koppig paardje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mayootjekis

koppig paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:06

hejj mij paard doet altijd heel raar tegen andre paarden.
als ik met haar loop, en de komt een paard langs doet ze de oren plat inde nek, en zwaait ze heel hard met haar hoofd en wil ze bijten. dit doet ze al jaren, toen ik haar net was het nog erger, ik kon haar toen niet houden.. als ik langs een groot paard moest lopen, dan was ze de vandoor.. als ze voer heeft gaat ze altijd inde tralies bijten, voor die andre paarden soms tegen de muur schoppen, met hoofd zwaaien, met haar hoofd inde lucht eten. toen ik haar net had had ze iedreen wel zon beetje gebeten op stal, de mensen dan. dat doet ze gelukkig niet meer, ze deed ook altijd de oren inde nek, als ik inde stal kwam, en ze wou niet geaaid worden. maar gelukkig is dat veranderd ze wil nu juist geaaid worden door mij en heeft de oortjes na voren. alleen ze doet nog steeds altijd zo raar inde stal tegen die andre paarden en buiten..
weet iemand hoe dit kan?

Fem_daf

Re: koppig paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:59

Staat ze wel eens op de wei? En in een groep of alleen? Mijn pony deed dit ook altijd, bij haar was het puur onzekerheid. Ze zocht een rustig kameraadje uit die haar "beschermde" en vanaf toen ging het eigenlijk beter. Bij haar heeft rust, geduld en een groep weidegenoten heel goed geholpen. Moet je natuurlijk wel weten dat ze niet de hele groep gaat meppen..

mayootjekis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 23:31

ik heb nog een pony en daar stond ze bij in, in het begin ging het helemaal niet. maar naar een tijdje ging het super, het werden 2 beste maatjes, ze konden niet zonder mekaar, als de ene uit de wei was, werd de ander gek ,ze staat elke dag inde wei. ze gaven me kaar ook altijd kusjes, enzo ze waren zo gehecht. stonden tegen over mekaar inde stal. entoen gingen we naar een andre stal. 1 pony vanmij staat nu dag en nacht buiten in het begin stond hij met een hele groep, en die andere snachts op stal en smiddags zette de eigenaar haar wel bij die groep in en bij mijn andre pony. toen ging het helemaal niet meer. datwas haar beste maatje, maar nu als ze nu de bij in staat schopt hij haar, aleen nog maar en doet heel gemeen, zeheeft er erge wonden aan over gehouden. want me andre pony heeft nu een andr vriendje gevonden. maar toen ze nog vriendjes waren, is zij wel heel erg veranderd dat klopt en nu is ze gelukkig nog steeds zo. stuk beter geworden dan toen ik haar net had. het is alleen jammer dat ze nu geen vriendjes meer zijn,

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:46

En als ze een tijdje weer met z'n tweeen staan? Als dat kan dan. Dan heeft hij niemand om haar bij weg te houden en gaat hij misschen weer naar haar toe trekken. Of een ander paard bij haar zetten zodat ze weer één iemand heeft om naar toe te trekken.
Zij kan niet dag en nacht buiten staan?

mayootjekis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:20

zij staat snachts op stal omdat ze gereden word en ze is het niet gewend om dan inde wei te staan. maar de staat nog maar 1 paard bij mij andre pony dag en nacht, eerst stonden ze met een heel groepje. maar als ik haar daar bij in zet, gaat het ook niet goed, alszij bij dat paard inde buurt komt schopt die andre haar. en dat paard moet er bij in blijven want ja die staat ook gewoon dag en nacht buiten en het gaat heel goed tussen die 2.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:31

Dus je paard staat snachts binnen omdat hij gereden wordt?
Bij ons staan ze altijd buiten vanaf het weer dit toelaat. Is dit geen optie?

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:05

Bij ons staan ze ook gewoon dacht en nacht buiten en allemaal worden ze gereden. Maar het moet natuurlijk goed gaan, je hebt geen dag en nacht toezicht natuurlijk..