Artikel in BIT

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stara

Artikel in BIT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:30

Beste Bokkers,

In de laatste BIT (nr. 168) staat een leuke reportage over 'mijn' gebied: Westerwolde. De verslaggever en fotograaf zijn voor deze reportage een halve dag met ons op pad geweest, dus een goed beeld gekregen van de omgeving hier. In BIT wordt Westerwolde omschreven als: 'Verrassend bosrijk en lieflijk'.

Omdat de meeste mensen het vooroordeel hebben over Groningen: kaal, saai, plat en winderig, vindt ik het erg goed, dat dit mooie stuk, nog bijna onontdekt stukje Oost Groningen ns mooi op de kaart wordt gezet. Prima artikel en mooie reclame voor ons samenwerkingsverband 'Sprong over het Veen'.

Je vind hier nog de rust en stilte, mooie zandpaden langs meanderende beekjes of stukken oerbos afgewisseld met typisch Groningse dorpjes. Een zeer afwisselende omgeving: zo rijdt je in een dichtbebost stuk en even later sta je midden in een veld van bloeiende klaprozen.... Totaal ligt er ruim 400 km aan ruiter- en menroutes in dit stuk van Groningen.

Meer over Oost Groningen en Westerwolde kun je lezen in de nieuwste editie van BIT of even kijken op http://www.hoeveansalo.nl

Tot ziens in Westerwolde!!!!
Groeten, Anet

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:31

Ik heb het gelezen inderdaad. Jammer dat het voor ons zo ontzettend ver is, want het trekt me zeker.

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:36

Ach, dan maak je dr toch een leuke vakantie van, geen stress, geen haast ('als je voorbij Zwolle bent, voel je alle spanning van je afvallen', is wat bijna iedereen zegt, die hier naar toe komt.......)
En van de 26 ondernemers van Sprong over het Veen, zijn er een heleboel waar je kunt overnachten en zo je eigen trektocht of dagtochten rijden.

Je bent natuurlijk ook welkom bij ons op Hoeve Ansalo :-)

Groeten, Anet