Strandrit op Texel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Strandrit op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:39

In het weekend van 18 september ga ik naar Texel met mijn vriendin (we gaan kijken op een westernfokkerij), en we willen graag een keer rijden aan het strand welke manege geeft paarden mee zonder begeleiding? Mocht dat niet kunnen is het geen probleem om met een groep mee te gaan. Welke manege is goed daar?

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:14

Volgens mij zijn er op Texel geen maneges die paarden meegeven zonder begeleiding.
Er zijn 2 maneges die naast elkaar zitten in De Koog, Manege Kikkert en Manege Elzenhof. :j
Kikkert heeft verschillende paarden en pony's naar keuze en ervaring, leuke mensen, strandrit is pittig en alleen voor de vergevorderden, dus je moet je paard goed onder controle kunnen houden, regelmatig buitenrijden en van stap in rengalop kunnen. :)
Manege Elzenhof zit ernaast, voornamelijk Haflingers, de rit zelf is vrij tam. Verder ken ik het daar niet, dus zal je ook niet kunnen zeggen hoe de sfeer is.

Caroo__

Re: Strandrit op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:44

Het is idd zo dat er 2 maneges zijn naast elkaar in de koog,
Zelf heb ik bij beiden al regelmatig gereden, en ik beveel dan wel kikkert aan.
Ik dacht niet dat ze los paarden meegeven.
Maar kikkert is wel:
Leukere heen en terugweg naar het strand, hardere galop, kleinere groep en meer verschillende paarden, en ik vind de sfeer ook beter.
Maar als je echt een veilige strandrit wil, is elzenhof wel water beter georganiseerd.

Sneeuw88

Re: Strandrit op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:51

Ik heb jaren op Elzenhof gereden en gewerkt. Heb ook zelf strandritten begeleidt.. Niet alle paarden zijn even snel, maar als je in het naseizoen gaat (wat dat in jou geval is) zijn de groepjes ook kleiner en gaat het op verzoek ook wel wat harder;) Bij Kikkert gaat de boel gewoon aan de ren. Dus als je dat fijn vindt (kan ik me best voorstellen ;)) moet je daar heen gaan. Maar ik ben van mening dat de paarden al een druk genoeg seizoen lopen, dus dat het niet altijd maar hard harder hardst hoeft te zijn.

De sfeer was bij ons altijd heel erg fijn. Super lieve paarden en er zit ook fijn jong spul bij die voor gevorderden ook nog wel eens mee mogen. Bij Elzenhof wordt altijd eerst een rondje in de bak gereden met draven (lichtrijden, doorzitten) om eventuele ongeoefende mensen er tussenuit te vissen. Dat doen ze bij Kikkert niet.

Beide maneges verhuren geen paarden aan onbekenden (slechte ervaringen mee in het verleden).

Ennehm.. de heen -en terugweg is meestal bij beide maneges hetzelfde hoor;)
Oja. Elzenhof heeft op zondag een 3-uurs strandrit (dan is hij wel wat anders), op zaterdag gewoon 2 uur.

Veel plezier!!