Ik ben gevraagd om een paard voor iemand anders door te rijden en evt te corrigeren. Het betreft een paard van 8 jaar, vrij recent ingereden, en teugelkreupel. Dit paard staat op dezelfde pensionstal als mijn paard, dus er hoeven geen reiskosten bij de prijs worden gerekent. De bedoeling is dat ik dit paard dusdanig rij, voor onbepaalde tijd, totdat de eigenaar "veilig/ met een goed gevoel" op haar paard kan rijden.
Tot nu toe heb ik mij bezig gehouden met paarden van eigenaren/ stallen inrijden, het corrigeren van gedragsproblemen en het trainen van mijn eigen paard. Ik heb genoeg ervaring met jonge en oudere paarden om deze klus aan te nemen. Dan rest mij alleen nog het bepalen van een goede prijs per les. Een les, is ongeveer 30-50min écht rijden. Hiervoor haal ik het paard zelf uit de wei/stal en zadel ik hem/haar. Het aantal lessen moet nog besproken worden, maar ik ga uit dat er min. 4 lessen per week nodig zijn om het paard vrij snel weer op "betrouwbaar" nivo te krijgen.
Als enige maatstaaf heb ik het inrijden van paarden(van longeren tot L), dit is vrij gevaarlijk werk, en hier krijg ik dan ook 15-25€ per paard, per les voor ( afhankelijk van de tijd en klus). Hierbij staat het paard, indien mogelijk, gezadelt klaar of staat in stal.
Nu moet ik een bedrag bepalen voor het doorrijden voor een paard, en het corrigeren mbt teugelkreupelheid. Ik vind dit vrij moeilijk aangezien het niet te vergelijken is met een "normaal" paard, of een paard dat ingereden moet worden. De prijs die ik in mijn hoofd heb obv 4 lessen p/w is €15,- per les. Ik wil zeker niet te veel vragen, maar wil ook niet voor weinig geld veel moeite doen. Het kost mij ongeveer 50-70 min per dag. Natuurlijk zal ik de combinatie de eerste periode begeleiden, en meenemen in het proces. Ik heb al op verschillende sites gezocht naar prijzen, deze prijzen zijn allemaal incl stalling waardoor ik vrijwel geen duidelijke prijs uit de gegevens op kan maken...Daarom een beroep op jullie!
Graag serieuse reacties met prijsindicatie, aan reacties van "Ik zou het gratis doen, vaak moet je betalen om een paard te rijden" heb ik niks. Ik rij op dit moment al 3 paarden, met deze erbij 4, dus om het rijden gaat het mij allang niet meer
Natuurlijk vind ik het wel leuk en besteed ik voldoende aandacht aan alle paarden(qua tijd heb ik er al rekening mee gehouden). Alvast bedankt!
{Edit: Het is trouwens ook wel handig om te vermelden dat ik de laatste 4 dagen op dit paard al heb gereden, en toch al verbetering heb kunnen voelen/laten zien. Ik heb er dan ook 100% vertrouwen in dat het goed komt.}
Als ik jou was zou ik even overleggen met de eigenaren, en vragen wat zij in gedachten hadden voordat jij met je prijs komt