Mooi getailleerd wedstrijdjasje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Mooi getailleerd wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:35

Ik heb altijd voor onderline wedstrijdjes een hh jasje gedragen. Nu ik toch officieel ga starten en ook veel vaker dan 2x per jaar. Wil ik een mooi jasje.
Maar vind het nogal moeilijk welke.

Ik wil een jasje wat getailleerd is in donkerblauw tegen zwart aan of zwart. En welke ik in de wasmachine kan wassen. Zo'n wollen jasje vind ik wel heel mooi maar heb me laten vertellen dat ie heel lelijk worden als je in de regen moet rijden en ze niet in de wasmachine kunnen.
Ook zoek ik een niet te duur jasje (tot 200 euro).

De Pikeur Diana vind ik helemaal geweldig. Maar vroeg me af of er nog meer mooie jasjes zijn.

ClaudiaHS

Re: Mooi getailleerd wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:38

Ik heb zelf ook een pikeur diana, superfijn jasje.
en inderdaad, je kan m zelf wassen, heb m al een aantal jaren maar hij blijft mooi.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:39

ik heb een horka piaffe, prachtig jasje :j

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:45

Zag dat je twee soorten heb van Pikeur Diana een van wol (die is dan niet wasbaar neem ik aan). En een van polyester.

Ik ga even googlen. Dankjewel Lissy

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:46

Ik heb ook de Pikeur, geweldig :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:48

die van wol is inderdaad niet wasbaar, maar eens in de paar maanden stomen is zat hoor :j
wol zit wel altijd veel mooier vind ik

en dat van in de regen rijden hebi k nog nooit iets van gemerkt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:51

@lissy Ik vind het horka jasje ook heel mooi. Wel iets duurder als 200 euro (zag 232 euro). Ik vraag me alleen af waar ik die zou kunnen kopen.

Jij hebt er geen last van dat jou wollen jasje gaat lubberen, krimpen of lelijk word in de regen.
En mag ik vragen hoevaal je het jasje aan hebt voor dat hij naar de stomerij gaat?
Ik ben van plan 1 a 2x per maand op wedstrijd te gaan. Zou dan 1x per jaar stomen genoeg zijn. Ik heb echt geen flauw idee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:56

ik ga ook 1 a 2x per maand op wedstrijd en laat eens per kwartaal mijn jasje stomen. of het paard moet erop gekwijld hebben ofzo :D
stomen is niet eens zo duur, ik betaal geloof ik 6 euro.

geloof dat alle horka dealers het jasje wel kunnen bestellen voor je. zal even een foto zoeken dat ik hem aan heb

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:57

ik heb ook een probleem met de jasjes.

ik heb zelf maat 34 maar kinderjasjes zijn of te krap bij mijn schouder of maat 176 en 170 zijn te groot ook maat 36 is te groot en ze verkopen bijna nergens maat 34 is er een model dat goed valt en niet te duur is?

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:03

Ik vind ook de Pikeur Diana het mooist op de Kentucky Concours na, maar die is dan ook wel een heel stuk duurder.
Ik heb een Pikeur Diana maat 38 die me te klein is geworden dus als je interesse hebt...Is de wasbare versie.
Ik heb nu weer voor hetzelfde jasje gekozen, alleen dan een maatje groter.

Ik vind een wol jasje ook wel heel mooi om te zien, maar als je in de zomer moet starten dan is het behoorlijk warm.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:05

Ik vind het jasje wel erg gaaf.
Ik ben zelf nog aan het twijfelen welke kleur ik wil hebben. Ik ga volgende week laarzen aan laten meten. En twijfel tussen zwart of zwart met een blauwe gloed eroverheen. En daar wil ik weer me jasje en cap op afstemmen.
Is dat maa 6 euro stomen. Ik dacht dat het veel duurder was. Zat met 20 euro in mijn hoofd hoe ik daar nou weer bij kom.

Bij deze maakt het mij niet meer uit of het een wollen of een polyesther jasje is.