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik nog wat voller was, ik heb schoenmaat 37 en had een kuitmaat van 42, nergens standaard te krijgen voor een normale prijs.
Ik ben toen voor lipica gegaan (van huet, huismerk) en die zijn voor €200 helemaal op maat gemaakt! Misschien zit er ergens bij jou in de buurt ook wel een zaak die zoiets doet?

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:47

SiCa schreef:
Ik heb dit probleem ook gehad toen ik nog wat voller was, ik heb schoenmaat 37 en had een kuitmaat van 42, nergens standaard te krijgen voor een normale prijs.
Ik ben toen voor lipica gegaan (van huet, huismerk) en die zijn voor €200 helemaal op maat gemaakt! Misschien zit er ergens bij jou in de buurt ook wel een zaak die zoiets doet?

Inderdaad...net zoals SiCa heb ik ook schoenmaat 37 maar ook zeer brede kuiten.
Ik heb uiteindelijk na lang passen bij verschillende merken, gekozen voor Lipica.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:14

Ik heb ze in Engeland besteld, bij Equitector. Maten kun je op de site invullen, superservice. Even de pond in de gaten houden, als die laag staat is het goed te doen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:18

Ik zou ook voor Lipica's gaan. :))

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:38

Ik heb laarzen van Hobo.
Die hadden tot voor kort alleen schoenen.
Ik heb zelf ook voetmaat 41 maar in de
leren laars 40, mn kuitmaat weet ik niet..
Maar hebben ook een grote kuitmaat voor
mij moeten bestellen.

Tessa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:04

Anthea schreef:
Probeer Derby eens, die hebben uitgebreide maten.. :) Ik kan ook nergens in ivm dikke kuiten & korte benen, maar Derby had mijn maat wel.. Is wel prijzig.. 400 euro, maar misschien hebben ze ook wel goedkoper.

Dan heb je toch nog 'chique' laarzen, mountain horse vond ik zelf bv te lomp.

Daar ben ik het helemaal mee eens! ik zelf heb gewoon "normale"laarzen maar de meeste meiden van de stal hebben laarzen met bredere kuiten. zij kopen de bij het molenuis. of via marktplaats en ik moet zeggen dat ze daar geen 400 euro zijn maar ag. succes met het zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:17

Zal ook liggen aan het model wat je kiest he. Als ik dan toch leren laarzen koop dan wil ik ook iets goeds. :+

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:24

kun je je rijlaarzen niet speciaal op maat laten maken? Hoeft niet zo duur te zijn, stap eens een ruitershop binnen en die weten daar alles van!

Nienlars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:28

Ook hier een fan van Lipica. Ik heb nieuwe op maat laten maken en als het goed is komen ze deze week of volgende week binnen. Ik heb maat 40 van schoen en de kuitmaat weet ik niet

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:14

Ik ga ook leren laarzen op maat laten maken van lipica, volgens mij kosten die van mij 185 euro en ik heb voetmaat: 39 en kuitmaat: 40. Maar ik moet ze nog bestellen.

Ierseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:35

Het is idd wel ontiegelijk moeilijk om passende laarzen te krijgen. Dan is vaak de oplossing om ze toch op maat te laten maken. Er zijn meerdere merken die wel een goede prijs hebben. Maar dan de kwaliteit nog. Ik ben zelf heel tevreden over Lipica's. Ik heb ze van klein af aan gehad en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Toch heb ik zelf ook een kuitmaatje 44 gehad met een voet 39.