Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En voor je vriendin is het ook helemaal niet leuk natuurlijk. Ik ben geen jurist
maar het eerste wat ik dacht was: heb je een koopcontract en staat daar wat in waar je wat aan hebt? Ook vreemd dat de pijn bij de keuring over het hoofd is gezien, er moet toch aan de rug/hals/benen? wat te zien zijn geweest zou je denken. Misschien eens gaan babbelen met de veearts die de keuring heeft uitgevoerd? 

Rachelp schreef:Ik heb momenteel ook een vraag.
Hoe zit het met de meldingsplicht van een koper als hij ergens niet tevreden over is met het paard dat hij gekocht heeft?
Ik heb een paard verkocht en nu 4 maanden later willen ze het paard terug geven want het paard heeft met hoevenkrabben achter af en toe een krampbeen.
Niet met rijden want dat hebben ze bevestigd.
Het paard was bij ons al 2 jaar niet gereden en we kenden zelfs het begrip krampbeen ( kramperigheid) niet dus wij hebben het nooit als een probleem opgemerkt.
Overigens zijn wij geen handelaren, degene die het paard gekocht hebben zijn overigens wel proffesionele paardenmensen en hebben een paardenbedrijf.
Paard is ook klinisch en rontgen goedgekeurd.
Ik vind dat ze meteen hadden moeten melden en er kan nu vanalles met het paard gebeurt zijn, overigens weet ik niet of dit een verborgen gebrek is.
Wie weet wat te melden?
Rachelp schreef:Heeft wel buigproeven gehad maar toen geen problemen, even goed lezen aub.
Zal beter lezen......