Voorlezer Proefje door bellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voorlezer Proefje door bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:43

hoi,

Ik heb vandaag mijn eerste dressuur wedstrijd gehad. Dit ging redelijk goed alleen in een van de 2 proeven ging ik de mist in door een miscommunucatie met mijn voorlezer (ik verstond hem niet goed). Nu zat ik te denken of mijn voorlezer mij niet gewoon kan bellen voor mijn proef? Dus mijn voorlezer leest gewoon voor maar praat door zijn mobiele telefoon en ik hoor hem dan door oortelefoontjes (bijv. deze blijven dit soort dingen trouwens goed zitten ?) Nu is mijn vraag dus werkt dit een beetje? en is het toegestaan?
Nou dit was mijn vraag dus.

Groetjes Nina
P.s. Ik weet dat je ook van die speciaale communucatie systemen heb, maar die vind ik vaak te duur aangezien ik geen ambitie's heb om heel hoog te gaan rijden en Ik geen zin heb om heel veel geld uit te geven aan iets wat ik hooguit een jaartje gebruik.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:57

Citaat:
11. Hulp van derden
a. Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren
etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van
de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment
van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt – tenzij in dit reglement
uitdrukkelijk anders wordt bepaald – als verboden hulp van derden beschouwd.
Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

Uit het reglement.
Lijkt me dus duidelijk.

Kaatje64

Re: Voorlezer Proefje door bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:59

Heel vervelend als je de lezer niet goed hebt kunnen verstaan. Misschien moet je de proefjes heel vaak oefenen dat je die bijne uit je hoofd kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:02

oke dan houd het dus op idd. Nouja ik moest 2 proeven rijden die veel op elkaar leken dus haalde ze steeds door elkaar...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:03

Ik ken mijn hele proef gewoon uit mijn hoofd, een aantal keer te paard oefenen en dan als je een keer niets te doen hebt met je boekje dicht op schoot telkens het proefje, tot zover je hem kent hardop zeggen. Als je het volgende onderdeel niet hardop weet te zeggen kijk je even in je boekje en begin je weer opnieuw met je proefje hardop zeggen.
Als je het dan niet verstaat ga je over het algemeen vanzelf toch de goede oefening rijden omdat hij in je hoofd geprent staat.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:05

Tja het is lastig.

Probeer voor de wedstrijd een aantal keer met de voorlezer te oefenen, als je een vast persoon hebt die mee gaat op wedstrijd. Dan kan je ook zeggen of ze wat harder moet praten enz.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:33

Regelementsvraag, zie ook het citaat uit de regelementen van Mistic.