Strandrit, waar paard te huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rafiskatje10

Strandrit, waar paard te huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:26

Hallo allemaal!

Ik wil graag een keer met 2 collega's op het strand een rit maken. Ik lees in andere topics dat Noord-Holland mooi is om te rijden op het strand. Weet iemand of er ook een stalhouderij/manage dichtbij een strand zit waar je paarden kunt huren, zodat je zo het strand op kunt? Andere provincie mag ook hoor als je daar iets weet.

Groeten,

Lisa

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 10:53

Niemand aanbevelingen? ;(

miccamaaike

Re: Strandrit, waar paard te huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:57

Als je even de zoekfunctie gebruikt zijn er een heleboel topics te vinden met tips. Weet zo zelf niks, maar even zoeken dus ;)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:10

In Schoorl heb je manege Poelenburgh, ik had een heel braaf en makkelijk zittend paardje daar, mijn zus vond de hare wat minder. De omgeving is daar wel erg leuk om te rijden al waren de ruiterpaden in het bos vrij smal. Je kan naar het strand of naar het bos.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:15

In zeeland weet ik er ook nog een, maar dat is natuurlijk wel een stukje van Noord Holland vandaan.
www.ponyhof.nl

makkelijk te rijden paarden, luisteren erg goed :)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:19

In Den Haag zit een westernmanege, daar kun je paardjes huren.
Paarden zijn heel rustig en relaxed. Lekker met lang teugeltje rijden dus. Je hoeft geen westernervaring te hebben, uitleg krijg je daar.
Kijk even op www.trainingsstalmadepolder.nl of bel even. Ze zijn heel aardig en vrij losjes in alles! ;)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:20

Duinmanege van Poelenburgh is een aanrader :)). Rij je eerst een tijdje door het bos en daarna kom je op het strand :). Heel mooie omgeving daar!

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:01

Dank jullie wel! Die Duinmanege ziet er goed uit, wel echte strakke eisen of niet? Als je de website zo ziet letten ze wel erg op je ervaring en hoe je rijd of valt dit in het echt wel mee?
Bij strandrit staat dit er bijvoorbeeld bij: Voor deze strandrit moet de ruiter zeker de verlichte zit beheersen en recentelijk nog rijden (wekelijks in het zadel!). Rijkleding = verplicht !!
Ik heb 10 jaar geleden wel wekelijks gereden en sinds kort weer begonnen, heb nu recent 2x weer op een paard gezeten, 1x in de bak en 1x buitenrit.
Weet jij dit toevallig?

Groetjes Lisa

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:48

Toen ik er ging rijden heb ik niet gemerkt dat ze er zo erg op letten. Misschien dat ze er met een schuin oog op gelet hebben maar het was voor mij niet merkbaar. Misschien moet je anders even bellen of mailen (ze mailen wel terug) dan kun je vragen of het slim is om te doen.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:50

Wij moesten eerst in de bak rijden en na goedkeuring gingen we op pad.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:29

ik wil ook graag een strandrit maar dan zonder begeleiding in zeekand. zijn daar alleen ponyhof en manege grol?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:53

In Noordwijk/Noordwijkerhout heb je manege Smit, manege Bakker en manege Langeveld.
Bij alle 3 kun je een strandrit onder begeleiding maken, hoe het zit met paarden huren zonder begeleiding weet ik niet, dat zou je even na moeten vragen...

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:41

In Zeeland heb je ook Stoeterij nr. 1. Of je zonder begeleiding het strand op mag weet ik niet, maar je kunt ook (zo heb ik het gedaan) met 1 of 2 personen + begeleider het strand op.

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:15

Hoi,

Ik heb aantal jaar geleden (denk 5 á 6 jaar geleden) in Noordwijk (of de directe omgeving) een strandrit gemaakt.
Erg leuk, dus dat raad ik je wel aan!

Groetjes :D

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:16

www.manegegrol.nl

hun zitten in renesse en doen georganiseerde strand ritten en geloof ook aan paard verhuur.

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:37

Strandritten zijn erg aan te raden bij manege smit in Noordwijkerhout.
Geen paarden huren maar het is sowieso erg leuk, dus echt een aanrader!! :))

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:57

bij manege Heemskerk kun je paarden huren, je moet echter wel voor vertrek laten zien dat je kunt rijden maar dat lijkt me logisch

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:40

Ponyhof in zeeland (aagtekerke) echt hele leuk strandritten daar je gaat met een strandrit ook standoort door de duinen en bos

amanda_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:00

wij gaan binnenkort een keer een rit maken in schoorl. normaal gaan we zelf met de paarden rijden, maar omdat we graag een keer iemand mee willen nemen die geen paard heeft huren we daar paarden, het kan alleen niet zonder begleiding.
Volgens mij word dat niet zo snel gedaan, voor de verhuurders ook een groot risico om je paarden aan wild vreemden mee te geven. Wie zegt dat die paarden dan weer terug komen

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:02

Ik ben ook op manege Poelenburg geweest, heb daar 2x een paard mee gekregen. Ze hebben alleen gevraagd of ik kon rijden, maar dat komt misschien omdat ze wisten dat ik een eigen paard heb. Anders kun je evt bellen?