Kersengaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karenx

Kersengaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:37

Hallo :D

Ik wil even beginnen dat ik geen idee heb of het hier goed staat, dus sorry als het helemaal verkeerd staat :Y)

Nou mijn probleem; als ik me paard (bijna bomproof) van de wei haal (meestal samen met zijn vriendinnetje die eigenlijk bijna nergens bang voor is) en hem naar stal breng dan moet ik voorbij een kersengaard.
Heel leuk en aardig allemaal alleen nu hebben ze tegen de vogels allemaal zeilen afgeknipt (blauw) & daar vlaggetjes van gemaakt (voor bovenin de bomen), een vogelverschrikker (die is eigenlijk geen probleem) maar dan ik weet niet wat het is maar mij doet het denken aan van die chinese trommels waar je met een hamer opslaat, met allemaal touwen naar de bomen.
Die dingen maken echt een vreselijk geluid, en als ik (of we) dan langs komen dan begint dat ding het altijd keihard te doen (geen idee of het toeval is ofzo maar goed).
De paarden willen er wel gwn langs maar het is wel vervelend, want je merkt duidelijk dat ze schrikkerig en kijkerig zijn, en de mijne verkrampt ook een beetje.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En kan je er wat van zeggen of werken die dingen op de wind? Of hebben jullie misschien tips? :Y)

bonnie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:21

geen idee wat het is maar ben wel benieuwd want wij hebben namelijk ook kersenbomen, maar krijgen bijna geen kans om kersen te plukken omdat de vogels ze dan al opgegeten hebben :(
wij hebben zelf in de wei ook allemaal lintjes opgehangen om ze daar aan te laten wennen, en nu kijken ze er niet meer naar
ook niet tijdens een buitenrit, maar plotselinge harde geluiden blijft altijd lastig, alhoewel die van ons ook al aardig gewend zijn aan knalapparaten die je vaak in het land ziet staan,
misschien vaak erlangs rijden dat ze eraan wennen en ervaren dat het niet gevaarlijk is

Karenx

Re: Kersengaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:25

Tja ik moet er elke keer langs en kom zo'n 5 á 7x in de week, maar aangezien het niet steeds gebeurd.
KIjk een vogelverschrikker is misschien van hé die stond daar eerst niet wat is dat.
Maar tja zoals je al zegt steeds harde geluiden en fladderende zeilen niet heel fijn.
Gelukkig schrikken ze niet maar stel...

bonnie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:35

misschien dat dat ding reageert op bewegingen of hij staat afgesteld b.v. om de 5 minuten ofzoiets
gelukkig is de kersentijd maar een paar weken tot eind juni denk ik he?
maar ondertussen zit je ermee, snap dat je daarvan baalt!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:13

Als je er 5 tot 7 keer per week langs loopt mag ik aannemen dat je paarden er binnen no-time helemaal aan gewend zijn en er bij wijze van spreken naast gaan staan slapen.

Shaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:17

Erg vervelend idd. Maar ik denk dat je er weinig aan kan doen. Hopen dat ze er snel aan gewend zijn en het snel weer over is.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:53

Misschien kun je allemaal stukjes plastic zeil ophangen op plaatsen waar je paard vaak is. misschient went hij daarom aan het rammelende geluid en heeft hij er op het laatst minder last van? Of belonen als je langs de boomgaard bent. Wel uitkijken dat je hem dan niet beloont voor het nog steeds bangig reageren natuurlijk ;)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:19

Ja maar daar is hij dus vaak, en nee ze zijn niet bang maar tuurlijk kunnen ze er een keer van schrikken!
Het blijven dieren, onweer bijv. vinden heel veel paarden ook eng terwijl ze het wel vaker horen,
nou dat geluid klinkt een beetje zo snap je?
weet echt niemand wat het is?

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:18

Misschien moet je er zelf ook rustig onder blijven.. Dieren voelen veel aan, dus als jij wat onrustiger wordt zodra je er langs moet zou het kunnen dat je paard dit merkt en er wat schichtig op reageerd.. Niet dat je dat doet, dat weet ik natuurlijk niet, maar het zou kunnen..

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:07

Anouk_Leroy schreef:
Misschien moet je er zelf ook rustig onder blijven.. Dieren voelen veel aan, dus als jij wat onrustiger wordt zodra je er langs moet zou het kunnen dat je paard dit merkt en er wat schichtig op reageerd.. Niet dat je dat doet, dat weet ik natuurlijk niet, maar het zou kunnen..

Bedankt voor de tip :D
Al heb ik het idee dat ik (vrij) kalm ben; ik kan altijd mijn best doen om nóg rustiger te blijven :+
Maar op zo'n dag als vandaag met die wind ga ik er echt niet langs; ook omdat er dan onweer in de lucht hangt en Limit het enige paard is wat er langs moet (op dat moment) --> wel heb ik altijd iemand bij me voor áls er iets gebeurd! :o .
Ze hebben nu trouwens nog meer zijlen om zo'n kraampje aan de weg gemaakt, morgen wordt leuk :(:)

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:49

tja, maar met al die windkrachten is het nu idd ook iets anders.. Hangt voor vanavond weer een storm in de lucht, en ook dat voelen dieren altijd aan.. de honden van mjn buren staan al weer te blaffen terwijl je ze normaal nooit hoort :s Onweer, wind,regen en hagel.. je moet er niet gek van opkijken vanavond :P