[TAO] Wie weet wat dit is, hoe te maken? (Oplooprem trailer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

[TAO] Wie weet wat dit is, hoe te maken? (Oplooprem trailer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:19

Hallo Bokkers,

een beetje onduidelijke titel..
maarr ik heb 16 mei een veulen gekocht en nu zijn we aan het rondkijken voor een trailer..
nu hebben we een hele mooie gevonden maar in de advertentie staat dat de (oploop) rem het niet doet,
Wat is dat precies en is dit te repareren? (zo ja, makkelijk of is dit moeilijk)

Wie kan mij helpen aan een antwoord?!

heel erg bedankt!
groetjes bianca
Laatst bijgewerkt door Judje op 29-05-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

wolf359

Re: [TAO] Wie weet wat dit is, hoe te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:55

een oploop rem is dus een cilinder in het dissel die indrukt als de auto remt, en daar door de remmen van de trailer in werking zet.

dat is niet iets wat je thuis even kunt maken, daar voor moet die naar een bedrijf die trailers en aanhangwagens repareert.

denk wel dat het je ongeveer 150euro gaat kosten kan ook meer zijn maar dat moet je dan even vragen bij zo'n bedrijf

trouwens die oplooprem moet het dus wel doen, je kunt dus een bekeuring krijgen als die niet werkt, omdat het de veiligheid in gevaar brengt, en ook omdat je dan in feite met een ongeremde aanhanger rijdt van boven 750kg, en dat is niet toegestaan in nederland.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:12

heel erg bedankt voor je reactie!! hier heb ik zeker wat aan :)
Ik ga verder overleggen of we deze trailer wel moeten kopen dan.. of gewoon een andere opzoeken :)
bedankt!!

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:39

Er vanuitgaande dat de remmen en de kabels nog wel in orde zullen zijn en dus alleen die 'cilinder' vervangen moet worden moet je toch nog rekenen op een behoorlijke kostenpost.
Zo'n ding kost toch wel zo'n 250-300 Euro en dan komt er nog arbeid bij voor het inbouwen.

Sommige aanhangwagen leveranciers halen nog wel eens oploopremmen van oude aanhangers af die ingeruild worden en niet meer verkoopbaar zijn of een ongeluk hebben gehad of iets dergelijks. De oplooprem is dan nog wel bruikbaar en kost dan natuurlijk aanzienlijk minder. Daar zou je ook eens naar kunnen informeren.
Let hierbij wel op dat de oplooprem geschikt is voor het totaalgewicht van de aanhanger.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:41

oke bedankt, ik heb het er nog niet over gehad, dat gaan we als het goed is vanavond doen (als ze optijd terug is van cursus)

ik zal het er eens over hebben!
bedankt voor de informatie!! :)