Het verschil tussen Petrie Olympic, Allure, Elegance R en K

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

M_VE

Het verschil tussen Petrie Olympic, Allure, Elegance R en K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:39

Ik probeer even alle voor-en nadelen van deze 4 ( op elkaar lijkende) laarzen naast elkaar te leggen zodat ik een laars heb die het beste bij mij past. Qua prijs liggen alle 4 de laarzen voor mij open maar ik wil mijn geld niet onnodig 'buitengooien' voor een zeer klein verschil. Natuurlijk had ik graag ook enkele ervaringen. En als je kunt, gelieve ook deze vragen te beantwoorden:

-Is een goodyear-zool echt zoveel duurzamer dan een ago-gelijmde zool? Of valt dit wel mee?
-Het inlopen niet meegerekend. Merk je tijdens het gebruik opmerkelijk verschil tussen een kalflederen en rundslederen voering?
-Heeft men evenveel steun bij een kalflederen laars? Verslijt deze duidelijk harder?
-Iemand al ervaring met de Petrie Olympic aangezien deze nieuw is?

Petrie Olympic (pas nieuw)

in vergelijking met de allure en elegance een goedkopere prijs: 349.50

-Rundsleder, comfort voetbed, ago-gelijmd
-6 cm hoge boog, rits aan de binnenvoorkant
-slank om de enkel

Petrie Allure

prijs: 479.50

-Extra verhard rundsleder langs de buitenkant met extra zachte kalfsledere voering, comfort voetbed, ago-gelijmd
-5 cm hoge boog, rits aan de binnenvoorkant
-slank om de enkel

Petrie Elegance rundsleder

prijs: 615

-Extra verhard rundsleder langs de buitenkant met extra zachte kalfslederen voering, comfort voetbed en lichtgewicht anti-slip zool, goodyear onderwerk
-slank om de enkel
-siersteek

Petrie Elegance kalfsleder

prijs: 679.50

-Stijve kalfslederen buitenschacht met extra zachte kalfslederen voering, comfort voetbed en lichtgewicht anti-slip zool, goodyear onderwerk
-slank om de enkel
-siersteek

Alvast bedankt!

Judje

Re: Het verschil tussen Petrie Olympic, Allure, Elegance R en K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:57

Verplaatst van HAR naar RUI.

Tevens diverse berichten gesplit.
Het noemen van een TeM mag, maar hoeft niet, aangezien TS het vanzelf ziet wanneer een mod ermee bezig is geweest. :)

Daarnaast is het niet toegestaan je topic omhoog te schoppen door berichten te plaatsen & die berichten zijn dan ook verwijderd.

Barbara_m

Re: Het verschil tussen Petrie Olympic, Allure, Elegance R en K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:51

De Petrie Allure is de Elegance in rundleer ;)

Ik zou overigens voor de Elegance gaan, veel fijnere laars en anders voor de Polo in kalfsleer.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:41

Judje schreef:
Verplaatst van HAR naar RUI.

Tevens diverse berichten gesplit.
Het noemen van een TeM mag, maar hoeft niet, aangezien TS het vanzelf ziet wanneer een mod ermee bezig is geweest. :)

Daarnaast is het niet toegestaan je topic omhoog te schoppen door berichten te plaatsen & die berichten zijn dan ook verwijderd.

Oké, sorry! Het was tevens niet omhoogschoppend bedoeld.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:46

Barbara_m schreef:
De Petrie Allure is de Elegance in rundleer ;)

Ik zou overigens voor de Elegance gaan, veel fijnere laars en anders voor de Polo in kalfsleer.

Vandaag naar de paardenwinkel geweest.
Ik heb zeer lang getwijfeld welke laars ik zou nemen.
Uiteindelijk is het dus toch de elegance rundsleer geworden. De schacht wordt aangepast en de laars is dus half op maat gemaakt.
Het uiteindelijke bedrag kwam op 638 euro.
Blijkbaar gaat de allure er uit en wordt deze vervangen door de Olympic, Allure is blijkbaar enorm stroef voor zijn prijs.
Allure heeft een nét iets betere lederkwaliteit dan de olympic en het leer is ook dikker.
Ik ben benieuwd, over zes weken komt hij aan.