hulp bij 'voorstel van sponsoring'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

hulp bij 'voorstel van sponsoring'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:08

Wie kan mij helpen met mijn voorstel van sponsoring.

Als mijn voorstel van sponsoring goed word gekeurd, krijg ik een atec regency trailer van mijn baas.

Nu wil ik natuurlijk dat deze word goedgekeurd :D dus mijn voorstel moet goed zijn.

De trailer kost met reclamebestickering zo'n (ruim berekend) €11.000,00

Dus ik moet hem wel het e.e.a. te bieden hebben.

De situatie nu is dat ik met 1 paard op wedstrijd ga (gemiddeld 3x in de maand)
2x in de week met de trailer naar verenigingsles en priveles rijd.
Me wedstrijd outfit heb ik al gesponsord gekregen (dekens, dekjes, jasjes, vestjes etc) en deze heb ik en me paard altijd aan met wedstrijden.
Wat ik nog niet heb is dat ik de bedrijfsnaam in de wedstrijdnaam van me paard heb staan. Dit zou ik toe kunnen voegen. Verder heb ik nu nog een hengst staan die ik nu inrijd en straks dus ook ga uitbrengen en me merrie die ik weer ga oppakken. Dus dan zou ik vaker op wedstrijd gaan.

Met wat voor cijfers moet ik nu komen voor mijn baas?

Neem aan naar wat voor wedstrijden ik ga (hoeveel publiek)
Hoeveel km ik op de weg rijd?

Hoe pak ik dit voorstel aan?

Heeft iemand hier ervaring mee.

Hoe sneller ik me voorstel klaar heb, hoe sneller mijn trailer op mijn terrein staat :o

Alsvast bedankt voor reacties.

Ps. mocht je al ervaringen hebben met deze trailer (positief/negatief) zou ik dit ook graag willen horen. Eventueel andere trailers rond deze prijsklasse die jullie me zouden aanraden zijn ook welkom.

TeeGee

Re: hulp bij 'voorstel van sponsoring'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:46

PP > TAO

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:56

Als je bedrijfsnaam aan de naam van je paard wordt toegevoegd, dan kun je ook nog kijken naar het aantal keer dat die naam genoemd zal worden in de (lokale) media en uitslagen.
Dit kun je misschien vergelijken met de prijzen die je baas anders kwijt zou zijn aan advertenties.

Interessant topic trouwens. Ik ben er ook benieuwd naar.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door LindyH op 28-05-09 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:04

Citaat:
Neem aan naar wat voor wedstrijden ik ga (hoeveel publiek)
Hoeveel km ik op de weg rijd?

Dit zou ik inderdaad noemen in je voorstel en verder inderdaad grote concoursen af gaan en kringkampioenschappen etc. rijden zodat je naam in de media kan komen. Steunen van sporters kan ook good-will kweken bij toekomstige klanten: meer doen dan alleen maar geld verdienen als bedrijf wordt vaak als positief ervaren. Bedrijf in wedstrijdnaam van je paard opnemen, dan komt de bedrijfsnaam ook vaker op i-net te staan (via startlijsten en in de media). Wedstrijdfoto's zijn ook reclame (worden vaak door heel veel mensen bekeken op de site van de fotograaf).

Meer kan ik even niet verzinnen..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:11

Om je sponsoring binnen te krijgen moet je je goed bedenken wat je baas hier aan heeft! Ik zou dus inderdaad proberen zo veel mogelijk nummers te noemen maar ook te refereren aan je eigen prestaties door de jaren heen. Het aantal prijzen dat je hebt gewonnen en de 'exposure' die je baas dus zou hebben.

Als ik jou was zou ik ook kijken naar het type publiek dat de wedstrijden bezoekt versus de core business van het bedrijf. Verder eventuele garanties dat je naar de grotere wedstrijden gaat en als alternatief zou je een website bij kunnen houden met je prestaties en dus extra exposure voor je baas.

Om wat meer betrokkenheid te creëren zou je je baas ook eens uit kunnen nodigen (geen idee hoe de verhoudingen bij jullie zijn) en te laten zien waar zijn geld dus eigenlijk naar toe gaat.

Tot slot zou je nog kunnen kijken naar alternatieve sponsormogelijkheden voor je baas op bijvoorbeeld een manege/ wedstrijdterrein.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:20

Inderdaad, zoals Denise_84 al zegt: manege en wedstrijdterrein. Probeer bij je club voor elkaar te krijgen dat je sponsor daar een reclamebord (kosteloos, want hij sponsort jou al) mag neerzetten/hangen.
Dan heeft ie wat extra reclame, buiten jouw trailer/naam paard/kleding etc. Zo'n bord staat er altijd namelijk.

Of dat ie kan adverteren in een wedstrijdboekje bijvoorbeeld.

Duidelijk is dat je er zo veel mogelijk tegenover moet stellen, (zonder dat het jezelf heel veel geld gaat kosten), het is namelijk ook niet niks wat je van hem krijgt.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 23:06

Dank jullie wel voor jullie reacties. Dan ben ik al goed bezig. Ik ga morgen me brief in elkaar zetten en inleveren. En dan maar hopen dat het goed is!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:05

Misschien ook handig de plek waar je trailer komt te staan, Voordeel indien hij in het zicht staat van langskomend verkeer.